Research Article
BibTex RIS Cite

Okul Yöneticilerinin Epistemolojik İnançları ile Politik Beceriler Arasındaki İlişki

Year 2020, Volume: 6 Issue: 2, 507 - 523, 31.12.2020

Abstract

Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin epistemolojik inançları ile politik becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma nicel bir araştırma olup, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul ili 39 ilçesinde resmi ve özel okullarda görev yapan 9.437 okul yöneticisi, örneklemini 581 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Veriler, “Epistemolojik İnanç Ölçeği” ve “Politik Beceriler Ölçeği” yardımıyla toplanmıştır. Veriler, t-testi, ANOVA, korelasyon ve regresyon analiz teknikleri yardımıyla çözümlenmiştir. Bulgulara göre, epistemolojik inançların alt boyutlarından öğrenme süreci, doğuştan yetenek ve bilginin kesinliği inançları cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık gösterirken, öğrenme çabası inancında ve politik becerilerde anlamlı farklılık göstermemektedir. Epistemolojik inançların alt boyutlarından öğrenme süreci, doğuştan yetenek boyutları ve politik beceriler eğitim durumuna göre anlamlı farklılık gösterirken, öğrenme çabası ve bilginin kesinliği boyutlarında anlamlı farklılık bulunmamaktadır. Öğrenme süreci ve doğuştan yetenek boyutlarında, lisansüstü eğitimi olan yöneticilerin inanç düzeyleri lisans eğitimine göre daha yüksektir. Okul yöneticilerinin algıladıkları epistemolojik inanç boyutlarının düzeyleri ve politik becerileri, okul kademesine ve mesleki kıdemlerine göre anlamlı farklılık göstermemektedir. Koraelasyon analizine göre okul yöneticilerinin epistemolojik inanç alt boyutlarından öğrenme süreci ve öğrenme çabası boyutları ile politik becerileri arasında düşük düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Okul yöneticilerinin epistemolojik inanç alt boyutlarından doğuştan yetenek ve bilginin kesinliği boyutları ile politik becerileri arasında ise düşük düzeyde, negatif ve anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Regresyon analizine göre epistemolojik inançlar politik becerileri orta düzeyde etkilemektedir.

References

  • Alioğulları, D. Z. (2019). Liderin politik becerisi, lider-üye etkileşimi, etik liderlik ve bazı iş sonuçları arasındaki ilişkiler (Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Erzurum.
  • Altunay, E. (2019). Okulların finansman yönetimi açısından okul yöneticilerinin politik becerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-22. doi: 10.16986/HUJE.2019050204
  • Araghizade, E., Jadidi, E. (2016). The impact of translators’ epistemological beliefs and gender on their translation quality. Published by Canadian Center of Science and Education, 9(4).
  • Araghizade, E., & Jadidi, E. (2016). The impact of translators' epistemological beliefs and gender on their translation quality. English Language Teaching, 9(4), 24-29. Aslan, H., Pektaş, V. (2017). İlkokul, ortaokul ve liselerde görev yapmakta olan öğretmenlerin politik beceri düzeyleri. Scientific Educational Studies, 1(1), 85-100.
  • Aypay, A. (2011). Epistemolojik inançlar ölçeginin türkiye uyarlaması ve öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının incelenmesi. Eskisehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 1–15.
  • Bacharach, S. (1983). Notes on a political theory of educational organizations (report no. ea016651). National Institute of Education (ERIC Document Reproduction Service No. ED243175).
  • Belenky, M. F., Clinchy, B. M., Goldberg, N. R., Tarule, J.M. (1986). Women’s ways of knowing: the development of self, voice and mind. NewYork: Basic Books. Biçer, B., Er, H., Özel, A. (2013). Öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ve benimsedikleri eğitim felsefeleri arasındaki ilişki. Journal of Theory and Practice in Education, 9(3), 229-242.
  • Bråten, I., Olaussen, B. S. (2005). Profiling individual differences in student motivation: A longitudinal cluster-analytic study in different academic contexts. Contemporary Educational Psychology, 30(3), 359-396.
  • Chan, K. W., Elliott, R. G. (2000). Exploratory study of epistemological beliefs of hong kong teacher education students: resolving conceptual and empirical issues. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 28(3), 225-234.
  • Creswell, J. W. (2017). Eğitim araştırmaları: Nicel ve nitel araştırmanın planlanması yürütülmesi ve değerlendirilmesi (H. Ekşi, Çev. Ed.). İstanbul: Edam.
  • Demir, M. K. (2012). İlkögretim bölümü öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 343-358.
  • Demir, S., Akınoğlu, O. (2010). Epistemolojik inanışlar ve öğretme öğrenme süreçleri. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 32, 75 – 93
  • Deryakulu, D., Büyüköztürk, Ş. (2005). Epistemolojik inanç ölçeğinin faktör yapısının yeniden incelenmesi: cinsiyet ve öğrenim görülen program türüne göre epistemolojik inançların karşılaştırılması. Eğitim Araştırmaları, 18, 57-70.
  • Eren, A. (2007). Üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançları arasındaki farklılıkların incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 32(145), 71-84.
  • Ferris, G. R., Davidson, S., Perrewe, P. L. (2005). Political skill at work: impact on work eectiveness. Mountain View, CA: Davies-Black Publishing.
  • Güngör, B. N. (2016). Beden egitimi öğretmen adaylarının epistemolojik inançlari ile liderlik özellikleri arasindaki iliskinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Hernandez, D. J. (2011). Double jeopardy: How third grade reading skills and poverty influence high school graduation. Annie E. Casey Foundation.
  • Hofer, B., Pintrich, P. R. (1997). The development of epistemological theories: beliefs about knowledge and knowing and their relation to learning. Review of Educational Research, 67(1), 88-144.
  • Izgar, H., Dilmaç, B. (2008). Yönetici adayı öğretmenlerin özyeterlilik algılari ve epistemolojik inançlarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 437-446.
  • Kaleci, F. (2013). Matematik öğretmen adaylarinin epistemolojik inançlari ile öğrenme ve öğretim stilleri arasındaki ilişki. Eğitim ve Öğretim Arastırmaları Dergisi, 2(4), 23-32.
  • Karabulut, E. O., Ulucan, H. (2012). Beden eğitimi öğretmenliği adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Spor ve Performans Arastirmalari Dergisi, 3(2), 39-44.
  • Karataş, H. (2011). Üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançları, öğrenme yaklaşımları ve problem çözme becerilerinin akademik motivasyonu yordama gücü (Yayımlanmamış doktora tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kazu, I. Y., Erten, P. (2015). Ögretmen adaylarının epistemolojik inançlarının incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Egitim Fakültesi Dergisi, 25, 57-75.
  • Kitchemer, K. S., King, P. M. (1981). Reflective judgement: concepts of justification and their relationship to age and education. Journal of Applied Developmental Psychology, 2, 89-116.
  • Kurt, F. (2009). Cinsiyetin, sınıf seviyesinin, eğitim gördükleri alanların, öğrencilerin epistemolojik inançları üzerindeki etkisi (Yüksek lisans tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kurt, Ş. (2018). Öğretmenlerin politik yetileri ile akademik iyimserlik düzeyleri arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Mahasneh, A. M. (2018). Investigation of the relationship between teaching and learning conceptions and epistemological beliefs among student teachers from Hashemite university in jordan. European Journal of Contemporary Education, 7(3), 531-540.
  • McBeth, M. (2010). The relationship between epistemological beliefs, learning strategies and achievement in higher education. ProQuest LLC. 789 East Eisenhower Parkway, PO Box 1346, Ann Arbor, MI 48106.
  • Nair, A. (2018). Okul müdürlerinin liderlik stilleri ile politik becerileri arasındaki ilişki (Tekirdağ Örneği) (Yüksek lisans tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Olgun, M. (2018). Ortaokul öğretmenlerinin epistemolojik inançlari ile ögretim stillerinin çesitli değiskenlere göre incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Özbaş, N. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin düşünme stillerinin kullandıkları yöntemler ve epistemolojik inançları açısından incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Amasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Amasya.
  • Özdemir, M. (2018). Liderlik yönelimi ve politik beceri arasındaki ilişkinin okul müdürlerinin görüşlerine göre incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 19(1), 116-134.
  • M., Gören, S. Ç. (2015). Politik beceri envanterinin eğitim örgütlerinde geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 21(4), 521-536.
  • Özdemir, M., Gören, S. Ç. (2016). Politik beceri ve psikolojik sermaye arasındaki ilişkinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 333-345.
  • Özkan, Ş. (2008). İlköğretim öğrencilerinin fen başarıları ile ilgili bir modelleme çalışması: epistomolojik inançlar, öğrenme yaklaşımları ve öz-düzenleme becerileri arasındaki ilişkiler (Doktora tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Perrewe, P. L., Nelson, D. L. (2004). Gender and career success: the facilitative role of political skill. Organizational Dynamics, 33(4), 366–378.
  • Perry, W. G. (1970). Forms of intellectuel and ethical development in the collage years. New York: Holt, Rinehart and Winston.
  • Pfeffer, J. (1981). Power in organizations. Marshfield, Mass.: Pitman Publisher.
  • Rodríguez, L., Cano, F. (2006). Üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançları, öğrenme yaklaşımları ve çalışma düzenleri. Yüksek Öğretimde Çalışmalar, 31(5), 617-636.
  • Rodriguez, L., Cano, F. (2007). Üniversite öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları ve epistemolojik inançları: kesitsel ve boylamsal bir çalışma. Yüksek Öğretimde Çalışmalar, 32(5), 647-667.
  • Sapanci, A. (2012). Öğretmen adaylarının epistemolojik inançlari ile bilisüstü düzeylerinin akademik basarıyla ilişkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 311-331.
  • Sarıaslan, E. (2017). Ögretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlilikleri ve teknolojiye yönelik tutumlarının epistemolojik inanç açısından incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Schommer, M. (1990). effects of beliefs about the nature of knowledge on comprehension. Journal of Educational Psychology, 82, 498-504.
  • Schommer, M. (1993). Epistemological development and academic performance among secondary students. Journal of Educational Psychology, 85(3), 406-411.
  • Schommer, M., Crouse, A., Rhodes, N. (1992). Epistemological beliefs and mathematical text comprehension: believing that this is simple does not. Journal of Educational Psychology, 84(4), 435.
  • Schommer-Aikins, M., Mau, W. C., Brookhart, S., Hutter, R. (2000). Understanding middle students' beliefs about knowledge and learning using a multidimensional paradigm. The Journal of Educational Research, 94(2), 120-127.
  • Uzun, S. U. (2013). Survey sampling methods / Örnekleme Yöntemleri. www.researchgate.net/publication/301611898_Survey_Sampling_Methods_Ornekleme_Yontemleri adresinden edinilmiştir
  • Yıldıztaşı, M. B. (2017). Politik beceri ile örgütsel tükenmişlik ilişkisinin ortaokul öğretmenlerinin görüşlerine göre incelenmesi (Yalova İli Örneği) (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
Year 2020, Volume: 6 Issue: 2, 507 - 523, 31.12.2020

Abstract

References

  • Alioğulları, D. Z. (2019). Liderin politik becerisi, lider-üye etkileşimi, etik liderlik ve bazı iş sonuçları arasındaki ilişkiler (Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Erzurum.
  • Altunay, E. (2019). Okulların finansman yönetimi açısından okul yöneticilerinin politik becerileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-22. doi: 10.16986/HUJE.2019050204
  • Araghizade, E., Jadidi, E. (2016). The impact of translators’ epistemological beliefs and gender on their translation quality. Published by Canadian Center of Science and Education, 9(4).
  • Araghizade, E., & Jadidi, E. (2016). The impact of translators' epistemological beliefs and gender on their translation quality. English Language Teaching, 9(4), 24-29. Aslan, H., Pektaş, V. (2017). İlkokul, ortaokul ve liselerde görev yapmakta olan öğretmenlerin politik beceri düzeyleri. Scientific Educational Studies, 1(1), 85-100.
  • Aypay, A. (2011). Epistemolojik inançlar ölçeginin türkiye uyarlaması ve öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının incelenmesi. Eskisehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 1–15.
  • Bacharach, S. (1983). Notes on a political theory of educational organizations (report no. ea016651). National Institute of Education (ERIC Document Reproduction Service No. ED243175).
  • Belenky, M. F., Clinchy, B. M., Goldberg, N. R., Tarule, J.M. (1986). Women’s ways of knowing: the development of self, voice and mind. NewYork: Basic Books. Biçer, B., Er, H., Özel, A. (2013). Öğretmen adaylarının epistemolojik inançları ve benimsedikleri eğitim felsefeleri arasındaki ilişki. Journal of Theory and Practice in Education, 9(3), 229-242.
  • Bråten, I., Olaussen, B. S. (2005). Profiling individual differences in student motivation: A longitudinal cluster-analytic study in different academic contexts. Contemporary Educational Psychology, 30(3), 359-396.
  • Chan, K. W., Elliott, R. G. (2000). Exploratory study of epistemological beliefs of hong kong teacher education students: resolving conceptual and empirical issues. Asia-Pacific Journal of Teacher Education, 28(3), 225-234.
  • Creswell, J. W. (2017). Eğitim araştırmaları: Nicel ve nitel araştırmanın planlanması yürütülmesi ve değerlendirilmesi (H. Ekşi, Çev. Ed.). İstanbul: Edam.
  • Demir, M. K. (2012). İlkögretim bölümü öğretmen adaylarının epistemolojik inançlarının incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 343-358.
  • Demir, S., Akınoğlu, O. (2010). Epistemolojik inanışlar ve öğretme öğrenme süreçleri. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 32, 75 – 93
  • Deryakulu, D., Büyüköztürk, Ş. (2005). Epistemolojik inanç ölçeğinin faktör yapısının yeniden incelenmesi: cinsiyet ve öğrenim görülen program türüne göre epistemolojik inançların karşılaştırılması. Eğitim Araştırmaları, 18, 57-70.
  • Eren, A. (2007). Üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançları arasındaki farklılıkların incelenmesi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 32(145), 71-84.
  • Ferris, G. R., Davidson, S., Perrewe, P. L. (2005). Political skill at work: impact on work eectiveness. Mountain View, CA: Davies-Black Publishing.
  • Güngör, B. N. (2016). Beden egitimi öğretmen adaylarının epistemolojik inançlari ile liderlik özellikleri arasindaki iliskinin incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Hernandez, D. J. (2011). Double jeopardy: How third grade reading skills and poverty influence high school graduation. Annie E. Casey Foundation.
  • Hofer, B., Pintrich, P. R. (1997). The development of epistemological theories: beliefs about knowledge and knowing and their relation to learning. Review of Educational Research, 67(1), 88-144.
  • Izgar, H., Dilmaç, B. (2008). Yönetici adayı öğretmenlerin özyeterlilik algılari ve epistemolojik inançlarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 437-446.
  • Kaleci, F. (2013). Matematik öğretmen adaylarinin epistemolojik inançlari ile öğrenme ve öğretim stilleri arasındaki ilişki. Eğitim ve Öğretim Arastırmaları Dergisi, 2(4), 23-32.
  • Karabulut, E. O., Ulucan, H. (2012). Beden eğitimi öğretmenliği adaylarının bilimsel epistemolojik inançlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Spor ve Performans Arastirmalari Dergisi, 3(2), 39-44.
  • Karataş, H. (2011). Üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançları, öğrenme yaklaşımları ve problem çözme becerilerinin akademik motivasyonu yordama gücü (Yayımlanmamış doktora tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kazu, I. Y., Erten, P. (2015). Ögretmen adaylarının epistemolojik inançlarının incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Egitim Fakültesi Dergisi, 25, 57-75.
  • Kitchemer, K. S., King, P. M. (1981). Reflective judgement: concepts of justification and their relationship to age and education. Journal of Applied Developmental Psychology, 2, 89-116.
  • Kurt, F. (2009). Cinsiyetin, sınıf seviyesinin, eğitim gördükleri alanların, öğrencilerin epistemolojik inançları üzerindeki etkisi (Yüksek lisans tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Kurt, Ş. (2018). Öğretmenlerin politik yetileri ile akademik iyimserlik düzeyleri arasındaki ilişki (Yüksek lisans tezi). Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Mahasneh, A. M. (2018). Investigation of the relationship between teaching and learning conceptions and epistemological beliefs among student teachers from Hashemite university in jordan. European Journal of Contemporary Education, 7(3), 531-540.
  • McBeth, M. (2010). The relationship between epistemological beliefs, learning strategies and achievement in higher education. ProQuest LLC. 789 East Eisenhower Parkway, PO Box 1346, Ann Arbor, MI 48106.
  • Nair, A. (2018). Okul müdürlerinin liderlik stilleri ile politik becerileri arasındaki ilişki (Tekirdağ Örneği) (Yüksek lisans tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Olgun, M. (2018). Ortaokul öğretmenlerinin epistemolojik inançlari ile ögretim stillerinin çesitli değiskenlere göre incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kırıkkale.
  • Özbaş, N. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin düşünme stillerinin kullandıkları yöntemler ve epistemolojik inançları açısından incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Amasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Amasya.
  • Özdemir, M. (2018). Liderlik yönelimi ve politik beceri arasındaki ilişkinin okul müdürlerinin görüşlerine göre incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 19(1), 116-134.
  • M., Gören, S. Ç. (2015). Politik beceri envanterinin eğitim örgütlerinde geçerlik ve güvenirlik çalışmaları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 21(4), 521-536.
  • Özdemir, M., Gören, S. Ç. (2016). Politik beceri ve psikolojik sermaye arasındaki ilişkinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 333-345.
  • Özkan, Ş. (2008). İlköğretim öğrencilerinin fen başarıları ile ilgili bir modelleme çalışması: epistomolojik inançlar, öğrenme yaklaşımları ve öz-düzenleme becerileri arasındaki ilişkiler (Doktora tezi). Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Perrewe, P. L., Nelson, D. L. (2004). Gender and career success: the facilitative role of political skill. Organizational Dynamics, 33(4), 366–378.
  • Perry, W. G. (1970). Forms of intellectuel and ethical development in the collage years. New York: Holt, Rinehart and Winston.
  • Pfeffer, J. (1981). Power in organizations. Marshfield, Mass.: Pitman Publisher.
  • Rodríguez, L., Cano, F. (2006). Üniversite öğrencilerinin epistemolojik inançları, öğrenme yaklaşımları ve çalışma düzenleri. Yüksek Öğretimde Çalışmalar, 31(5), 617-636.
  • Rodriguez, L., Cano, F. (2007). Üniversite öğrencilerinin öğrenme yaklaşımları ve epistemolojik inançları: kesitsel ve boylamsal bir çalışma. Yüksek Öğretimde Çalışmalar, 32(5), 647-667.
  • Sapanci, A. (2012). Öğretmen adaylarının epistemolojik inançlari ile bilisüstü düzeylerinin akademik basarıyla ilişkisi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(1), 311-331.
  • Sarıaslan, E. (2017). Ögretmenlerin teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterlilikleri ve teknolojiye yönelik tutumlarının epistemolojik inanç açısından incelenmesi (Yüksek lisans tezi). Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Schommer, M. (1990). effects of beliefs about the nature of knowledge on comprehension. Journal of Educational Psychology, 82, 498-504.
  • Schommer, M. (1993). Epistemological development and academic performance among secondary students. Journal of Educational Psychology, 85(3), 406-411.
  • Schommer, M., Crouse, A., Rhodes, N. (1992). Epistemological beliefs and mathematical text comprehension: believing that this is simple does not. Journal of Educational Psychology, 84(4), 435.
  • Schommer-Aikins, M., Mau, W. C., Brookhart, S., Hutter, R. (2000). Understanding middle students' beliefs about knowledge and learning using a multidimensional paradigm. The Journal of Educational Research, 94(2), 120-127.
  • Uzun, S. U. (2013). Survey sampling methods / Örnekleme Yöntemleri. www.researchgate.net/publication/301611898_Survey_Sampling_Methods_Ornekleme_Yontemleri adresinden edinilmiştir
  • Yıldıztaşı, M. B. (2017). Politik beceri ile örgütsel tükenmişlik ilişkisinin ortaokul öğretmenlerinin görüşlerine göre incelenmesi (Yalova İli Örneği) (Yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
There are 48 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research
Authors

Yasemin Gül Biçer

Mustafa Özgenel 0000-0002-7276-4865

Publication Date December 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Gül Biçer, Y., & Özgenel, M. (2020). Okul Yöneticilerinin Epistemolojik İnançları ile Politik Beceriler Arasındaki İlişki. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 507-523.
AMA Gül Biçer Y, Özgenel M. Okul Yöneticilerinin Epistemolojik İnançları ile Politik Beceriler Arasındaki İlişki. UGEAD - IntJCES. December 2020;6(2):507-523.
Chicago Gül Biçer, Yasemin, and Mustafa Özgenel. “Okul Yöneticilerinin Epistemolojik İnançları Ile Politik Beceriler Arasındaki İlişki”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 6, no. 2 (December 2020): 507-23.
EndNote Gül Biçer Y, Özgenel M (December 1, 2020) Okul Yöneticilerinin Epistemolojik İnançları ile Politik Beceriler Arasındaki İlişki. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 6 2 507–523.
IEEE Y. Gül Biçer and M. Özgenel, “Okul Yöneticilerinin Epistemolojik İnançları ile Politik Beceriler Arasındaki İlişki”, UGEAD - IntJCES, vol. 6, no. 2, pp. 507–523, 2020.
ISNAD Gül Biçer, Yasemin - Özgenel, Mustafa. “Okul Yöneticilerinin Epistemolojik İnançları Ile Politik Beceriler Arasındaki İlişki”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 6/2 (December 2020), 507-523.
JAMA Gül Biçer Y, Özgenel M. Okul Yöneticilerinin Epistemolojik İnançları ile Politik Beceriler Arasındaki İlişki. UGEAD - IntJCES. 2020;6:507–523.
MLA Gül Biçer, Yasemin and Mustafa Özgenel. “Okul Yöneticilerinin Epistemolojik İnançları Ile Politik Beceriler Arasındaki İlişki”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 6, no. 2, 2020, pp. 507-23.
Vancouver Gül Biçer Y, Özgenel M. Okul Yöneticilerinin Epistemolojik İnançları ile Politik Beceriler Arasındaki İlişki. UGEAD - IntJCES. 2020;6(2):507-23.