Araştırmanın amacı, spor lisesi öğrencilerinin öğrenim süreci ve akademik başarı ilişkilerinin ve başarı düzeyine göre farklılıkların tespit edilerek öneriler getirilmesidir.
Araştırmaya toplam 184 spor lisesi öğrencisinin yetenek sınavı giriş puanı, TEOG puanı, alan ders ortalamaları, alan dışı ders ortalamaları, YGS puanları ve diploma puanları dâhil edilmiştir. Araştırmaya sadece 2015-2016 eğitim ve öğretim yılında mezun olan Antalya, Aydın, Burdur, Denizli ve Isparta spor lisesi öğrencilerinin verileri dâhil edilmiştir. Araştırma verileri olan; yetenek sınavı giriş puanı, TEOG puanı, alan ders ortalamaları, alan dışı ders ortalamaları, YGS puanları ve diploma puanları, Milli Eğitim Bakanlığı’nın e-okul sistemi ve ÖSYM kamu kurum işlemleri üzerinden toplanmıştır. Araştırmada, belgesel tarama tekniklerinden “Genel Tarama” ile “İçerik Analizi” yöntemleri kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, tanımlayıcı istatistiksel analizler, grupların ortalamalarının arasındaki farkın anlamlılığı için “independent sample t testi”, puan ortalama ilişkilerinin anlamlılığı için ise “korelasyon analizi” kullanılmıştır. Araştırma grubunun puan ortalamaları ve medyan değerleri hesaplanarak yüksek ve düşük olmak üzere iki grup oluşturulmuş, karşılaştırmalar belirlenen bu gruplara göre yapılmış ve yorumlanmıştır. Verilerin normal dağılıma sahip olmasından dolayı parametrik testler uygulanmıştır. Yapılan analizler de SPSS (22.00) paket programı kullanılmış, anlamlılık düzeyi olarak 0.05 olarak kabul edilmiştir.
Verilerden elde edilen sonuçlara göre; spor lisesi öğrencilerinin öğrenim sürecini ve sonrasını akademik başarı anlamında TEOG sınavı etkilerken, yetenek sınavı etkilememektedir. Buradan hareketle; sportif yeteneğin gerekliliğinin yanında gerek okuldaki başarının gerekse de okul sonrası bir üst öğrenime devam etmedeki başarının sağlanabilmesi için spor liselerine giriş sınavlarında akademik başarı kriter etkisinin arttırılma gerçeğinin büyük önem taşıdığı sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |