Research Article
BibTex RIS Cite

Farklı Disiplinlerdeki Öğrencilerin İşsizlik Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi

Year 2020, Volume: 6 Issue: 2, 338 - 356, 31.12.2020

Abstract

Bu çalışmanın amacı Beden eğitimi bölümü öğrencilerinin işsizlik kaygısını yaşayıp yaşamadıklarını tespit ederek, Farklı bölüm öğrencileriyle karşılaştırılması ve işsizlik kaygısına neden olan sorunların açıklanmasını sağlamaktır. Farklı bölümlerdeki ve Beden Eğitimi bölümündeki öğrencilerin işsizlik kaygılarının incelenmesi ve karşılaştırılması amacıyla yapılan bu çalışma betimsel tarama modelindedir. Bu araştırmanın evrenini, 2019-2020 yılında örgün olarak öğrenim gören Beden Eğitimi öğrencileri (n=94) ve Farklı bölüm öğrencilerden (n=209) toplamda 303 kişi oluşturmaktadır. Çalışmamızda İşsizlik Kaygı Düzeyi ölçeği kullanılmıştır. 26 sorudan oluşan bu ölçek, 5’li likert tipinde olup verilerin analizi SPSS 22.0 programı kullanılarak olarak ortalama, yüzde, sayı ve standart sapma, Kolmogorow Sinirnow, Mann Whitney U ve ki-kare testi kullanılmıştır. Ölçek alt boyutların Farklı bölüm ve Besyo bölümlerinin karşılaştırılmasında; İstihdam alt boyutu (24,372±7,714) diğer alt boyutlara göre en yüksek çıkarak Besyo lehine (U; 6,661; p=,000<,05) anlamlı bulunmuştur. Niteliksel alt boyutu (11,953±3,296) diğer alt boyutlara göre en düşük çıkmıştır, ancak Besyo lehine (U; 7,019; p=,000<,05) anlamlı bulunmuştur. Ölçek alt boyutların yaşlara göre incelenmesinde; İstihdam alt boyutu (24,372±7,714) diğer alt boyutlara göre 19-31 yaş grubunda en yüksek çıkarak (U; 1,200; p=,647>,05) ancak anlamlı bulunmamıştır. Niteliksel alt boyutu (11,953±3,296) diğer alt boyutlara göre 19-31 yaş grubunda en düşük çıkarak (U; 1,181; p=,593>,05) anlamlı bulunmamıştır. Farklı bölüm öğrencileri gelecekte çalışmak istedikleri sektörün daraldığını gördüklerini belirtmektedirler. Bu düşünce gelecekte işsiz kalabilecekleri ve istedikleri kalitede hayat yaşayamayacakları kaygısına sebep olmaktadır. Besyo bölümlerine bakıldığında ise bu konuya ortalamadan yüksek oranla katılmadıklarını sektörlerinden memnun olduklarını ve gelecekte iş bulma konusunda sıkıntılarının farklı bölümlere oranla daha az olacağını düşünmektedir.

References

  • Aba Durukan K, Yurt Öncel S (2013). Üniversite öğrencilerinde işsizlik kaygısı durumunun değerlendirilmesi, Kırıkkale Üniversitesi Bilimde Gelişmeler Dergisi, 2(1), 108-117.
  • Akıncı M (2016). Yükseköğretimli gençliğin işsizlik kaygısı ve çalışma hayatı algısı: Süleyman Demirel Üniversitesi öğrencileri üzerine bir uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Ateş S. S (2019). Anxiety of unemployment before the graduation: research on university students in the aviotion departments, International Journal Entrepreneurship and Management Inquiries, 3(5), 165-174.
  • Birkollu S. S, Ekizoğlu N (2016). Determining worries of final year undergraduate students about finding jobs: Turkish Republic of Northern Cyprus (Trnc) as an example, Contemporary Educational Researches Journal, 6(2), 59-66.
  • Bordea E-N, Manea M, Pellegrini A (2017). Unemployment and coping with stress, anxiety, and depression, Czech Journal of Social Sciences, Business and Economics, 6(2), 6-14.
  • Bozkurt N (2004). Bir grup üniversite öğrencisinin depresyon ve kaygı düzeyleri ile çeşitli değişkenler arasındaki ilişkiler, Eğitim ve Bilim Dergisi, 29(133), 52-59.
  • Çolakoğlu T, Kanyılmaz Polat E, Gezer Aydın G, (2017). İktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencilerinin işsizlik kaygısı üzerine bir araştırma: Biga İİBF örneği, The International of Innovative Approaches in Social Sciences, 1(1), 29-39.
  • Dereli F, Kabataş S (2009). Sağlık Yüksekokulu son sınıf öğrencilerinin iş bulma endişeleri ve umutsuzluk düzeylerinin belirlenmesi, Yeni Tıp Dergisi, 26, 31-36.
  • Deveci S E, Çalmaz A, Açık Y (2012). Doğu Anadolu'da yeni açılan bir üniversitenin öğrencilerinde kaygı düzeylerinin sağlık, sosyal ve demografik faktörler ile ilişkisi, Dicle Tıp Dergisi, 39(2), 189-196.
  • Dursun S, Aytaç S, (2009). Üniversite öğrencileri arasında işsizlik kaygısı, Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28(1), 71-84.
  • Ersoy-Kart M, Erdost H E, (2008). Unemployment worries among Turkish university students, Social Behavior and Personality: An International Journal, 36(2), 275-288.
  • Etçi H, Çiçek H, Kılıç İ, (2019). Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin işsizlik kaygısı üzerine bir araştırma, IV. International Entrepreneurship, Employment and Career Congress, Muğla.
  • Güney A, (2009). İşsizlik, nedenleri, sonuçları ve mücadele yöntemleri, Kamu-İş, 10(4), 135-159.
  • Koç M, Polat Ü, (2006). Üniversite öğrencilerinin ruh sağlığı, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 3(2), 1-22.
  • Lök S, İnce A, Lök N, (2008). Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu özel yetenek sınavına girecek adayların kaygı durumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 121-131.
  • Mohammed S M, Devecioglu S (2018). Unemployment anxiety of student taking sports education in universty, Journal of Education and Training Studies, 6(7), 17-27.
  • Saraç T (2015). Ahi Evran Üniversitesi Son Sınıf Öğrencilerinin Gelecek Kaygısı ve Umutsuzluklarının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.
  • Sığırtmaç İ C, Alan E, Öksüz Ç (2017). Ergoterapi bölümü öğrencilerinin kaygı düzeyleri ile lisans eğitimi ve stajların yeterliliği konusundaki görüşlerinin araştırılması, Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 5(1), 11-20.
  • Şahin Kutlu Ş, Çetinbakış M, Kutlu M (2019). Üniversite son sınıf öğrencilerinde işsizlik kaygısı: Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri üzerine bir uygulama, Ekev Akademi Dergisi, 23(78), 511-522.
  • Şaşmaz Ataçocuğu M, Kerem Zelyurt M (2017). Spor Bilimleri Fakülteleri mezunlarının işsizlik deneyimleri üzerine nitel bir araştırma, Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, Özel Sayı(1), 70-97.
  • Taşğın Ö, Bozgeyikli H, Boğazlıyan E. E (2017). Üniversiteli gençlerin işsizlik kaygıları ile psikolojik dayanıklılıkları arasındaki ilişki, Hak-İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 6(15), 552-567.
  • Tekin Tayfun A N, Korkmaz A (2016). Üniversite öğrencilerinde işsizlik kaygısı: Süleyman Demirel Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(17), 534-558.
  • Turaç İ S, Bayın Donar G (2017). Sağlık yönetimi öğrencilerinin işsizlik kaygılarını ve yaşam doyumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi, Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 5(4), 119-127.
  • Turgut M, Gökyürek B, Yenel İ F (2004). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarındaki Antrenörlük Eğitimi ve Spor Yöneticiliği bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin bu bölümleri seçme nedenleri ve beklentileri üzerine bir araştırma, G.Ü. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 91-99.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2020). http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist, adresinden 15.05.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Yaşar O M, Turgut M (2020). Unemoloyment anxiety of last year college students, Cypriot Journal Of Educational Sciences, 15(1), 56-64.
  • Yazar Aslan B (2015). Genç işsizliğe yönelik alan araştırması: üniversite öğrencileri arasında kaygı ve umutsuzluk, Çalışma İlişkileri Dergisi, 6(2), 71-86.
  • Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi (2019). https://istatistik.yok.gov.tr/ adresinden 16.05.2020 tarihinde erişilmiştir.
Year 2020, Volume: 6 Issue: 2, 338 - 356, 31.12.2020

Abstract

References

  • Aba Durukan K, Yurt Öncel S (2013). Üniversite öğrencilerinde işsizlik kaygısı durumunun değerlendirilmesi, Kırıkkale Üniversitesi Bilimde Gelişmeler Dergisi, 2(1), 108-117.
  • Akıncı M (2016). Yükseköğretimli gençliğin işsizlik kaygısı ve çalışma hayatı algısı: Süleyman Demirel Üniversitesi öğrencileri üzerine bir uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Ateş S. S (2019). Anxiety of unemployment before the graduation: research on university students in the aviotion departments, International Journal Entrepreneurship and Management Inquiries, 3(5), 165-174.
  • Birkollu S. S, Ekizoğlu N (2016). Determining worries of final year undergraduate students about finding jobs: Turkish Republic of Northern Cyprus (Trnc) as an example, Contemporary Educational Researches Journal, 6(2), 59-66.
  • Bordea E-N, Manea M, Pellegrini A (2017). Unemployment and coping with stress, anxiety, and depression, Czech Journal of Social Sciences, Business and Economics, 6(2), 6-14.
  • Bozkurt N (2004). Bir grup üniversite öğrencisinin depresyon ve kaygı düzeyleri ile çeşitli değişkenler arasındaki ilişkiler, Eğitim ve Bilim Dergisi, 29(133), 52-59.
  • Çolakoğlu T, Kanyılmaz Polat E, Gezer Aydın G, (2017). İktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencilerinin işsizlik kaygısı üzerine bir araştırma: Biga İİBF örneği, The International of Innovative Approaches in Social Sciences, 1(1), 29-39.
  • Dereli F, Kabataş S (2009). Sağlık Yüksekokulu son sınıf öğrencilerinin iş bulma endişeleri ve umutsuzluk düzeylerinin belirlenmesi, Yeni Tıp Dergisi, 26, 31-36.
  • Deveci S E, Çalmaz A, Açık Y (2012). Doğu Anadolu'da yeni açılan bir üniversitenin öğrencilerinde kaygı düzeylerinin sağlık, sosyal ve demografik faktörler ile ilişkisi, Dicle Tıp Dergisi, 39(2), 189-196.
  • Dursun S, Aytaç S, (2009). Üniversite öğrencileri arasında işsizlik kaygısı, Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28(1), 71-84.
  • Ersoy-Kart M, Erdost H E, (2008). Unemployment worries among Turkish university students, Social Behavior and Personality: An International Journal, 36(2), 275-288.
  • Etçi H, Çiçek H, Kılıç İ, (2019). Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin işsizlik kaygısı üzerine bir araştırma, IV. International Entrepreneurship, Employment and Career Congress, Muğla.
  • Güney A, (2009). İşsizlik, nedenleri, sonuçları ve mücadele yöntemleri, Kamu-İş, 10(4), 135-159.
  • Koç M, Polat Ü, (2006). Üniversite öğrencilerinin ruh sağlığı, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 3(2), 1-22.
  • Lök S, İnce A, Lök N, (2008). Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu özel yetenek sınavına girecek adayların kaygı durumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(2), 121-131.
  • Mohammed S M, Devecioglu S (2018). Unemployment anxiety of student taking sports education in universty, Journal of Education and Training Studies, 6(7), 17-27.
  • Saraç T (2015). Ahi Evran Üniversitesi Son Sınıf Öğrencilerinin Gelecek Kaygısı ve Umutsuzluklarının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.
  • Sığırtmaç İ C, Alan E, Öksüz Ç (2017). Ergoterapi bölümü öğrencilerinin kaygı düzeyleri ile lisans eğitimi ve stajların yeterliliği konusundaki görüşlerinin araştırılması, Ergoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi, 5(1), 11-20.
  • Şahin Kutlu Ş, Çetinbakış M, Kutlu M (2019). Üniversite son sınıf öğrencilerinde işsizlik kaygısı: Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri üzerine bir uygulama, Ekev Akademi Dergisi, 23(78), 511-522.
  • Şaşmaz Ataçocuğu M, Kerem Zelyurt M (2017). Spor Bilimleri Fakülteleri mezunlarının işsizlik deneyimleri üzerine nitel bir araştırma, Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, Özel Sayı(1), 70-97.
  • Taşğın Ö, Bozgeyikli H, Boğazlıyan E. E (2017). Üniversiteli gençlerin işsizlik kaygıları ile psikolojik dayanıklılıkları arasındaki ilişki, Hak-İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi, 6(15), 552-567.
  • Tekin Tayfun A N, Korkmaz A (2016). Üniversite öğrencilerinde işsizlik kaygısı: Süleyman Demirel Üniversitesi öğrencileri üzerinde bir araştırma, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(17), 534-558.
  • Turaç İ S, Bayın Donar G (2017). Sağlık yönetimi öğrencilerinin işsizlik kaygılarını ve yaşam doyumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi, Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 5(4), 119-127.
  • Turgut M, Gökyürek B, Yenel İ F (2004). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarındaki Antrenörlük Eğitimi ve Spor Yöneticiliği bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin bu bölümleri seçme nedenleri ve beklentileri üzerine bir araştırma, G.Ü. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 91-99.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (2020). http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist, adresinden 15.05.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Yaşar O M, Turgut M (2020). Unemoloyment anxiety of last year college students, Cypriot Journal Of Educational Sciences, 15(1), 56-64.
  • Yazar Aslan B (2015). Genç işsizliğe yönelik alan araştırması: üniversite öğrencileri arasında kaygı ve umutsuzluk, Çalışma İlişkileri Dergisi, 6(2), 71-86.
  • Yükseköğretim Bilgi Yönetim Sistemi (2019). https://istatistik.yok.gov.tr/ adresinden 16.05.2020 tarihinde erişilmiştir.
There are 28 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research
Authors

Aliye Menevşe

Ahmet Faruk Şeker

Publication Date December 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Menevşe, A., & Şeker, A. F. (2020). Farklı Disiplinlerdeki Öğrencilerin İşsizlik Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 338-356.
AMA Menevşe A, Şeker AF. Farklı Disiplinlerdeki Öğrencilerin İşsizlik Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. IntJCES. December 2020;6(2):338-356.
Chicago Menevşe, Aliye, and Ahmet Faruk Şeker. “Farklı Disiplinlerdeki Öğrencilerin İşsizlik Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 6, no. 2 (December 2020): 338-56.
EndNote Menevşe A, Şeker AF (December 1, 2020) Farklı Disiplinlerdeki Öğrencilerin İşsizlik Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 6 2 338–356.
IEEE A. Menevşe and A. F. Şeker, “Farklı Disiplinlerdeki Öğrencilerin İşsizlik Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”, IntJCES, vol. 6, no. 2, pp. 338–356, 2020.
ISNAD Menevşe, Aliye - Şeker, Ahmet Faruk. “Farklı Disiplinlerdeki Öğrencilerin İşsizlik Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 6/2 (December 2020), 338-356.
JAMA Menevşe A, Şeker AF. Farklı Disiplinlerdeki Öğrencilerin İşsizlik Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. IntJCES. 2020;6:338–356.
MLA Menevşe, Aliye and Ahmet Faruk Şeker. “Farklı Disiplinlerdeki Öğrencilerin İşsizlik Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 6, no. 2, 2020, pp. 338-56.
Vancouver Menevşe A, Şeker AF. Farklı Disiplinlerdeki Öğrencilerin İşsizlik Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi. IntJCES. 2020;6(2):338-56.