Bu araştırmada, halk oyuncular ve salon dansçılarının kültürlerarası duyarlılık düzeylerini incelemek ve çeşitli değişkenlere göre kültürlerarası duyarlılık düzeyleri arasındaki farklılığı ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu amaç bağlamında yapılan araştırma, tarama modeli niteliğindedir. Araştırma kapsamında katılımcıların kültürlerarası duyarlılık düzeylerini tespit etmek için Chen ve Starosta (2000) tarafından geliştirilen ve Üstün (2011) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Kültürlerarası Duyarlılık Ölçeği (KDÖ)” kullanılmıştır. Veri toplama aracında aynı zamanda katılımcıların dans türü, cinsiyet, yaşamının büyük bir çoğunluğunu geçirdiği yer, anne ve baba eğitim düzeyi ve kendini tanımladığı gelir düzeyi olmak üzere altı maddelik kişisel bilgi formu bulunmaktadır. Araştırma kapsamında katılımcılardan toplanan veriler SPSS-25 programı ile analiz edilmiştir. Araştırmaya 129 kadın 52 erkek olmak üzere 181 kişi katılmıştır. Katılımcıların KDÖ’ne ilişkin dağılımın Levene homojenlik testi incelendiğinde normal dağıldığı ve test varyanslarının homojen olduğu görülmektedir. Katılımcıların dans türü ve cinsiyet değişkenleri ile kültürlerarası duyarlılık düzeyleri arasındaki farklılıkları tespit etmek için t-testi uygulanmış olup diğer değişkenler olan yaşamının büyük çoğunluğunu geçirdiği yer, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi ve kendini tanımladığı gelir düzeyini test etmek için ANOVA kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, katılımcıların kültürlerarası duyarlılık düzeyleri incelendiğinde yüksek düzeyde duyarlılığa sahip oldukları tespit edilmiştir. Katılımcıların dans türü, cinsiyet, yaşamının büyük çoğunluğunu geçirdiği yer, anne ve baba eğitim düzeyi ve kendini tanımladığı gelir düzeyi değişkenleri ile kültürlerarası duyarlılık düzeyleri arasında istatistiksel açıdan herhangi bir anlamlı farklılık tespit edilmemiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Physical Training and Sports Pedagogy |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2023 |
Submission Date | October 11, 2023 |
Acceptance Date | November 7, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 9 Issue: 2 |