Son erişim tarihi:06.01.2022" />
Research Article
BibTex RIS Cite

Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Farkındalıkları

Year 2022, Volume: 8 Issue: 1, 246 - 266, 15.07.2022

Abstract

Türkiye’yi de etkisi altına alan Covid-19 salgını kritik bir toplum sağlığı sorunu haline gelmiştir. Salgının tetiklediği kriz toplumsal yaşamın her alanında etkisini göstermiştir. Bu durumun uzun süre devam etmesi bireylerin eğitim hakkını tehdit etmeye başlamış ve süreçte uzaktan eğitim hayatımızdaki yerini almıştır. Uzaktan eğitim, iletişim teknolojilerinin internete dayalı kullanımı aracılığıyla ders materyallerinin öğrencilere uluştırılması ve öğrenme ortamının oluşmasında birer fırsat haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı, spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik farkındalıklarını belirlemektir. Çalışmanın katılımcılarını, spor yöneticiliği bölümünde öğrenim gören 15 lisans öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma verileri, nitel veri toplama araçlarından yarı yapılandırılmış görüşme ile elde edilmiştir. Katılımcılarla yapılan görüşmeler sonucunda elde edilen veriler, içerik analiziyle incelenmiştir. Verilerin analizi sonunda literatür göz önünde bulundurularak uzaktan eğitim farkındalığı oluşturan yedi tema belirlenmiştir. Bu temalar (1) uzaktan eğitime yönelik düşünceler, (2) uzaktan eğitimin geleceği, (3) spor eğitiminde uzaktan eğitimin avantajları, (4) spor eğitiminde uzaktan eğitimin dezavantajları, (5) pandemi dönemi uzaktan eğitim, (6) spor eğitiminde uygulamalı ders verimliliği ve (7) uzaktan eğitimde yapılması gereken düzeltmeler şeklindedir. Bu bağlamda öğrencilerin genel oloarak yüz yüze eğitimi uzaktan eğitime tercih ettiği, uzaktan eğitimi verimli bulmadıkları, notlarının uzaktan eğitimde daha yükseldiği, internet sorunu ve sistemsel sorunlar gibi teknik problemler ile karşı karşıya kaldıkları, bu problemler iyileştirildiğinde daha nitelikli bir öğrenme ortamı olacağı önerilmiştir.

References

  • Aktaş, Ö., Büyüktaş, B., Gülle, M. ve Yıldız, M. (2020). COVID-19 virüsünden kaynaklanan izolasyon günlerinde spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumları. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-9.
  • Al Lily, A. E., Ismail, A. F., Abunasser, F. M. ve Alqahtani, R. H. A. (2020). Distance education as a response to pandemics: Coronavirus and Arab culture. Technology in society, 63, 101317.
  • Almaghaslah D. ve Alsayari, A. (2020). The effects of the 2019 novel coronavirus disease (COVID-19) outbreak on academic staff members: A case study of a Pharmacy School in Saudi Arabia. Risk Management and Healthcare Policy, 13, 795-802.
  • Altınpulluk, H. (2021). Türkiye’deki öğretim üyelerinin COVID-19 küresel salgın sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 53-89.
  • Altun Ekiz, M. (2020). The Views of Physical Education and Sports School Students About Distance Education in the Quarantine Period (A Qualitatıve Research). Journal of Sport and Recreation Researches, 2(SI1), 1-13.
  • Aras, E. ve Karakaya, Y. (2020). Spor Eğitimi Kurumlarında Görev Yapan Akademik Personelin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri: Nitel Bir Çalışma. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18 (2), 1-12. https://doi.org/10.33689/spormetre.529611
  • Attri, A. K. (2012). Distance education: problems and solutions. International Journal of Behavioral Social and Movement Sciences, 1(4), 42-58.
  • Bacanak, A., Karamustafaoğlu, O. ve Köse, S. (2003). Yeni bir bakış: eğitimde teknoloji okuryazarlığı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (14), 191-196
  • Balaman, F. ve Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84.
  • Balcı, A. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. (13. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Brinkerhoff, J. ve Koroghlanian, C. M. (2005). Student computer skills and attitudes toward internet-delivered instruction: An assessment of stability over time and place. Journal of Educational Computing Research, 32(1), 27-56.
  • Chan, S. S., So, W. K., Wong, D. C., Lee, A. C. ve Tiwari, A. (2007). Improving older adults’ knowledge and practice of preventive measures through a telephone health education during the SARS epidemic in Hong Kong: a pilot study. International Journal of Nursing Studies, 244(7), 1120-1127
  • Chappelet, J. L. (2001). Web-based learning for sport administrators: The example of the SOMIT project. In Presentation at the 11th International Association for Sports Information Congress:New Technologies in Sport Information/Sport Information Management, 20. Lausanne.
  • Corbin, J. ve Strauss, A. (2007). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (3rd ed.). Thousand Oaks: Sage.
  • Elmas, Ç., Doğan, N., Biroğul, S. ve Mehmet, K. O. Ç. (2008). Moodle eğitim yönetim sistemi ile örnek bir dersin uzaktan eğitim uygulaması. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(2).
  • Fıdalgo, P., Thormann, J., Kulyk, O. ve Lencastre, J.A., (2020). Students’ perceptions on distance education: A multinational study. International Journal of Educational Technology in Higher Education.
  • Glesne, C. (2016). Becoming qualitative researchers: An introduction (5th ed.). Boston, MA: Pearson.
  • Güngörena, Ö. C., Erdoğan, D. G. ve Uyanık, G. K. (2019). Uzaktan Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Çevrimiçi Öğrenme Ortamında Yaşadıkları Zorluklar. In Book Of Proceedıngs.
  • Güven, Ş. (2021). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Pandemi Sürecinde Yapılan Uzaktan Beden Eğitimi Dersine Yönelik Motivasyonlarını Etkileyen Faktörler, Spor Eğitim Dergisi, 5 (2), 01-10.
  • Horspool, A., ve Lange, C. (2012). Applying the scholarship of teaching and learning: Student perceptions, behaviours and success online and face-to-face. Assessment & Evaluation in Higher Education, 37(1), 73-88.
  • Huang, C. H., Chin, S. L., Hsin, L. H., Hung, J. C. ve Yu, Y. P. (2011). A Web-based E-learning Platform for Physical Education. Journal of Networks, 6(5), 721-727.
  • Keskin, M. ve Özer-Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kılınç, M. (2015). Uzaktan eğitim uygulamalarının etkililiği üzerine bir araştırma, (doktora tezi), İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Koç, E. (2020). An evaluation of distance learning in higher education through the eyes of course ınstructors. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 25-39
  • Kurudirek, M. A. (2011). Spor Yöneticiliği ile Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Eğitim Seviyelerinin Liderlik Düzeylerine Etkisi, (yüksek lisans tezi), Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Erzurum
  • MEB, (2020)."Bakan Selçuk, 23 Mart’ta başlayacak uzaktan eğitime ilişkin detayları anlattı.", https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-23-martta-baslayacak-uzaktanegitime-iliskin-detaylari-anlatti/haber/20554/tr> Son erişim tarihi:06.01.2022
  • Natriello, G. (2005). Modest changes, revolutionary possibilities: Distance learning and the future of education. Teachers College Record, 107(8), 1885-1904
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye'de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası eğitim bilimleri dergisi (4), 377-394
  • Özdoğan, A.Ç. ve Berkant, H. G. (2020). Covıd-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.
  • Paydar, S. ve Doğan, A. (2019). Öğretmen adaylarının açık ve uzaktan öğrenme ortamlarına yönelik görüşleri. Eğitim ve Teknoloji, 1(2), 154-162.
  • Rose, P., Beeby, J. ve Parker, D. (1995). Academic rigour in the lived experience of researchers using phenomenological methods in nursing. Journal of Advanced Nursing. 21(6), 1123-1129. https://doi.org/10.1046/j.1365- 2648.1995.21061123.x
  • Simpson, O. (2002). Supporting students in online, open and distance education (2. bs.). New York: Stylus Publishing.
  • Uzunboylu, H. ve Tuncay, N. (2012). Uzaktan eğitimde sanal değişimler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Viscione, I. ve D'Elia, F. (2019). Augmented reality for learning in distance education: the case of e-sports. Journal of Physical Education and Sport, 19, 2047-2050.
  • Watts, L. (2016). Synchronous and asynchronous communication in distance learning: A review of the literature. Quarterly Review of Distance Education, 17(1), 23-32
  • Yağan, S. A. (2021). Üniversite Öğrencilerinin COVID-19 Salgını Sürecinde Yürütülen Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum ve Görüşleri. Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, 4 (1), 147-174.
Year 2022, Volume: 8 Issue: 1, 246 - 266, 15.07.2022

Abstract

References

  • Aktaş, Ö., Büyüktaş, B., Gülle, M. ve Yıldız, M. (2020). COVID-19 virüsünden kaynaklanan izolasyon günlerinde spor bilimleri öğrencilerinin uzaktan eğitime karşı tutumları. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-9.
  • Al Lily, A. E., Ismail, A. F., Abunasser, F. M. ve Alqahtani, R. H. A. (2020). Distance education as a response to pandemics: Coronavirus and Arab culture. Technology in society, 63, 101317.
  • Almaghaslah D. ve Alsayari, A. (2020). The effects of the 2019 novel coronavirus disease (COVID-19) outbreak on academic staff members: A case study of a Pharmacy School in Saudi Arabia. Risk Management and Healthcare Policy, 13, 795-802.
  • Altınpulluk, H. (2021). Türkiye’deki öğretim üyelerinin COVID-19 küresel salgın sürecindeki uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 53-89.
  • Altun Ekiz, M. (2020). The Views of Physical Education and Sports School Students About Distance Education in the Quarantine Period (A Qualitatıve Research). Journal of Sport and Recreation Researches, 2(SI1), 1-13.
  • Aras, E. ve Karakaya, Y. (2020). Spor Eğitimi Kurumlarında Görev Yapan Akademik Personelin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri: Nitel Bir Çalışma. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 18 (2), 1-12. https://doi.org/10.33689/spormetre.529611
  • Attri, A. K. (2012). Distance education: problems and solutions. International Journal of Behavioral Social and Movement Sciences, 1(4), 42-58.
  • Bacanak, A., Karamustafaoğlu, O. ve Köse, S. (2003). Yeni bir bakış: eğitimde teknoloji okuryazarlığı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (14), 191-196
  • Balaman, F. ve Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona virüs (Covid-19) nedeniyle mecburi yürütülen uzaktan eğitim hakkında öğretmen görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 10(1), 52-84.
  • Balcı, A. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. (13. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Brinkerhoff, J. ve Koroghlanian, C. M. (2005). Student computer skills and attitudes toward internet-delivered instruction: An assessment of stability over time and place. Journal of Educational Computing Research, 32(1), 27-56.
  • Chan, S. S., So, W. K., Wong, D. C., Lee, A. C. ve Tiwari, A. (2007). Improving older adults’ knowledge and practice of preventive measures through a telephone health education during the SARS epidemic in Hong Kong: a pilot study. International Journal of Nursing Studies, 244(7), 1120-1127
  • Chappelet, J. L. (2001). Web-based learning for sport administrators: The example of the SOMIT project. In Presentation at the 11th International Association for Sports Information Congress:New Technologies in Sport Information/Sport Information Management, 20. Lausanne.
  • Corbin, J. ve Strauss, A. (2007). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (3rd ed.). Thousand Oaks: Sage.
  • Elmas, Ç., Doğan, N., Biroğul, S. ve Mehmet, K. O. Ç. (2008). Moodle eğitim yönetim sistemi ile örnek bir dersin uzaktan eğitim uygulaması. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 1(2).
  • Fıdalgo, P., Thormann, J., Kulyk, O. ve Lencastre, J.A., (2020). Students’ perceptions on distance education: A multinational study. International Journal of Educational Technology in Higher Education.
  • Glesne, C. (2016). Becoming qualitative researchers: An introduction (5th ed.). Boston, MA: Pearson.
  • Güngörena, Ö. C., Erdoğan, D. G. ve Uyanık, G. K. (2019). Uzaktan Eğitim Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Çevrimiçi Öğrenme Ortamında Yaşadıkları Zorluklar. In Book Of Proceedıngs.
  • Güven, Ş. (2021). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Pandemi Sürecinde Yapılan Uzaktan Beden Eğitimi Dersine Yönelik Motivasyonlarını Etkileyen Faktörler, Spor Eğitim Dergisi, 5 (2), 01-10.
  • Horspool, A., ve Lange, C. (2012). Applying the scholarship of teaching and learning: Student perceptions, behaviours and success online and face-to-face. Assessment & Evaluation in Higher Education, 37(1), 73-88.
  • Huang, C. H., Chin, S. L., Hsin, L. H., Hung, J. C. ve Yu, Y. P. (2011). A Web-based E-learning Platform for Physical Education. Journal of Networks, 6(5), 721-727.
  • Keskin, M. ve Özer-Kaya, D. (2020). COVID-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kılınç, M. (2015). Uzaktan eğitim uygulamalarının etkililiği üzerine bir araştırma, (doktora tezi), İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Koç, E. (2020). An evaluation of distance learning in higher education through the eyes of course ınstructors. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(1), 25-39
  • Kurudirek, M. A. (2011). Spor Yöneticiliği ile Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Eğitim Seviyelerinin Liderlik Düzeylerine Etkisi, (yüksek lisans tezi), Atatürk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Erzurum
  • MEB, (2020)."Bakan Selçuk, 23 Mart’ta başlayacak uzaktan eğitime ilişkin detayları anlattı.", https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-23-martta-baslayacak-uzaktanegitime-iliskin-detaylari-anlatti/haber/20554/tr> Son erişim tarihi:06.01.2022
  • Natriello, G. (2005). Modest changes, revolutionary possibilities: Distance learning and the future of education. Teachers College Record, 107(8), 1885-1904
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye'de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası eğitim bilimleri dergisi (4), 377-394
  • Özdoğan, A.Ç. ve Berkant, H. G. (2020). Covıd-19 pandemi dönemindeki uzaktan eğitime ilişkin paydaş görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 13-43.
  • Paydar, S. ve Doğan, A. (2019). Öğretmen adaylarının açık ve uzaktan öğrenme ortamlarına yönelik görüşleri. Eğitim ve Teknoloji, 1(2), 154-162.
  • Rose, P., Beeby, J. ve Parker, D. (1995). Academic rigour in the lived experience of researchers using phenomenological methods in nursing. Journal of Advanced Nursing. 21(6), 1123-1129. https://doi.org/10.1046/j.1365- 2648.1995.21061123.x
  • Simpson, O. (2002). Supporting students in online, open and distance education (2. bs.). New York: Stylus Publishing.
  • Uzunboylu, H. ve Tuncay, N. (2012). Uzaktan eğitimde sanal değişimler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Viscione, I. ve D'Elia, F. (2019). Augmented reality for learning in distance education: the case of e-sports. Journal of Physical Education and Sport, 19, 2047-2050.
  • Watts, L. (2016). Synchronous and asynchronous communication in distance learning: A review of the literature. Quarterly Review of Distance Education, 17(1), 23-32
  • Yağan, S. A. (2021). Üniversite Öğrencilerinin COVID-19 Salgını Sürecinde Yürütülen Uzaktan Eğitime Yönelik Tutum ve Görüşleri. Akademik Platform Eğitim ve Değişim Dergisi, 4 (1), 147-174.
There are 36 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research
Authors

Ebru Araç Ilgar

Bekir Bariş Cihan 0000-0002-3107-3849

Yekta Göksel Oğur 0000-0003-0802-6769

Publication Date July 15, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 8 Issue: 1

Cite

APA Araç Ilgar, E., Cihan, B. B., & Oğur, Y. G. (2022). Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Farkındalıkları. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(1), 246-266.
AMA Araç Ilgar E, Cihan BB, Oğur YG. Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Farkındalıkları. UGEAD - IntJCES. July 2022;8(1):246-266.
Chicago Araç Ilgar, Ebru, Bekir Bariş Cihan, and Yekta Göksel Oğur. “Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Farkındalıkları”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8, no. 1 (July 2022): 246-66.
EndNote Araç Ilgar E, Cihan BB, Oğur YG (July 1, 2022) Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Farkındalıkları. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8 1 246–266.
IEEE E. Araç Ilgar, B. B. Cihan, and Y. G. Oğur, “Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Farkındalıkları”, UGEAD - IntJCES, vol. 8, no. 1, pp. 246–266, 2022.
ISNAD Araç Ilgar, Ebru et al. “Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Farkındalıkları”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8/1 (July 2022), 246-266.
JAMA Araç Ilgar E, Cihan BB, Oğur YG. Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Farkındalıkları. UGEAD - IntJCES. 2022;8:246–266.
MLA Araç Ilgar, Ebru et al. “Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Farkındalıkları”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 8, no. 1, 2022, pp. 246-6.
Vancouver Araç Ilgar E, Cihan BB, Oğur YG. Spor Yöneticiliği Bölümü Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Farkındalıkları. UGEAD - IntJCES. 2022;8(1):246-6.