Öğretmenlerin inanışları, aldıkları kararlara, öğrencilere tutumlarına, sundukları öğretim biçimine, materyal seçimine etki eder ve öğretim tasarımının genel çerçevesini belirler. Yine öğrencilerin dil öğrenmeye dönük inançları, dil öğrenim sürecini etkileyen önemli bir etken olarak karşımıza çıkar. Bu nedenle bu araştırma yabancı dil öğretimi alanında özgün araç kullanımına ilişkin öğrenci ve öğretmen inanışlarını ortaya koyma amacıyla yapılmıştır. Dil öğretim sınıflarının çoğunda ana araç olarak kullanılan ders kitabında yer alan materyallerin özgünlüğüne dair görüşler alınmaya çalışılmıştır. Sonuçlar çalışmaya katılan öğretim görevlilerinin benzer inanışlara sahipken; öğrencilerde daha çok farklılık gözlemlendiğini ortaya koymuştur. Öğretim görevlileri özgün araç kullanımının zorluğuna ilişkin, bazı kültürel öğelerin açıklanmasının zorluğundan ve zaman aldığından bahsetmişlerdir. Özgün materyal kullanmanın zor olduğuna dönük öğrenciler tarafından belirtilen alışılmadık gibi ifadeler yabancı dil öğretim sürecinin en başından itibaren özgün araç kullanmanın önemini vurgulamıştır.
Teachers’ beliefs affect the decisions they make, their attitudes to students, the teaching style they offer, the choice of materials, and determines the general framework of the instructional design. Similarly, students' beliefs about language learning emerge as an important factor influencing the language learning process. In this context, this study was conducted to reveal student and teacher beliefs about the use of authentic materials in the field of foreign language teaching. Opinions about the authenticty of the materials in the textbook, which is used as the main tool in most of the language teaching classes, were tried to be obtained. While the results revealed that the lecturers who participated in the study had similar beliefs; more differences were observed in the students. Regarding the difficulty in the use of authentic materials the lecturers mentioned the difficulty of explaining some cultural elements and the time it takes. The statements such as “unacquinted” by the students about the authentic material emphasized the importance of using these types of materails from the very beginning of the foreign language teaching process.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | July 20, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 1 |