Bu araştırma, Ortaokul Sosyal
Bilgiler Öğretim Programında yer alan ve öğrencilere kazandırılması hedeflenen
ortak ve derse özgü becerilerin Ortaokul Sosyal Bilgiler ders kitaplarındaki
etkinliklerde ne düzeyde yer aldığını ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Araştırmada Millî Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye kurulu kararıyla 2013-2014
eğitim-öğretim yılında ilköğretim okullarında okutulmak üzere ders kitabı
olarak kabul edilen Millî Eğitim Bakanlığı yayınevine ve özel yayınevlerine ait
5. 6. ve 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders kitapları incelenmiştir. Araştırmada bu
amaçla nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda Millî Eğitim Bakanlığı yayınevine ve
özel yayın evlerine ait ders kitaplarının Ortaokul Sosyal Bilgiler Dersi
Öğretim Programındaki ortak ve derse özgü becerilere yeterince yer vermediği
belirlenirken aynı zamanda ders kitaplarının becerilere yer verme düzeyi
açısından da farlılık gösterdiği belirlenmiştir. Ayrıca ders kitaplarında ortak
becerilere daha fazla yer verildiği derse özgü becerilere ise daha yer az yer
verildiği bazı becerilere ise hiç yer verilmediği tespit edilmiştir.
This
study aims to identify the level of shared and course-specific skills that are
included in the Middle School Social Sciences Curriculum. In this study, 5th,
6th, and 7th grade Social Sciences textbooks that were published by the
Ministry of National Education publishing house and private publishers, and
accepted as textbooks for the 2013-2014 academic year by the decision of the
Turkish Board of Education, were examined. Therefore, a qualitative
methodology, document review, was used. The results of this study showed that
the textbooks reviewed did not include enough shared and course-specific skills
presented in the Middle School Social Sciences Course Curriculum. Also, the
degree to which these skills were included varied among textbooks. It was also
found that shared skills were emphasized more in the textbooks while
course-specific skills were emphasized less and some skills were not included
at all.
Journal Section | Research |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |