Research Article
BibTex RIS Cite

Pandemi Sürecinde Öğrencilerin Uzaktan Eğitime İlişkin Yaşadığı Stres ve Kaygı Durumları: Nitel Bir Çalışma

Year 2021, Volume: 7 Issue: 1, 224 - 240, 20.07.2021

Abstract

Covid-19 salgını 2019 yılı sonunda ortaya çıkmış, giderek artan yayılma hızıyla Türkiye de dahil olmak üzere tüm dünyayı etkisi altına almıştır ve halende bu etkisini sürdürmektedir. Pandemi sürecinin başlamasıyla beraber tüm ülkelerde virüse bağlı oluşan ya da oluşabilecek hasarlara karşı yöneticiler; ekonomik, politik, sağlık ve sosyal alanlarda birçok tedbirler almışlardır. Pandemi, eğitim sisteminde de değişikliğe yol açmış ve sistemin yeniden değerlendirilmesini gerektiren sonuçlar doğurmuştur. Bu bağlamda tüm örgün eğitim kurumları kapatılarak eğitimin devam etmesi için uzaktan eğitim sistemine geçilmiştir. Covid-19 virüsünün bireysel ve toplumsal düzeyde yarattığı baskıyla yoğun stres ve kaygı durumları ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada Covid 19 pandemi sürecinde öğrencilerin uzaktan eğitime ilişkin yaşadığı stres ve kaygı durumlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışma nitel olarak tasarlanmış ve kartopu örnekleme yöntemi kullanılarak 14 öğrenciyle görüşme gerçekleştirilmiştir. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanarak içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışma sonucunda; öğrencilerde pandemi döneminin halen devam etmesinden kaynaklı olarak yüz yüze eğitimin yeniden başlamasındaki belirsizliğe, sınavların yapılış şekline, online eğitim sırasında yaşanan teknik sorunlara, konuların anlaşılmasına ve akademik başarılarına yönelik kaygı durumlarının oluştuğu görülmüştür.

References

  • Aydın, A. (2017). “Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerini Etkileyen Faktörleri Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma (KTÜ Örneği). Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 17 (4): 715-716.
  • Aydıner Boylu, A., Günay, G., Ersoy, A. F., (2019). Üniversite Öğrencilerinde Algılanan Sosyal Desteğin Yalnızlık Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Sosyoekonomi Dergisi, vol.27, 211-222.
  • Boelen, P. A., Spuij, M. (2013). Symptoms of post-traumatic stress disorder in bereaved children and adolescents: Factor structure and correlates. Journal of Abnormal Child Psychology, 41(7): 1097-1108.
  • Dugas, M. J., & Koerner, N. (2005). Cognitive-Behavioral Treatment for Generalized Anxiety Disorder: Current Status and Future Directions. Journal of Cognitive Psychotherapy, 19(1), 61–81. https://www.researchgate.net/publication/233492749_ (22 Ocak 2021 tarihinde erişim sağlanmıştır).

Examination of Students' Stress and Anxiety Related to Distance Education During the Covid 19 Pandemic Process: A Qualitative Study

Year 2021, Volume: 7 Issue: 1, 224 - 240, 20.07.2021

Abstract

The Covid-19 pandemic emerged at the end of 2019 and has affected the whole world, including Turkey, with an increasing rate of spread, and continues to have this effect in the state. With the onset of the pandemic process, managers in all countries against damage caused or may occur due to the virus; they have taken many measures in economic, political, health and social fields. The pandemic has also led to a change in the education system and has consequences that require a reassessment of the system. In this context, all formal educational institutions were closed and distance education system was switched to continue education. Intense stress and anxiety situations have arisen with the pressure of covid-19 virus at the individual and social level. In this study, it is aimed to evaluate the stress and anxiety situations experienced by students regarding distance education during the Covid 19 pandemic. The study was qualitatively designed and interviewed 14 students using snowball sampling method. The data were collected with a semi-structured interview form and subjected to content analysis. As a result of the study; due to the fact that the pandemic period is still going on in students, it has been observed that anxiety situations have occurred for the uncertainty of the re-start of face to-face education, the way exams are held, technical problems experienced during online education, understanding of subjects and their academic achievements.

References

  • Aydın, A. (2017). “Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerini Etkileyen Faktörleri Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma (KTÜ Örneği). Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 17 (4): 715-716.
  • Aydıner Boylu, A., Günay, G., Ersoy, A. F., (2019). Üniversite Öğrencilerinde Algılanan Sosyal Desteğin Yalnızlık Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Sosyoekonomi Dergisi, vol.27, 211-222.
  • Boelen, P. A., Spuij, M. (2013). Symptoms of post-traumatic stress disorder in bereaved children and adolescents: Factor structure and correlates. Journal of Abnormal Child Psychology, 41(7): 1097-1108.
  • Dugas, M. J., & Koerner, N. (2005). Cognitive-Behavioral Treatment for Generalized Anxiety Disorder: Current Status and Future Directions. Journal of Cognitive Psychotherapy, 19(1), 61–81. https://www.researchgate.net/publication/233492749_ (22 Ocak 2021 tarihinde erişim sağlanmıştır).
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research
Authors

Ali Fuat Ersoy 0000-0001-7665-6741

Fatma Kocaman This is me 0000-0003-3316-424X

Publication Date July 20, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA Ersoy, A. F., & Kocaman, F. (2021). Pandemi Sürecinde Öğrencilerin Uzaktan Eğitime İlişkin Yaşadığı Stres ve Kaygı Durumları: Nitel Bir Çalışma. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(1), 224-240.
AMA Ersoy AF, Kocaman F. Pandemi Sürecinde Öğrencilerin Uzaktan Eğitime İlişkin Yaşadığı Stres ve Kaygı Durumları: Nitel Bir Çalışma. UGEAD - IntJCES. July 2021;7(1):224-240.
Chicago Ersoy, Ali Fuat, and Fatma Kocaman. “Pandemi Sürecinde Öğrencilerin Uzaktan Eğitime İlişkin Yaşadığı Stres Ve Kaygı Durumları: Nitel Bir Çalışma”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 7, no. 1 (July 2021): 224-40.
EndNote Ersoy AF, Kocaman F (July 1, 2021) Pandemi Sürecinde Öğrencilerin Uzaktan Eğitime İlişkin Yaşadığı Stres ve Kaygı Durumları: Nitel Bir Çalışma. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 7 1 224–240.
IEEE A. F. Ersoy and F. Kocaman, “Pandemi Sürecinde Öğrencilerin Uzaktan Eğitime İlişkin Yaşadığı Stres ve Kaygı Durumları: Nitel Bir Çalışma”, UGEAD - IntJCES, vol. 7, no. 1, pp. 224–240, 2021.
ISNAD Ersoy, Ali Fuat - Kocaman, Fatma. “Pandemi Sürecinde Öğrencilerin Uzaktan Eğitime İlişkin Yaşadığı Stres Ve Kaygı Durumları: Nitel Bir Çalışma”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 7/1 (July 2021), 224-240.
JAMA Ersoy AF, Kocaman F. Pandemi Sürecinde Öğrencilerin Uzaktan Eğitime İlişkin Yaşadığı Stres ve Kaygı Durumları: Nitel Bir Çalışma. UGEAD - IntJCES. 2021;7:224–240.
MLA Ersoy, Ali Fuat and Fatma Kocaman. “Pandemi Sürecinde Öğrencilerin Uzaktan Eğitime İlişkin Yaşadığı Stres Ve Kaygı Durumları: Nitel Bir Çalışma”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 7, no. 1, 2021, pp. 224-40.
Vancouver Ersoy AF, Kocaman F. Pandemi Sürecinde Öğrencilerin Uzaktan Eğitime İlişkin Yaşadığı Stres ve Kaygı Durumları: Nitel Bir Çalışma. UGEAD - IntJCES. 2021;7(1):224-40.