Research Article
BibTex RIS Cite

Ebeveynlerin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine Yönelik Tutum Düzeylerinin İncelenmesi ( Hakkâri İli Örneği)

Year 2022, Volume: 8 Issue: 2, 508 - 524, 30.12.2022

Abstract

Bu araştırmanın amacı, beden eğitimi dersine yönelik ebeveyn tutumlarının incelenmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma evrenini 2021 yılında Hakkari ilinde ikamet eden 5.-6.-7.-8. Sınıf öğrenci velileri oluşturmaktadır. Örneklem grubunu Hakkari ilinde ikamet eden toplamda 309 ebeveyn olmak üzere, 161 anne ve 148 babanın gönüllü katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Öncü ve Güven (2011) tarafından geliştirilen 4 faktörlü, 21 maddeden oluşan “Beden Eğitimi Dersine Yönelik Ana-Baba Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Yapılan araştırmada verilerin değerlendirilmesi ve analizinde frekans, yüzde ve ortalama değer gibi tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra, t-Testi ve ANOVA testleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda Hakkari ilinde beden eğitimi dersine yönelik ebeveyn tutumları olumlu yönde yüksektir. Beden eğitimi dersine yönelik ebeveyn tutumları puanları incelendiğinde 30 yaş ve altındakilerin puanları en yüksek, 50 yaş ve üstündekilerin puanları en düşük, önlisans ve lisansüstü eğitim düzeyindeki kişilerin puanları en yüksek, ilkokul mezunu olanların puanları en düşük, aktif olarak spor yapanların puanları daha yüksektir ve ortalama değerlere göre spor haberlerini takip edenlerin puanları daha yüksektir. Ancak cinsiyet faktörü ve gelir düzeyi beden eğitimi dersine yönelik tutumlar açısından belirleyici etken değildir. Ebeveynlerin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarında yaşlarına, eğitim düzeylerine, spor yapıp yapmama ve spor haberlerini takip edip etmeme durumuna göre anlamlı farklılık tespit edilmiş ancak ebeveynlerin cinsiyetine ve gelir düzeylerine göre anlamlı farklılık saptanmamıştır. Sonuç olarak Hakkari ilinde yaşayan 30 yaşın altındaki, eğitim düzeyi yüksek ve spor bilincine sahip olan ebeveynlerin çocuklarının, beden eğitimi dersi ve spora katılımı konusunda daha olumlu tutum sergiledikleri söylenebilir.

References

  • Anderson, J. C., Funk, J. B., Elliott, R., & Smith, P. H. (2003). Parental support and pressure and children's extracurricular activities: Relationships with amount of involvement and affective experience of participation. Journal of Applied Developmental Psychology, 24 (2): 241-257.
  • Bozkuş, T., Türkmen, T., Kul, M., Özkan, A., Öz, Ü., Cengiz, C. (2013). Determine and relationship of physical activity level and healthy lifestyle behaviors in physical education students. International Journal of Science, Culture, and Sport, (3): 42-56.
  • Bozkuş, T. (2014). A Research on identifying the need for distance education for national athletes who study in school of physical education and sport. TOJDE, 15: 282-290.
  • Cantekin T. U, (2014). İlköğretime Başlayan Çocukların Ailelerinin Spora ve Beden Eğitimi Dersine Bakış Açısını Belirlemek. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Cantürk-Günhan, B., Günhan, B. C. ve Başer, N. (2009). Probleme dayalı öğrenmeye ilişkin öğrenci, öğretmen ve öğretim üyelerinin görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3 (1), 134-155.
  • Çağlayan, A. (2004). 12-15 Yaş Grubu Spor Yapan Öğrencilerle Spor Yapmayan Öğrencilerin Okul Başarıları Yönünden Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Çalgın, R. E. (2003). Niğde İlinde Görev Yapmakta Olan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mevcut Durumlarının Değerlendirilmesi ve Mesleki Sorunlarının Tespiti. Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • De Carlo, L.T. (1997). On the Meaning and Use of Kurtosis. Psychological Methods, 2: 292-307.
  • Doğan, N, (2011). Niğde İlinde Bulunan Farklı Statüdeki Liselerde Öğrenim Gören Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersine Karşı Tutumları Ve Fiziksel Uygunluk Düzeylerinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Erdem, A. R. (2005). Öğrenmede etkili yollar: Öğrenme stratejileri ve öğretimi. İlköğretim-Online, 4(1), 1-6.
  • Esen, S. A. (2010). İlköğretim Okullarında Okuyan ve Voleybol Sporcusu Olmayı Seçen Etkisi İncelenmesi. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Groeneveld, R. A. & Meeden, G. (1984). Measuring skewness and kurtosis. The Statisti Cian, 33: 391-399.
  • Güllü, M., Cengiz, Ş. Ş., Öztaşyonar, Y. ve Kaplan, B. (2016). Ortaokul öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi (Şanlıurfa ili örneği). Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1 (2), 49-61.
  • Gürbüz, A. (2011). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi (Muğla İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla. Güven, Ö. ve Öncü, E. (2006). Beden Eğitimi ve Spora Katılımda Aile Faktörü. Aile ve Toplum Dergisi, 3 (10): 81-90.
  • Hopkins, K. D. & Weeks, D. L. (1990). Test for Normality and Measures of Skewness and Kurtosis. Their Place in Research.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.: Ankara.
  • Kaya, A. (2020). İlköğretim Kurumları İkinci Kademede Öğrenim Gören Öğrencilerin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine Yönelik Görüş Ve Tutumlarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Bartın.
  • Keskin, N., Öncü, E. ve Küçük, K. S. (2016). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum ve öz-yeterlikleri. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14 (1): 93-107.
  • Keskin, Ö. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi: Sakarya İli Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Kılıç, D. ve Yaşartürk, F. (2020). The study of the relationship between the attitudes of students in secondary education institutions towards physical education and sports lessons and their social skill levels. The Online Journal of Recreation and Sport, 9 (2): 13-25. https://doi.org/10.22282/ojrs.2020.63
  • Kızılkaya A, (2009). Lise Öğrencilerinin Spora Katılımında Ailenin Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Kotan, Ç., Hergüner, G. ve Yaman, Ç. (2009). İlköğretim Okullarında Okuyan Sporcu Öğrencilerin Spor Yapmalarında Okul ve Aile Faktörünün Etkisi (Sakarya İl Örneği). Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3 (1), 49-58.
  • Masia J. R., Plaza D. M., Gonzalez V. H., Deltell C. J. & Rorıguez J. C. (2013). Parental Attitudes Towards Extracurricular Physical and Sports Activity in School-age Children. Journal of Human Sport and Exercise, 3 (8): 861-876.
  • Moors, J. A. (1986). The Meaningof Kurtosis:DarlingtonReexamined. The American Statistician, 40: 283-284.
  • Nunnally, J. C. (1967). Psychometic Theory. McGraw-Hill, Inc.: New York.
  • Öncü, E. (2007). Ana-Babaların Çocuklarının Beden Eğitimi Dersine Katılımına Yönelik Tutumları ve Beklentileri. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi. Ankara.
  • Öncü, E. ve Güven Ö. (2011). Ana-babaların çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumları. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 2:(2).
  • Özgün, A., Yaşartürk, F., Ayhan, B. ve Bozkuş, T. (2017). Hentbolcuların spora özgü başarı motivasyonu ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 3 (Special Issue 2): 83-94.
  • Öztürk, M. E. ve Yaşar, A. (2018). İmam Hatip Ortaokulu Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine Katılımına Yönelik Ana Baba Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
  • Öztürk, M. E. ve Yaşar, A. (2018). İmam hatip ortaokulu öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine katılımına yönelik ana baba tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 20 (4): 23-33.
  • Şentürk K., (2019). Ortaokulda Öğrenim Gören Öğrencilerin ve Ebeveynlerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Şimşek, (2005). Çocukların Spora Yönlendirilmesinde Ailenin Görüşlerinin Değerlendirilmesi (2005 Eskişehir Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Tutal, V. (2011). İlköğretim öğrenci velilerinin beden eğitimi dersine karşı tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğrt. Kongresi 25-27 Mayıs 2011, VAN/YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı, 142-153.
  • Yaldız, S. (2013). İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Dersine Yönelik Öğrenci ve Ana- Baba Tutumları. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yaldız, A. S., ve Özbek, O. (2018). İlköğretim okullarında beden eğitimi dersine yönelik öğrenci ve ana-baba tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26 (1): 75-82.
  • Yaşartürk, F. (2013). Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Rekreatif Eğilimlerinin Belirlenmesi Bartın İli Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yılmaz A, (2016). Lise Öğrencilerinin Ders Dışı Sportif Etkinliklere Katılımlarına Yönelik Ebeveyn Tutum ve Görüşleri. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
Year 2022, Volume: 8 Issue: 2, 508 - 524, 30.12.2022

Abstract

References

  • Anderson, J. C., Funk, J. B., Elliott, R., & Smith, P. H. (2003). Parental support and pressure and children's extracurricular activities: Relationships with amount of involvement and affective experience of participation. Journal of Applied Developmental Psychology, 24 (2): 241-257.
  • Bozkuş, T., Türkmen, T., Kul, M., Özkan, A., Öz, Ü., Cengiz, C. (2013). Determine and relationship of physical activity level and healthy lifestyle behaviors in physical education students. International Journal of Science, Culture, and Sport, (3): 42-56.
  • Bozkuş, T. (2014). A Research on identifying the need for distance education for national athletes who study in school of physical education and sport. TOJDE, 15: 282-290.
  • Cantekin T. U, (2014). İlköğretime Başlayan Çocukların Ailelerinin Spora ve Beden Eğitimi Dersine Bakış Açısını Belirlemek. Yüksek Lisans Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Cantürk-Günhan, B., Günhan, B. C. ve Başer, N. (2009). Probleme dayalı öğrenmeye ilişkin öğrenci, öğretmen ve öğretim üyelerinin görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3 (1), 134-155.
  • Çağlayan, A. (2004). 12-15 Yaş Grubu Spor Yapan Öğrencilerle Spor Yapmayan Öğrencilerin Okul Başarıları Yönünden Karşılaştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Çalgın, R. E. (2003). Niğde İlinde Görev Yapmakta Olan Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mevcut Durumlarının Değerlendirilmesi ve Mesleki Sorunlarının Tespiti. Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • De Carlo, L.T. (1997). On the Meaning and Use of Kurtosis. Psychological Methods, 2: 292-307.
  • Doğan, N, (2011). Niğde İlinde Bulunan Farklı Statüdeki Liselerde Öğrenim Gören Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersine Karşı Tutumları Ve Fiziksel Uygunluk Düzeylerinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Erdem, A. R. (2005). Öğrenmede etkili yollar: Öğrenme stratejileri ve öğretimi. İlköğretim-Online, 4(1), 1-6.
  • Esen, S. A. (2010). İlköğretim Okullarında Okuyan ve Voleybol Sporcusu Olmayı Seçen Etkisi İncelenmesi. Doktora Tezi, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Groeneveld, R. A. & Meeden, G. (1984). Measuring skewness and kurtosis. The Statisti Cian, 33: 391-399.
  • Güllü, M., Cengiz, Ş. Ş., Öztaşyonar, Y. ve Kaplan, B. (2016). Ortaokul öğrencilerin beden eğitimi ve spor dersine ilişkin tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi (Şanlıurfa ili örneği). Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 1 (2), 49-61.
  • Gürbüz, A. (2011). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine İlişkin Tutumlarının Belirlenmesi (Muğla İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla. Güven, Ö. ve Öncü, E. (2006). Beden Eğitimi ve Spora Katılımda Aile Faktörü. Aile ve Toplum Dergisi, 3 (10): 81-90.
  • Hopkins, K. D. & Weeks, D. L. (1990). Test for Normality and Measures of Skewness and Kurtosis. Their Place in Research.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic. Ltd. Şti.: Ankara.
  • Kaya, A. (2020). İlköğretim Kurumları İkinci Kademede Öğrenim Gören Öğrencilerin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine Yönelik Görüş Ve Tutumlarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Bartın Üniversitesi, Bartın.
  • Keskin, N., Öncü, E. ve Küçük, K. S. (2016). Ortaokul öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutum ve öz-yeterlikleri. SPORMETRE Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 14 (1): 93-107.
  • Keskin, Ö. (2015). Ortaokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi: Sakarya İli Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Kılıç, D. ve Yaşartürk, F. (2020). The study of the relationship between the attitudes of students in secondary education institutions towards physical education and sports lessons and their social skill levels. The Online Journal of Recreation and Sport, 9 (2): 13-25. https://doi.org/10.22282/ojrs.2020.63
  • Kızılkaya A, (2009). Lise Öğrencilerinin Spora Katılımında Ailenin Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Mersin Üniversitesi, Mersin.
  • Kotan, Ç., Hergüner, G. ve Yaman, Ç. (2009). İlköğretim Okullarında Okuyan Sporcu Öğrencilerin Spor Yapmalarında Okul ve Aile Faktörünün Etkisi (Sakarya İl Örneği). Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 3 (1), 49-58.
  • Masia J. R., Plaza D. M., Gonzalez V. H., Deltell C. J. & Rorıguez J. C. (2013). Parental Attitudes Towards Extracurricular Physical and Sports Activity in School-age Children. Journal of Human Sport and Exercise, 3 (8): 861-876.
  • Moors, J. A. (1986). The Meaningof Kurtosis:DarlingtonReexamined. The American Statistician, 40: 283-284.
  • Nunnally, J. C. (1967). Psychometic Theory. McGraw-Hill, Inc.: New York.
  • Öncü, E. (2007). Ana-Babaların Çocuklarının Beden Eğitimi Dersine Katılımına Yönelik Tutumları ve Beklentileri. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi. Ankara.
  • Öncü, E. ve Güven Ö. (2011). Ana-babaların çocuklarının beden eğitimi dersine katılımına yönelik tutumları. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 2:(2).
  • Özgün, A., Yaşartürk, F., Ayhan, B. ve Bozkuş, T. (2017). Hentbolcuların spora özgü başarı motivasyonu ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 3 (Special Issue 2): 83-94.
  • Öztürk, M. E. ve Yaşar, A. (2018). İmam Hatip Ortaokulu Öğrencilerinin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine Katılımına Yönelik Ana Baba Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından. Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
  • Öztürk, M. E. ve Yaşar, A. (2018). İmam hatip ortaokulu öğrencilerinin beden eğitimi ve spor dersine katılımına yönelik ana baba tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 20 (4): 23-33.
  • Şentürk K., (2019). Ortaokulda Öğrenim Gören Öğrencilerin ve Ebeveynlerinin Beden Eğitimi ve Spor Dersine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Şimşek, (2005). Çocukların Spora Yönlendirilmesinde Ailenin Görüşlerinin Değerlendirilmesi (2005 Eskişehir Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Tutal, V. (2011). İlköğretim öğrenci velilerinin beden eğitimi dersine karşı tutumlarının bazı değişkenlere göre incelenmesi. Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğrt. Kongresi 25-27 Mayıs 2011, VAN/YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı, 142-153.
  • Yaldız, S. (2013). İlköğretim Okullarında Beden Eğitimi Dersine Yönelik Öğrenci ve Ana- Baba Tutumları. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yaldız, A. S., ve Özbek, O. (2018). İlköğretim okullarında beden eğitimi dersine yönelik öğrenci ve ana-baba tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26 (1): 75-82.
  • Yaşartürk, F. (2013). Lise ve Üniversite Öğrencilerinin Rekreatif Eğilimlerinin Belirlenmesi Bartın İli Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yılmaz A, (2016). Lise Öğrencilerinin Ders Dışı Sportif Etkinliklere Katılımlarına Yönelik Ebeveyn Tutum ve Görüşleri. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
There are 37 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research
Authors

Ali Özkan 0000-0002-2859-2824

Early Pub Date December 30, 2022
Publication Date December 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Özkan, A. (2022). Ebeveynlerin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine Yönelik Tutum Düzeylerinin İncelenmesi ( Hakkâri İli Örneği). Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 508-524.
AMA Özkan A. Ebeveynlerin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine Yönelik Tutum Düzeylerinin İncelenmesi ( Hakkâri İli Örneği). UGEAD - IntJCES. December 2022;8(2):508-524.
Chicago Özkan, Ali. “Ebeveynlerin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine Yönelik Tutum Düzeylerinin İncelenmesi ( Hakkâri İli Örneği)”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8, no. 2 (December 2022): 508-24.
EndNote Özkan A (December 1, 2022) Ebeveynlerin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine Yönelik Tutum Düzeylerinin İncelenmesi ( Hakkâri İli Örneği). Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8 2 508–524.
IEEE A. Özkan, “Ebeveynlerin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine Yönelik Tutum Düzeylerinin İncelenmesi ( Hakkâri İli Örneği)”, UGEAD - IntJCES, vol. 8, no. 2, pp. 508–524, 2022.
ISNAD Özkan, Ali. “Ebeveynlerin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine Yönelik Tutum Düzeylerinin İncelenmesi ( Hakkâri İli Örneği)”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8/2 (December 2022), 508-524.
JAMA Özkan A. Ebeveynlerin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine Yönelik Tutum Düzeylerinin İncelenmesi ( Hakkâri İli Örneği). UGEAD - IntJCES. 2022;8:508–524.
MLA Özkan, Ali. “Ebeveynlerin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine Yönelik Tutum Düzeylerinin İncelenmesi ( Hakkâri İli Örneği)”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 8, no. 2, 2022, pp. 508-24.
Vancouver Özkan A. Ebeveynlerin Beden Eğitimi Ve Spor Dersine Yönelik Tutum Düzeylerinin İncelenmesi ( Hakkâri İli Örneği). UGEAD - IntJCES. 2022;8(2):508-24.