Günümüze dek eğitim ve öğrenci
başarısı üzerine yapılan çalışmaların önemli bir kısmı, öğrencilerin sahip
oldukları kabiliyet ve becerilerin, akademik başarıyı açıklamada yetersiz
olduğunu göstermiştir. 1980'li yıllarda kabul görmeye başlayan öz düzenleme
kavramı ve bu kavramla yakinen ilişkisi olduğu düşünülen güdülenme kavramı,
öğrenciler arasındaki akademik başarı farklılıklarını açıklamada önemli birer
faktör olarak görülmektedir. Bu sebeple son yıllarda öz düzenleyici öğrenme ve
güdülenme kavramları, birbirinden farklı eğitim ortamlarında ve farklı dersler
bağlamında incelenmektedir. Yabancı dil olarak İngilizce öğrenen öğrencilerin
güdülenme seviyeleri ve öz düzenleme stratejileri kullanım düzeyleri tespit
edilerek bu iki değişkenin ilişkisini saptamak çalışmamızın temelini
oluşturmaktadır. Bunun yanında, öz düzenleme stratejileri kullanım düzeyleri ve
güdülenme seviyelerinin cinsiyet bağlamında incelenmesi ve bu temel iki
değişkenin akademik başarı üzerindeki etkilerinin saptanması da çalışmamızda
incelenen konulardır.
A great number of studies on
education and student achievement so far have shown that students' talent and
skills cannot fully explain the academic achievement. The concept of
self-regulation, first embraced in the 1980s, and motivation, which is thought
to have a close relationship with self-regulation, are considered as important
factors explaining the difference of academic achievement among students. For
this reason, in recent years, these two concepts have been examined in various
educational contexts and courses different from each other. The core of our
study is to determine the levels of motivation and self-regulation strategy use
of students who learn English as a foreign language and to examine the
relationship between these two concepts. Additionally, investigating the levels
of self-regulation strategy use and motivation in terms of gender difference
and the effects of these two basic variables on academic achievement are among
the subjects of our study.
Journal Section | Research |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |