Bu çalışmanın amacı Beden eğitimi bölümü öğrencilerinin işsizlik kaygısını yaşayıp yaşamadıklarını tespit ederek, Farklı bölüm öğrencileriyle karşılaştırılması ve işsizlik kaygısına neden olan sorunların açıklanmasını sağlamaktır. Farklı bölümlerdeki ve Beden Eğitimi bölümündeki öğrencilerin işsizlik kaygılarının incelenmesi ve karşılaştırılması amacıyla yapılan bu çalışma betimsel tarama modelindedir. Bu araştırmanın evrenini, 2019-2020 yılında örgün olarak öğrenim gören Beden Eğitimi öğrencileri (n=94) ve Farklı bölüm öğrencilerden (n=209) toplamda 303 kişi oluşturmaktadır. Çalışmamızda İşsizlik Kaygı Düzeyi ölçeği kullanılmıştır. 26 sorudan oluşan bu ölçek, 5’li likert tipinde olup verilerin analizi SPSS 22.0 programı kullanılarak olarak ortalama, yüzde, sayı ve standart sapma, Kolmogorow Sinirnow, Mann Whitney U ve ki-kare testi kullanılmıştır. Ölçek alt boyutların Farklı bölüm ve Besyo bölümlerinin karşılaştırılmasında; İstihdam alt boyutu (24,372±7,714) diğer alt boyutlara göre en yüksek çıkarak Besyo lehine (U; 6,661; p=,000<,05) anlamlı bulunmuştur. Niteliksel alt boyutu (11,953±3,296) diğer alt boyutlara göre en düşük çıkmıştır, ancak Besyo lehine (U; 7,019; p=,000<,05) anlamlı bulunmuştur. Ölçek alt boyutların yaşlara göre incelenmesinde; İstihdam alt boyutu (24,372±7,714) diğer alt boyutlara göre 19-31 yaş grubunda en yüksek çıkarak (U; 1,200; p=,647>,05) ancak anlamlı bulunmamıştır. Niteliksel alt boyutu (11,953±3,296) diğer alt boyutlara göre 19-31 yaş grubunda en düşük çıkarak (U; 1,181; p=,593>,05) anlamlı bulunmamıştır. Farklı bölüm öğrencileri gelecekte çalışmak istedikleri sektörün daraldığını gördüklerini belirtmektedirler. Bu düşünce gelecekte işsiz kalabilecekleri ve istedikleri kalitede hayat yaşayamayacakları kaygısına sebep olmaktadır. Besyo bölümlerine bakıldığında ise bu konuya ortalamadan yüksek oranla katılmadıklarını sektörlerinden memnun olduklarını ve gelecekte iş bulma konusunda sıkıntılarının farklı bölümlere oranla daha az olacağını düşünmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 2 |