Conference Paper
BibTex RIS Cite

Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğüne Bağlı Yurtlarda Kalan Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Okuryazarlıklarının İncelenmesi

Year 2020, Volume: 6 Issue: 2, 446 - 456, 31.12.2020

Abstract

Bu araştırmanın amacı, kredi yurtlar kurumunda kalan üniversite öğrencilerinin serbest zaman okuryazarlık düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklem grubunu Manisa’da bulunan Gençlik ve Spor Bakanlığı’na bağlı yükseköğretim yurtlarında kalmakta olan yaş ortalaması (20,49±1,751) olan 207 erkek 106 kadın olmak üzere 313 üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Çalışmada bireylerin serbest zaman okuryazarlık düzeylerini belirlemek için Arslan (2018) tarafından geliştirilen “Serbest Zaman Okuryazarlığı Ölçeği (SZOÖ)” kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde, tanımlayıcı istatistikler, ortalamalar, standart sapma, medyanlar, çeyrekler ve yüzde ve frekans kullanılmıştır. Değişkene yönelik hesaplanan puanların çarpıklık ve basıklık incelemesi, normal dağılımlardan önemli sapmalar olmadığını göstermiştir. Değişkenler arası farklılıkları karşılaştırmak için MANOVA tekniği uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, katılımcıların SZOÖ’nün tek alt boyutu için katılımcıların fiziksel aktiviteye katılma durumu değişkenine göre anlamlı farklılık gösterdiği görülmüştür. Katılımcıların incelenen diğer değişkenleri açısından yapılan MANOVA analizi sonuçlarında anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır. Sonuç olarak, fiziksel aktiviteye katılma değişkeninin katılımcıların serbest zaman okuryazarlık düzeyleri üzerinde anlamlı farklılığa neden olduğu görülmektedir. Ayrıca katılımcıların serbest zaman süresi, serbest zaman olanakları ve serbest zaman değerlendirme durumları serbest zaman okuryazarlık düzeyleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir.

References

  • Arslan, S. (2018). Yetişkin eğitimi bağlamında serbest zaman okuryazarlığı ölçeği geliştirme: geçerlik ve güvenirlik çalışması, Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (14), 101-116.
  • Atasoy, L.K., Öncü, E., Kılıç, K.S. (2015). Beden eğitimi öğretmeni adaylarında serbest zaman algısı ve engelleri. III. Rekreasyon Araştırmaları Kongresi, Eskişehir Anadolu Üniversitesi.
  • Durhan, T., A. (2020). The effect of leisure literacy on leisure exercise in university students. International Journal of Educational Methodology, 6(2), 381-391.
  • Ersoy A.F., Arpacı F. (2003). Üniversite öğrencilerinin konut koşullarının ve konutta yaşamayı tercih etme nedenlerinin incelenmesi. Milli Eğitin Dergisi. 158(Bahar 2003), 181-191.
  • Güler, C., Demirel, D.H., Çakır, V.O., Budak, D. (2019). Üniversite öğrencilerinde serbest zamanın anlamı. II. International Congress on Recreation and Sport Manegemant, 11-14 Nisan, 49-46.
  • Güllü, K., Kuşderci, S. (2011). Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunun verdiği hizmetlerin üniversite öğrencileri tarafından algılanması: Sivas Yurtkur örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(30), 185-209.
  • Güngörmüş, H.A., Beşikçi, T., Gürbüz, B., Sarol, H. (2017). The relationship between leisure satisfaction and psychological well-being: A research about Turkish adults. World Congress of Sport Sciences Research, 223-224, 23-26 November, Manisa, Turkey.
  • Güngörmüş, H. A, Çakır, V. O, Serdar, E., Demirel, M. (2018). Serbest zaman algısı: üniversite öğrencileri örneği. VII. International Conference On Science Culture And Sport, 304-304.
  • Gürbüz, B., Henderson, K.A. (2011). Serbest zamanın anlamının incelenmesi: türkiye perspektifi. I. Uluslararası Fiziksel Aktivite, Beslenme ve Sağlık Kongresi, Başkent Üniversitesi, Antalya.
  • Hutchinson, S., Robertson, B. (2012). Leisure education: A new goal for an old idea whose time has come. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, (19), 127-139.
  • Kara, F.M., Gürbüz, B., Sarol, H. (2018). An investigation of adult’s leisure boredom, perceived social competence and self-esteem. Uluslararası Spor Egzersiz ve Antrenman Bilimi Dergisi, 4(4), 113-121.
  • Özgür, G., Gümüş, A.B., Durdu, B. (2010). Evde ve yurtta kalan üniversite öğrencilerinde yaşam doyumu. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 1(1), 25-32.
  • Sarıoğlu, B., Güngörmüş, H.A., Işık, U.D. (2019). Serbest zaman engelleri ve psikolojik iyi oluş ilişkisi: büro çalışanları örneği. 2. International Congress on Recreation and Sport Manegemant, 11-14 Nisan, 92-97.
  • Sarol, H., Gürbüz, B., Çimen, Z., Emir, E. (2016). fiziksel aktivitelere katılımda algılanan engeller ve motive eden faktörler, 14. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı, Antalya, 1-4 Kasım.
  • Tabachnick, B.G., Fidell L.S. (2013). Using multivariate statistics 6th edition, Pearson, Boston.
Year 2020, Volume: 6 Issue: 2, 446 - 456, 31.12.2020

Abstract

References

  • Arslan, S. (2018). Yetişkin eğitimi bağlamında serbest zaman okuryazarlığı ölçeği geliştirme: geçerlik ve güvenirlik çalışması, Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (14), 101-116.
  • Atasoy, L.K., Öncü, E., Kılıç, K.S. (2015). Beden eğitimi öğretmeni adaylarında serbest zaman algısı ve engelleri. III. Rekreasyon Araştırmaları Kongresi, Eskişehir Anadolu Üniversitesi.
  • Durhan, T., A. (2020). The effect of leisure literacy on leisure exercise in university students. International Journal of Educational Methodology, 6(2), 381-391.
  • Ersoy A.F., Arpacı F. (2003). Üniversite öğrencilerinin konut koşullarının ve konutta yaşamayı tercih etme nedenlerinin incelenmesi. Milli Eğitin Dergisi. 158(Bahar 2003), 181-191.
  • Güler, C., Demirel, D.H., Çakır, V.O., Budak, D. (2019). Üniversite öğrencilerinde serbest zamanın anlamı. II. International Congress on Recreation and Sport Manegemant, 11-14 Nisan, 49-46.
  • Güllü, K., Kuşderci, S. (2011). Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunun verdiği hizmetlerin üniversite öğrencileri tarafından algılanması: Sivas Yurtkur örneği. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(30), 185-209.
  • Güngörmüş, H.A., Beşikçi, T., Gürbüz, B., Sarol, H. (2017). The relationship between leisure satisfaction and psychological well-being: A research about Turkish adults. World Congress of Sport Sciences Research, 223-224, 23-26 November, Manisa, Turkey.
  • Güngörmüş, H. A, Çakır, V. O, Serdar, E., Demirel, M. (2018). Serbest zaman algısı: üniversite öğrencileri örneği. VII. International Conference On Science Culture And Sport, 304-304.
  • Gürbüz, B., Henderson, K.A. (2011). Serbest zamanın anlamının incelenmesi: türkiye perspektifi. I. Uluslararası Fiziksel Aktivite, Beslenme ve Sağlık Kongresi, Başkent Üniversitesi, Antalya.
  • Hutchinson, S., Robertson, B. (2012). Leisure education: A new goal for an old idea whose time has come. Pedagogía Social. Revista Interuniversitaria, (19), 127-139.
  • Kara, F.M., Gürbüz, B., Sarol, H. (2018). An investigation of adult’s leisure boredom, perceived social competence and self-esteem. Uluslararası Spor Egzersiz ve Antrenman Bilimi Dergisi, 4(4), 113-121.
  • Özgür, G., Gümüş, A.B., Durdu, B. (2010). Evde ve yurtta kalan üniversite öğrencilerinde yaşam doyumu. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 1(1), 25-32.
  • Sarıoğlu, B., Güngörmüş, H.A., Işık, U.D. (2019). Serbest zaman engelleri ve psikolojik iyi oluş ilişkisi: büro çalışanları örneği. 2. International Congress on Recreation and Sport Manegemant, 11-14 Nisan, 92-97.
  • Sarol, H., Gürbüz, B., Çimen, Z., Emir, E. (2016). fiziksel aktivitelere katılımda algılanan engeller ve motive eden faktörler, 14. Uluslararası Spor Bilimleri Kongresi Bildiri Kitabı, Antalya, 1-4 Kasım.
  • Tabachnick, B.G., Fidell L.S. (2013). Using multivariate statistics 6th edition, Pearson, Boston.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research
Authors

Recep Cengız

Sinan Erdem Satılmış

Publication Date December 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Cengız, R., & Satılmış, S. E. (2020). Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğüne Bağlı Yurtlarda Kalan Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Okuryazarlıklarının İncelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 446-456.
AMA Cengız R, Satılmış SE. Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğüne Bağlı Yurtlarda Kalan Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Okuryazarlıklarının İncelenmesi. UGEAD - IntJCES. December 2020;6(2):446-456.
Chicago Cengız, Recep, and Sinan Erdem Satılmış. “Kredi Ve Yurtlar Genel Müdürlüğüne Bağlı Yurtlarda Kalan Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Okuryazarlıklarının İncelenmesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 6, no. 2 (December 2020): 446-56.
EndNote Cengız R, Satılmış SE (December 1, 2020) Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğüne Bağlı Yurtlarda Kalan Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Okuryazarlıklarının İncelenmesi. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 6 2 446–456.
IEEE R. Cengız and S. E. Satılmış, “Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğüne Bağlı Yurtlarda Kalan Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Okuryazarlıklarının İncelenmesi”, UGEAD - IntJCES, vol. 6, no. 2, pp. 446–456, 2020.
ISNAD Cengız, Recep - Satılmış, Sinan Erdem. “Kredi Ve Yurtlar Genel Müdürlüğüne Bağlı Yurtlarda Kalan Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Okuryazarlıklarının İncelenmesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 6/2 (December 2020), 446-456.
JAMA Cengız R, Satılmış SE. Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğüne Bağlı Yurtlarda Kalan Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Okuryazarlıklarının İncelenmesi. UGEAD - IntJCES. 2020;6:446–456.
MLA Cengız, Recep and Sinan Erdem Satılmış. “Kredi Ve Yurtlar Genel Müdürlüğüne Bağlı Yurtlarda Kalan Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Okuryazarlıklarının İncelenmesi”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 6, no. 2, 2020, pp. 446-5.
Vancouver Cengız R, Satılmış SE. Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğüne Bağlı Yurtlarda Kalan Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Okuryazarlıklarının İncelenmesi. UGEAD - IntJCES. 2020;6(2):446-5.