Bu durum çalışmasının amacı, devlet okulunda okuyan öğrencilerin hem dilin kendisine, hem de ders olarak İngilizce öğrenmeye karşı tutumlarını incelemektir. Öğrenci tutumlarının cinsiyetlerine göre nasıl değişkenlik gösterdiği ve bu tutumların öğrenme sürecinin çıktılarını nasıl etkileyebileceğini görmek amaçlanmaktadır. Çalışma, Adana Celalettin Sayhan İlköğretim Okulu’nda, yabancı dil olarak İngilizce öğrenen 50 adet Türk öğrenci ile birlikte yürütülmüştür. Toplanan veriler, öğrencilerin pozitif ve negatif tutumlara göre ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. Araştırma, İngilizce öğrenmenin önemini vurgularken sonuçlar, aynı konuda daha önce yapılmış başka bir araştırmadan nasıl farklılık gösterdiğini ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmadan çıkan sonuçların gelecekte yapılacak çalışmalar için bir geri bildirim olarak değerlendirilebileceği düşünülmektedir.
The purpose of this case study is to examine attitudes of state school students towards learning English both the language itself and as a lesson. It is aimed to see how their attitudes differ depending on the gender and how these attitudes might impact the outcomes of the learning process. The study was conducted at Celalettin Sayhan State School in Adana with 50 Turkish EFL learners. The gathered data were deeply analyzed according to positive or negative attitudes of the students. The survey reveals the fact that how the results differ from a previous one in the same subject and it emphasizes the importance of learning English. It is thought that the results of this study can be evaluated as a kind of feedback for future studies.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | July 5, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 1 |