Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Yöneticilerinin Kadınların Spor Etkinliklerine Katılımlarına Dair Görüşlerinin İncelenmesi (Bartın Örneği)

Year 2019, Volume: 5 Issue: 1, 29 - 41, 28.09.2019

Abstract

Bu araştırmanın
amacı, okul yöneticilerinin kadınların spor etkinliklerine katılımlarına dair
görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışmanın evrenini, 2016-2017 eğitim öğretim
yılında Bartın ilinde görev yapan okul yöneticileri oluştururken, örneklemini
kolayda örnekleme yöntemine uygun olarak belirlenmiş 125 okul yöneticisi
oluşturmuştur. Araştırma verileri 01.04.2016 - 31.05.2016 tarihleri arasında
toplanmıştır. Araştırmanın verileri, Kızılyallı (2014) tarafından geliştirilen
ve 39 sorudan oluşan “Kadınların Spor Etkinliklerine Katılmalarına Dair Görüş
Ölçeği” beşli likert tipi ölçme araçları ile elde edilmiştir. Katılımcıların
cinsiyete göre görüşleri arasında fark bulunup bulunmadığı “t” testi ile diğer
değişkenlere göre görüşleri arasında fark bulunup bulunmadığı ise Tek Yönlü
Varyans analiziyle yapılmıştır. Araştırmaya katılan yöneticilerin kişisel
bilgileri ile ölçeklerden aldıkları puanlara göre farklılığın olup olmadığını
belirlemeye yönelik testlerde yöneticilerin “cinsiyet”, “çocuk sayısı”,
“yöneticilik hizmet süresi”, “spor yapma durumu”, “spor yapma düzeyi”
değişkenleri ile kadınların spor etkinliklerine katılımına dair görüşleri
arasında istatistikî olarak anlamlı farklılıklara rastlanırken “yaş, hizmet
yılı, okul türü ve görev türü” değişkenlerinde istatistikî olarak anlamlı
farklılıklara rastlanılmamıştır. Okul yöneticilerin
kadınların spor etkinliklerine katılımlarına yönelik algı düzeylerinin ortalamanın
altında bir dağılım sergilediği dolayısıyla düşük düzeyde bir algıya sahip
olduğu bulunmuştur.

References

  • Anna Brittannica, Ana Yayıncılık A. Ş. , İstanbul, 1988.
  • Boutilier, M. A. , San Gıovonni L. , öPolitics, Publıc Polıcy and Tıtle IX, Some Limitations of Liberal Feminizm, Birelli S. , Cole C. L. , Women, Sport and Culture, Humen Kinetics, U. S. A. , 1994.
  • Doğramacı, E. (1989). Türkiye'de Kadının Dünü ve Bugünü. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Kangalgil M, Hünük D. ve Demirhan, G (2006). İlköğretim, lise ve üniversite öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarının karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 48-57.
  • Kızılyallı M. (2014) . Ankara Üniversitesi Öğrencilerinin Kadınların Spor Etkinliklerine Katılımlarına İlişkin Görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • McPherson B. D. , Curtis, J. E. , Loy, J. W. , The Social Sgnificance of Sport, Human Kinetics, Champaign, 1989.
  • Özgün, A., Yaşartürk, F., Ayhan, B. & Bozkuş, T. (2017). Hentbolcuların Spora Özgü Başarı Motivasyonu ve Mutluluk Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 3(Special Issue 2), 83-94.
  • Pfıster, G. (2006). Islam and Women's Sports. SangSaeng , s.:12-15. http://apceiu.org/bbs/files/pdf/2006/sangsaeng/060906_ss_p012-p015.pdf. Erişim Tarihi: 2.11.2017.
  • Singh RKC. ve Devi KS (2013). Attitude of higher secondary level student towards games and sports. International Journal of Physical Education, Fitness and Sports. 2(4), 80-85.
  • Tatar, G., Tozoğlu, E., ve Pehlivan, Z. (2009). 20-40 Yaş Arası Çalışan Ve Çalışmayan Kadınların Spor Yapmalarını Etkileyen Bazı Faktörlerin İncelenmesi (Sivas İl Merkezi Örneği). Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(3), 28-41Tezcan, M. (1992). Atatürk ve eğitim. Gündoğan Yayınları.
  • Türkmen, M., Abdurahimoğlu, Y., Varol, S. ve Gökdağ, M. (2016). İslami ilimler fakültesi öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi (Bartın Üniversitesi örneği). International Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES), 2(1), 48-59.
Year 2019, Volume: 5 Issue: 1, 29 - 41, 28.09.2019

Abstract

References

  • Anna Brittannica, Ana Yayıncılık A. Ş. , İstanbul, 1988.
  • Boutilier, M. A. , San Gıovonni L. , öPolitics, Publıc Polıcy and Tıtle IX, Some Limitations of Liberal Feminizm, Birelli S. , Cole C. L. , Women, Sport and Culture, Humen Kinetics, U. S. A. , 1994.
  • Doğramacı, E. (1989). Türkiye'de Kadının Dünü ve Bugünü. Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Kangalgil M, Hünük D. ve Demirhan, G (2006). İlköğretim, lise ve üniversite öğrencilerinin beden eğitimi ve spora ilişkin tutumlarının karşılaştırılması. Spor Bilimleri Dergisi, 17(2), 48-57.
  • Kızılyallı M. (2014) . Ankara Üniversitesi Öğrencilerinin Kadınların Spor Etkinliklerine Katılımlarına İlişkin Görüşleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Ankara.
  • McPherson B. D. , Curtis, J. E. , Loy, J. W. , The Social Sgnificance of Sport, Human Kinetics, Champaign, 1989.
  • Özgün, A., Yaşartürk, F., Ayhan, B. & Bozkuş, T. (2017). Hentbolcuların Spora Özgü Başarı Motivasyonu ve Mutluluk Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 3(Special Issue 2), 83-94.
  • Pfıster, G. (2006). Islam and Women's Sports. SangSaeng , s.:12-15. http://apceiu.org/bbs/files/pdf/2006/sangsaeng/060906_ss_p012-p015.pdf. Erişim Tarihi: 2.11.2017.
  • Singh RKC. ve Devi KS (2013). Attitude of higher secondary level student towards games and sports. International Journal of Physical Education, Fitness and Sports. 2(4), 80-85.
  • Tatar, G., Tozoğlu, E., ve Pehlivan, Z. (2009). 20-40 Yaş Arası Çalışan Ve Çalışmayan Kadınların Spor Yapmalarını Etkileyen Bazı Faktörlerin İncelenmesi (Sivas İl Merkezi Örneği). Atatürk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(3), 28-41Tezcan, M. (1992). Atatürk ve eğitim. Gündoğan Yayınları.
  • Türkmen, M., Abdurahimoğlu, Y., Varol, S. ve Gökdağ, M. (2016). İslami ilimler fakültesi öğrencilerinin spora yönelik tutumlarının incelenmesi (Bartın Üniversitesi örneği). International Journal of Contemporary Educational Studies (IntJCES), 2(1), 48-59.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research
Authors

Mustafa Gökdağ This is me

Mutlu Türkmen

Hayri Akyüz This is me

Publication Date September 28, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Gökdağ, M., Türkmen, M., & Akyüz, H. (2019). Okul Yöneticilerinin Kadınların Spor Etkinliklerine Katılımlarına Dair Görüşlerinin İncelenmesi (Bartın Örneği). Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(1), 29-41.
AMA Gökdağ M, Türkmen M, Akyüz H. Okul Yöneticilerinin Kadınların Spor Etkinliklerine Katılımlarına Dair Görüşlerinin İncelenmesi (Bartın Örneği). UGEAD - IntJCES. September 2019;5(1):29-41.
Chicago Gökdağ, Mustafa, Mutlu Türkmen, and Hayri Akyüz. “Okul Yöneticilerinin Kadınların Spor Etkinliklerine Katılımlarına Dair Görüşlerinin İncelenmesi (Bartın Örneği)”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 5, no. 1 (September 2019): 29-41.
EndNote Gökdağ M, Türkmen M, Akyüz H (September 1, 2019) Okul Yöneticilerinin Kadınların Spor Etkinliklerine Katılımlarına Dair Görüşlerinin İncelenmesi (Bartın Örneği). Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 5 1 29–41.
IEEE M. Gökdağ, M. Türkmen, and H. Akyüz, “Okul Yöneticilerinin Kadınların Spor Etkinliklerine Katılımlarına Dair Görüşlerinin İncelenmesi (Bartın Örneği)”, UGEAD - IntJCES, vol. 5, no. 1, pp. 29–41, 2019.
ISNAD Gökdağ, Mustafa et al. “Okul Yöneticilerinin Kadınların Spor Etkinliklerine Katılımlarına Dair Görüşlerinin İncelenmesi (Bartın Örneği)”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 5/1 (September 2019), 29-41.
JAMA Gökdağ M, Türkmen M, Akyüz H. Okul Yöneticilerinin Kadınların Spor Etkinliklerine Katılımlarına Dair Görüşlerinin İncelenmesi (Bartın Örneği). UGEAD - IntJCES. 2019;5:29–41.
MLA Gökdağ, Mustafa et al. “Okul Yöneticilerinin Kadınların Spor Etkinliklerine Katılımlarına Dair Görüşlerinin İncelenmesi (Bartın Örneği)”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 5, no. 1, 2019, pp. 29-41.
Vancouver Gökdağ M, Türkmen M, Akyüz H. Okul Yöneticilerinin Kadınların Spor Etkinliklerine Katılımlarına Dair Görüşlerinin İncelenmesi (Bartın Örneği). UGEAD - IntJCES. 2019;5(1):29-41.