Research Article
BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN KATILIMLARI İLE BOŞ ZAMAN YÖNETİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ

Year 2022, Volume: 8 Issue: 2, 330 - 345, 30.12.2022

Abstract

Yapılan araştırmada üniversitede öğrenim gören öğrencilerin boş zaman katılımları ve boş zaman yönetim düzeyleri incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini Ankara’da yer alan üniversitelerde öğrenim gören 142’si kadın 57’si erkek 199 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma kapsamında demografik bilgi anketi, boş zaman katılım ölçeği ve boş zaman yönetim ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde non-parametik testler uygulanmıştır. Analizler sonucunda öğrencilerin boş zaman katılım (ortalama=79,56; standart sapma=15,16) ve boş zaman yönetimlerinin (ortalama=49,75; standart sapma=7,96) orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, boş zaman katılım değerlerinde cinsiyet, alkol kullanma durumu, algılanan aylık gelir ve günlük boş zaman süresine göre anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür (p<0,05); sigara kullanma durumunun ise boş zaman katılımı üzerinde etkili bir faktör olmadığı sonucuna erişilmiştir. Boş zaman yönetim değerlerinde ise sigara kullanma durumu, alkol kullanma durumu, algılanan aylık gelir ve günlük boş zaman süresine göre anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür (p<0,05); cinsiyetin ise boş zaman yönetimi üzerinde etkili bir faktör olmadığı sonucuna erişilmiştir. Boş zaman katılım ve boş zaman yönetim ölçek sonuçları arasındaki ilişki incelendiğinde ölçekler ve alt boyutları arasında düşük ve orta düzeyde anlamlı ilişkilerin olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). Alanyazında yer alan çalışmaların bulguları ile araştırma sonuçlarının benzerlik gösterdiği görülmüş olup, bu sonuçlar doğrultusunda üniversite öğrencilerinin boş zamanlarını daha iyi yönetebilmeleri konusunda çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

In the research, the leisure participation and leisure management levels of the students studying at the university were examined. The sample of the study consisted of 199 students, 142 female and 57 male, studying at universities in Ankara. Within the scope of the study, demographic information questionnaire, leisure participation scale and leisure management scale were used as data collection tools. Non-parametric tests were applied in the analysis of the obtained data. As a result of the analysis, it was concluded that students' leisure participation (mean=79.56; standard deviation=15.16) and leisure management (mean=49.75; standard deviation=7.96) were at a moderate level. In addition, it was observed that there were significant differences in leisure participation values according to gender, alcohol use, perceived monthly income and daily leisure time (p<0.05); It was concluded that smoking status is not an effective factor on leisure participation. In terms of leisure management values, there were significant differences according to smoking status, alcohol use, perceived monthly income and daily leisure time (p<0.05); It was concluded that gender is not an effective factor on leisure time management. When the relationship between leisure participation and leisure management scale results was examined, it was determined that there were low and moderate significant relationships between the scales and their sub-dimensions (p<0.05). It has been observed that the findings of the studies in the literature and the results of the research are similar, and in line with these results, various suggestions have been made for university students to manage their free time better.

References

  • Akyüz, H. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Faaliyetlerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi Bartın Üniversitesi Örneği, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi EBE.
  • Akyüz, H., Türkmen, M. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Faaliyetlerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Bartın Üniversitesi Örneği. International Journal of Sport Culture and Science , 4(1): 340-357.
  • Aran, S. (2014). A case study on defining leisure time motivation of recreation students. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 152: 734-739.
  • Arslan, Y., Saçlı, F., Demirhan, G. (2011). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Derste Karşılaştıkları İstenmeyen Öğrenci Davranışları ve Bu Davranışlara Karşı Kullandıkları Yöntemlere İlişkin Öğrenci Görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 22(4): 164-174.
  • Balık, M., Akova, O. (2016). Konaklama işletmesi çalışanlarının rekreasyon etkinliklerine katılımı ile işe yabancılaşma ilişkisi üzerine bir araştırma. 15. Geleneksel turizm sempozyumu bildiri kitabı, Balıkesir, Türkiye.
  • Beccaria, L., Rogers, C., Burton, L. (2016). Role Of Health-Promoting Behavior Saffron-Campus And Distance Education Students. Distance Education, 37:22-40.
  • Bozkuş, T. (2014). A Research on identifying the need for distance education for national athletes who study in school of physical education and sport. TOJDE, 15: 282-290.
  • Church, T. (2011). Exercise in obesity, metabolic syndrome and diabetes program. Cardiovasc Dis, 53: 412-418.
  • Çakır, V. O. (2017). Üniversite Öğrencilerin Serbest Zaman Doyum Düzeyleri İle Serbest Zaman Yönetimleri Arasındaki İlişki. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2 (3): 17-27.
  • Demir, G., Alpullu, A. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Yönetiminin Değerlendirilmesi. Eurasian Research in Sport Science , 5 (1): 94-102.
  • Donald, M. N., Havighurst, R. J. (1959). The meanings of leisure. Social Forces, 355-360.
  • Gürtekin, A. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Tutumları ile Sosyalleşme Taktikleri ve Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi SBE. Hacıhasanoğlu, R., Yıldırım, A., Karakurt, P., Sağlam, R. (2011). Healthy Life Style Behavior In University Students And Influential Factors In Eastern Turkey. International Journal of Nursing Practice, 17(1): 43-51.
  • Havighurst, R. J. (1961). Early marriage and the schools. The School Review, 69(1): 36-47.
  • Jensen, C. R., Naylor, J. H. (1990). Opportunities İn Recreation And Leisure Careers. USA: Contemporary Publishing Company.
  • Kara, F., Özdedeoğlu, B. (2015). Serbest zamanda sıkılma algısı ve boş zaman engelleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. III. Rekreasyon araştırmaları kongresi bildiri kitabı, Eskişehir, Türkiye. Karaküçük, S. (2005). Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Karaküçük, S., Ekenci, G. (1995). Okulların Boş Zamanları Değerlendirme (rekreasyon) eğitimindeki rolleri. Milli Eğitim Dergisi, (128), 62–66.
  • Karataş, Ö., Yücel, A. S., Karademir, T., Karakaya, Y. E. (2011). Malatya’da Sporun Yaygınlaştırılması Açısından Spor Tesislerinin Yeterlilik Düzeyinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 22.
  • Kaya, M. (2020). Öğretmenlerin Boş Zaman Değerlendirme Davranışlarının İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi EBE.
  • Keating, X. D., Guan, J., Piñero, C. (2005). A Meta-Analysis Of College Students’ Physical Activity Behaviors. J Am Coll Health, 54: 116-126.
  • Kılbaş, Ş. (1994). Gençlik ve Boş Zamanı Değerlendirme, Çukurova Üniversitesi Basımevi, Adana.
  • Metin, T. C. (2013). Boş zaman sosyolojisi kapsamında toplumsallaşma ilişkileri ve boş zaman değerlendirme biçimlerinin geleceği. II. Rekreasyon araştırmaları kongresi bildiri kitabı, Aydın, Türkiye.
  • Mull, R.F., Bayless, K.G., Ross, C. M., Jamieson, L.M. (1997). Recreational sport management (3th Edition). USA: Human Kinetics.
  • Orel, D., Yavuz, M., (2003). Rekreasyonel turizmde müşteri potansiyelinin belirlenmesine yönelik bir pilot çalışma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(11), 61-76.
  • Özdemir, S., Karaküçük, S., Gümüş, M., Kıran, S. (2006). Türkiye Taş Kömürü Kurumu Genel Müdürlüğünde çalışan yer altı işçilerinin boş zamanlarını değerlendirme alışkanlıklarının belirlenmesi. 9. Uluslararası spor bilimleri kongresi bildiri kitabı, Muğla, Türkiye.
  • Özgün, A., Yaşartürk, F., Ayhan, B., Bozkuş, T. (2017). Hentbolcuların spora özgü başarı motivasyonu ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 3(Special Issue 2): 83-94.
  • Özkan, A., Türkmen, M., Bozkuş, T., Kul, M., Soslu, R., Yaşartürk, F., Aydın, R., Öz, Ü. (2018). Determination of the relationship between healthy lifestyle behaviors, physical fitness, and risk factors of coronary heart diseases in university students. Education Sciences, 8(2): 51. https://doi.org/10.3390/educsci8020051
  • Özşaker, M. (2012). Gençlerin Serbest zaman aktivitelerine katılamama nedenleri üzerine bir inceleme. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(1): 126-131.
  • Öztürk, S., Aydoğdu, A. (2012). Ilgaz Dağı Milli Parkı’nın rekreasyonel olanakları. I. Rekreasyon araştırmaları kongresi bildiri kitabı, Kemer, Antalya, Türkiye.
  • Safran, M., Şimşek, A. (2009). Çocuklarda zaman algısının gelişimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2 (6): 542-548.
  • Sağcan, M. (1986). Rekreasyon ve Turizm. İzmir: Cumhuriyet Basımevi. Süzer, M., (2000). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Alışkanlıkları, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(8):123-133.
  • Tadesse, T., Alemu, H. (2014). Hypertension And Associated Factors Among University Students in Gondar, Ethiopia: A Cross-Sectional Study. BMC Public Health, 14: 1-5.
  • Tezcan, M. (1977). Boş Zamanlar Sosyolojisi, Doğan Matbaası, Ankara.
  • Torkildsen, G. (1999). Leisureand Recreation Management. Spon Press, London.
  • Torkildsen, G. (2005). Leisure and recreation managemet (5. Baskı). New York: Routledge.
  • Türk Dil Kurumu (TDK) (2022). Güncel Türkçe sözlük. https://sozluk.gov.tr/
  • Türkay, O. (2015). Rekreasyon ve animasyon işletmeleri. İçinde B. Z. & Ş. D. (Edt.), Turizm işletmeleri (3. Baskı), (s. 347-389) İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Yağmur, Y., İçigen, E. T. (2016). Üniversite öğrencilerinin sosyalleşme süreci ve rekreasyon faaliyetlerinin incelenmesi üzerine bir çalışma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(2):227-242.
  • Yaşartürk, F. (2013). Lise ve üniversite öğrencilerinin Rekreatif eğilimlerinin belirlenmesi Bartın ili Örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü, Ankara. Yetim, A. (2005). Sosyoloji ve spor. İstanbul: Yaylacık Matbaası.
  • Yıldız, S.M., Tüfekçi, Ö. (2010). Fitness Merkezi Müşterilerinin Hizmet Kalitesine Yönelik Beklenti ve Algılarının Değerlendirilmesi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2): 1-11.
Year 2022, Volume: 8 Issue: 2, 330 - 345, 30.12.2022

Abstract

References

  • Akyüz, H. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Faaliyetlerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi Bartın Üniversitesi Örneği, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi EBE.
  • Akyüz, H., Türkmen, M. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Faaliyetlerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi: Bartın Üniversitesi Örneği. International Journal of Sport Culture and Science , 4(1): 340-357.
  • Aran, S. (2014). A case study on defining leisure time motivation of recreation students. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 152: 734-739.
  • Arslan, Y., Saçlı, F., Demirhan, G. (2011). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Derste Karşılaştıkları İstenmeyen Öğrenci Davranışları ve Bu Davranışlara Karşı Kullandıkları Yöntemlere İlişkin Öğrenci Görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 22(4): 164-174.
  • Balık, M., Akova, O. (2016). Konaklama işletmesi çalışanlarının rekreasyon etkinliklerine katılımı ile işe yabancılaşma ilişkisi üzerine bir araştırma. 15. Geleneksel turizm sempozyumu bildiri kitabı, Balıkesir, Türkiye.
  • Beccaria, L., Rogers, C., Burton, L. (2016). Role Of Health-Promoting Behavior Saffron-Campus And Distance Education Students. Distance Education, 37:22-40.
  • Bozkuş, T. (2014). A Research on identifying the need for distance education for national athletes who study in school of physical education and sport. TOJDE, 15: 282-290.
  • Church, T. (2011). Exercise in obesity, metabolic syndrome and diabetes program. Cardiovasc Dis, 53: 412-418.
  • Çakır, V. O. (2017). Üniversite Öğrencilerin Serbest Zaman Doyum Düzeyleri İle Serbest Zaman Yönetimleri Arasındaki İlişki. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2 (3): 17-27.
  • Demir, G., Alpullu, A. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Yönetiminin Değerlendirilmesi. Eurasian Research in Sport Science , 5 (1): 94-102.
  • Donald, M. N., Havighurst, R. J. (1959). The meanings of leisure. Social Forces, 355-360.
  • Gürtekin, A. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Tutumları ile Sosyalleşme Taktikleri ve Dijital Okuryazarlık Düzeylerinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi SBE. Hacıhasanoğlu, R., Yıldırım, A., Karakurt, P., Sağlam, R. (2011). Healthy Life Style Behavior In University Students And Influential Factors In Eastern Turkey. International Journal of Nursing Practice, 17(1): 43-51.
  • Havighurst, R. J. (1961). Early marriage and the schools. The School Review, 69(1): 36-47.
  • Jensen, C. R., Naylor, J. H. (1990). Opportunities İn Recreation And Leisure Careers. USA: Contemporary Publishing Company.
  • Kara, F., Özdedeoğlu, B. (2015). Serbest zamanda sıkılma algısı ve boş zaman engelleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. III. Rekreasyon araştırmaları kongresi bildiri kitabı, Eskişehir, Türkiye. Karaküçük, S. (2005). Rekreasyon: Boş Zamanları Değerlendirme. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Karaküçük, S., Ekenci, G. (1995). Okulların Boş Zamanları Değerlendirme (rekreasyon) eğitimindeki rolleri. Milli Eğitim Dergisi, (128), 62–66.
  • Karataş, Ö., Yücel, A. S., Karademir, T., Karakaya, Y. E. (2011). Malatya’da Sporun Yaygınlaştırılması Açısından Spor Tesislerinin Yeterlilik Düzeyinin İncelenmesi, Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 22.
  • Kaya, M. (2020). Öğretmenlerin Boş Zaman Değerlendirme Davranışlarının İncelenmesi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi EBE.
  • Keating, X. D., Guan, J., Piñero, C. (2005). A Meta-Analysis Of College Students’ Physical Activity Behaviors. J Am Coll Health, 54: 116-126.
  • Kılbaş, Ş. (1994). Gençlik ve Boş Zamanı Değerlendirme, Çukurova Üniversitesi Basımevi, Adana.
  • Metin, T. C. (2013). Boş zaman sosyolojisi kapsamında toplumsallaşma ilişkileri ve boş zaman değerlendirme biçimlerinin geleceği. II. Rekreasyon araştırmaları kongresi bildiri kitabı, Aydın, Türkiye.
  • Mull, R.F., Bayless, K.G., Ross, C. M., Jamieson, L.M. (1997). Recreational sport management (3th Edition). USA: Human Kinetics.
  • Orel, D., Yavuz, M., (2003). Rekreasyonel turizmde müşteri potansiyelinin belirlenmesine yönelik bir pilot çalışma. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(11), 61-76.
  • Özdemir, S., Karaküçük, S., Gümüş, M., Kıran, S. (2006). Türkiye Taş Kömürü Kurumu Genel Müdürlüğünde çalışan yer altı işçilerinin boş zamanlarını değerlendirme alışkanlıklarının belirlenmesi. 9. Uluslararası spor bilimleri kongresi bildiri kitabı, Muğla, Türkiye.
  • Özgün, A., Yaşartürk, F., Ayhan, B., Bozkuş, T. (2017). Hentbolcuların spora özgü başarı motivasyonu ve mutluluk düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD), 3(Special Issue 2): 83-94.
  • Özkan, A., Türkmen, M., Bozkuş, T., Kul, M., Soslu, R., Yaşartürk, F., Aydın, R., Öz, Ü. (2018). Determination of the relationship between healthy lifestyle behaviors, physical fitness, and risk factors of coronary heart diseases in university students. Education Sciences, 8(2): 51. https://doi.org/10.3390/educsci8020051
  • Özşaker, M. (2012). Gençlerin Serbest zaman aktivitelerine katılamama nedenleri üzerine bir inceleme. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(1): 126-131.
  • Öztürk, S., Aydoğdu, A. (2012). Ilgaz Dağı Milli Parkı’nın rekreasyonel olanakları. I. Rekreasyon araştırmaları kongresi bildiri kitabı, Kemer, Antalya, Türkiye.
  • Safran, M., Şimşek, A. (2009). Çocuklarda zaman algısının gelişimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2 (6): 542-548.
  • Sağcan, M. (1986). Rekreasyon ve Turizm. İzmir: Cumhuriyet Basımevi. Süzer, M., (2000). Üniversite Öğrencilerinin Boş Zamanlarını Değerlendirme Alışkanlıkları, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(8):123-133.
  • Tadesse, T., Alemu, H. (2014). Hypertension And Associated Factors Among University Students in Gondar, Ethiopia: A Cross-Sectional Study. BMC Public Health, 14: 1-5.
  • Tezcan, M. (1977). Boş Zamanlar Sosyolojisi, Doğan Matbaası, Ankara.
  • Torkildsen, G. (1999). Leisureand Recreation Management. Spon Press, London.
  • Torkildsen, G. (2005). Leisure and recreation managemet (5. Baskı). New York: Routledge.
  • Türk Dil Kurumu (TDK) (2022). Güncel Türkçe sözlük. https://sozluk.gov.tr/
  • Türkay, O. (2015). Rekreasyon ve animasyon işletmeleri. İçinde B. Z. & Ş. D. (Edt.), Turizm işletmeleri (3. Baskı), (s. 347-389) İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Yağmur, Y., İçigen, E. T. (2016). Üniversite öğrencilerinin sosyalleşme süreci ve rekreasyon faaliyetlerinin incelenmesi üzerine bir çalışma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(2):227-242.
  • Yaşartürk, F. (2013). Lise ve üniversite öğrencilerinin Rekreatif eğilimlerinin belirlenmesi Bartın ili Örneği. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimler Enstitüsü, Ankara. Yetim, A. (2005). Sosyoloji ve spor. İstanbul: Yaylacık Matbaası.
  • Yıldız, S.M., Tüfekçi, Ö. (2010). Fitness Merkezi Müşterilerinin Hizmet Kalitesine Yönelik Beklenti ve Algılarının Değerlendirilmesi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(2): 1-11.
There are 39 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research
Authors

Ünal Can Gökmen

Aydın Şentürk

Early Pub Date December 30, 2022
Publication Date December 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Gökmen, Ü. C., & Şentürk, A. (2022). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN KATILIMLARI İLE BOŞ ZAMAN YÖNETİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 330-345.
AMA Gökmen ÜC, Şentürk A. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN KATILIMLARI İLE BOŞ ZAMAN YÖNETİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ. UGEAD - IntJCES. December 2022;8(2):330-345.
Chicago Gökmen, Ünal Can, and Aydın Şentürk. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN KATILIMLARI İLE BOŞ ZAMAN YÖNETİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8, no. 2 (December 2022): 330-45.
EndNote Gökmen ÜC, Şentürk A (December 1, 2022) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN KATILIMLARI İLE BOŞ ZAMAN YÖNETİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8 2 330–345.
IEEE Ü. C. Gökmen and A. Şentürk, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN KATILIMLARI İLE BOŞ ZAMAN YÖNETİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ”, UGEAD - IntJCES, vol. 8, no. 2, pp. 330–345, 2022.
ISNAD Gökmen, Ünal Can - Şentürk, Aydın. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN KATILIMLARI İLE BOŞ ZAMAN YÖNETİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi 8/2 (December 2022), 330-345.
JAMA Gökmen ÜC, Şentürk A. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN KATILIMLARI İLE BOŞ ZAMAN YÖNETİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ. UGEAD - IntJCES. 2022;8:330–345.
MLA Gökmen, Ünal Can and Aydın Şentürk. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN KATILIMLARI İLE BOŞ ZAMAN YÖNETİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ”. Uluslararası Güncel Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol. 8, no. 2, 2022, pp. 330-45.
Vancouver Gökmen ÜC, Şentürk A. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMAN KATILIMLARI İLE BOŞ ZAMAN YÖNETİMLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN ANALİZİ. UGEAD - IntJCES. 2022;8(2):330-45.