Türkiye’de eğitim öğretim
teknolojileri alanında yapılan büyük projelerden biri olan “Fırsatları Artırma
ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH)” projesi Milli Eğitim Bakanlığı
tarafından hayata geçirilmiştir. Oluşturulan teknoloji tabanlı sınıf ve
eğitim-öğretim materyallerinin yanı sıra uygulayıcılar olan öğretmenlerinde
hazır bulunurlukları da önemlidir. Bu hedefler doğrultusunda eğitim öğretim
basamaklarının ilk sırasında yer alan sınıf öğretmeni adaylarının FATİH
projesine yönelik farkındalık, öngörü ve beklentileri incelenmiştir. Çalışma
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf öğretmenliğinde tesadüfi
örnekleme yöntemi ile seçilen, 120 kadın, 46 erkek olmak üzere toplam 166
öğretmen adayını kapsamıştır. Çalışma ilişkisel tarama modeliyle
gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemek için Karal ve
ark. (2013) tarafından oluşturulan “FATİH Projesine Yönelik Görüş Değerlendirme
Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach-alpha güvenirlik katsayısı 0.937
olarak bulunmuştur. Öğretmen adaylarının demografik bilgileri kişisel bilgi
formu ile elde edilmiştir. Verilerin analizi için frekans ve yüzdelik tablosu,
tek yönlü varyans analizi (ANOVA), bağımsız gruplar t-testi ve Tukey testi
istatistiksel yöntemlerinden yararlanılmıştır. Farkındalık alt boyutu
incelendiğinde X=81.55 ortalama değerine göre sınıf öğretmeni adaylarının proje
ile sağlanacak teknolojik faydalar konusunda yüksek farkındalığa sahip
oldukları görülmektedir. Öngörü alt boyutu puan ortalaması X=42.14 değerine
göre iyi olması, katılımcıların FATİH projesinin yürütülmesinde olumlu yönde
olduklarını ancak sınıflardaki öğrenci yoğunluğu, teknoloji bağımlılığı ve
sürecin uzun zaman alabilmesine yönelik düşük tutum gösterdikleri görülmüştür.
Beklenti alt boyu incelendiğinde X=53.00 ortalama değerine göre yüksek olması
öğretmen adaylarının projenin başarıya ulaşma beklentilerinin yüksek olduğunu
göstermektedir. Projeye olumlu tutum gösteren sınıf öğretmeni adaylarının en
büyük kaygılarının başında gelen sınıflardaki öğrenci yoğunluğu ve alt yapı
süreçlerinin çözümü maddi olanaklar dahilinde çözülebilecek bir sorundur.
Journal Section | Research |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |