Bu çalışmanın amacı Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alan yazınında çalışılmış yüksek lisans tezlerinde geçen anahtar kelimelerinin kullanım sıklığını ortaya koymak ve bu doğrultuda alan yazınında yüksek lisans tezlerinde hangi konularda yoğunlaştığını belirmeye çalışmaktır. Çalışmanın örneklemini 2015-2021 yılları arasında yayımlanmış 90 bilimsel yüksek lisans tezleri oluşturmaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yöntemi kullanılmış; veriler içerik analizi tekniğiyle konularına göre gruplandırılmıştır. Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi alanında yazılmış yüksek lisans tezlerinde geçen anahtar kelimeler temel dil becerilerinden dil öğretim yöntemlerine; dünyada ve Türkiye’de Türkçe öğretiminden öğretmen yeterliliklerine kadar birçok farklı tema altında sınıflandırılmıştır.Bu temalar şunlardır: Dil öğretimi,dil öğretim kuramları, dil öğretim yöntem ve teknikleri,yabancı dil olarak Türkçe öğretimi tarihçesi,dünyada ve Türkiye’de Türkçe öğretimi, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde temel beceriler,yabancı dil olarak Türkçe öğretim programı, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde materyal ve teknoloji kullanımı, Türkçe okutmanlarının yeterlilikler, Öğrenci yeterlilikleri/ becerileri/ başarıları, kültür öğretimi temalarıdır. Araştırma sonucunda 2015-2021 yılları arasında en çok çalışılan dil becerisinin okuma becerisidir. Okuma becerisinin sonra en fazla frekans oranına sahip olan yazma beceri alanıdır. Dinleme ve konuşma becerisiyle ilgili anahtar kelimelerinin frekansı düşük tespit edilmiştir. Alanda bu becerilerle ilgili çalışmaların arttırılması gerektiği düşünülmektedir. Bazı temalarda anahtar kelime sayı ve frekansının düşük olması belirtilen yıllarda konu ile ilgili çalışmaların yetersiz olduğunu göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 2 |