2020’nin ilk aylarından itibaren, yeni tip koronavirüs Covid-19 salgınıyla yüzleşmekteyiz. Dünya Sağlık Örgütünün pandemi ilan etmesine neden olan salgın, başta eğitim olmak üzere, birçok alanı olumsuz etkiledi. Birçok ülke, yüz yüze eğitime ara verdi ve öğretimi uzaktan eğitim araçlarıyla sürdürmeye çalıştı. Eğitim kurumlarının hazırlıksız yakalandığı bu süreçte, uzaktan eğitim uygulamasında birçok sorunla karşılaşıldı. Sözü edilen sorunların başında dijital “erişim” probleminin geldiği ileri sürüldü. Yaşanan bu tür sorunlar birlikte, ilgili alan uzmanları, pandemi sürecinin eğitim sisteminin dönüşmesi bağlamında yeni fırsatları da beraberinde getirdiğini öne sürdü. Bu araştırmanın ulaştığı sonuca göre, sözü edilen erişim problemlerine rağmen, pandemi ve benzer süreçlerde, eğitimin teknolojiye dayalı uzaktan eğitim olanaklarından daha fazla yararlanmasının önemli olduğu görülmektedir. Hatta pandemi sonrası eğitimin planlanmasında dijital araçların daha kullanışlı hale getirilmesinin bir zorunluluk olduğu ortaya konulmaktadır. Bu sonucun eğitim sisteminde köklü bir değişime neden olması kaçınılmaz görülmektedir. Dolayısıyla, uzaktan eğitime uygun esnek öğretim yaklaşımları, ders içerikleri, materyalleri ve dijital araçları bugünden geliştirilmesinde yarar olduğu söylenebilir. Bu bağlamda, eğitim sisteminde uzun vadede devasa bir dönüşüme yol açacak çevrimiçi-çevrimdışı uzaktan eğitim alternatif yollar üzerine düşünmek ve bunlarla ilgili çözüm önerileri geliştirmeye bugünden başlamak zorundayız. Pandemi süreciyle başlayan eğitim alanındaki bu küresel dönüşümün etkileri en az dünyada yaşanan sanayi devrimi kadar önemli görünüyor.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | July 20, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 1 |