Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Yönetimi ile Teknoloji Bağımlılık Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2023, , 71 - 84, 29.06.2023
https://doi.org/10.46442/intjcss.1168021

Öz

Araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin serbest zaman yönetimi ile teknoloji bağımlılıkları arasındaki ilişkiyi bazı demografik değişkenler açısından incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemi uygun örnekleme yöntemi ile seçilen 335 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma Kırıkkale Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde yürütülmüştür. Veriler SPSS 26.0 paket programı ile analiz edilmiş ve verilerin çözümlenmesinde Cronbach Alpha iç tutarlık analizi, T-Testi, ANOVA ve Pearson Korelasyon analizleri uygulanmıştır. Öğrencilerin cinsiyet değişkeni ile Serbest Zaman Yönetim Ölçeği (SZYÖ) ve alt boyutları arasında anlamlı farklılık tespit edilmezken; erkek öğrencilerin Teknoloji Bağımlılığı Ölçeği (TBÖ) puan ortalamaları, kız öğrencilerden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Katılımcıların okudukları bölüm ile SZYÖ ve alt boyutlarında anlamlı farklılık tespit edilmezken, antrenörlük bölümü öğrencilerinin TBÖ puan ortalamaları diğer bölüm öğrencilerinden düşük olduğu tespit edilmiştir. Katılımcıların günlük teknolojik ürün kullanımı ile SZYÖ ölçeği incelendiğinde Teknolojik ürün kullanma süresi fazla olan öğrencilerin serbest zaman yönetim düzeyleri, az olanlara göre anlamlı düzeyde düşük çıkmıştır. Öğrencilerin teknoloji kullanma süresi ile TBÖ ve tüm alt boyutları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Öğrencilerin teknoloji kullanma süresi arttıkça teknoloji bağımlılıklarının da arttığı tespit edilmiştir. Üniversite öğrencilerin serbest zaman yönetimi ile teknoloji bağımlılığı arasında negatif yönlü anlamlı ilişki bulunmuştur. Sonuç olarak öğrencilerin serbest zaman yönetim becerilerinin artması, teknoloji bağımlılıklarını azalttığını ifade edebiliriz.

Kaynakça

  • Akgül, B. M. ve Karaküçük, S. (2015). Free time management scale: validity and reliability analysis, International Journal of Human Sciences. 12(2), 1867. https://doi.org/10.14687/ijhs.v12i2.3445.
  • Akyüz, H., Kul, M. ve Yaşartürk, F. (2014). Rekreasyon açısından ormanlar ve çevre. International Journal of Science Culture and Sport. 1, 881-890.
  • Arslan, S. (2012). Kentli bireylerin rekreasyon tercihlerini etkileyen faktörlerin analizi: ankara büyükşehir belediyesi örneği. International Refereed Academic Social Sciences Journal. 3(7), 129-136.
  • Aydın, F. (2017). Teknoloji bağımlılığının sınıf ortamında yarattığı sorunlara ilişkin öğrenci görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ayhan, B. ve Özel, B. (2020). Examining the relationship between leisure attitude and life satisfaction levels of university students. International Journal of Sport Culture and Science, 8(3), 154-166.
  • Chin-Tsai, K. (2013). Leisure involvement, leisure benefits, quality of life, and job satisfaction. A case study on 2011 creating sports island plan in ChiaYi City, Taiwan held by sports affairs council, executive yuan. International Review of Management and Business Research, 2((2)), 421.
  • Covey, S. R., Merrill, A. R. ve Merrill, R. R. (1994). First things first: to live, to love, to learn, to leave a legacy. Simon and Schuster, NewYork.
  • Çağın, M. (2021). Spor Bilimleri Öğrencilerinde Fiziksel Aktivite Düzeyi, Uyku Kalietesi ve Teknoloji Bağımlılığı Arasındaki ilişkinin İncelenmsi. Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Lisan Üstü Eğitim Enstitüsü, Sakarya.
  • Çakır, V. O. (2017). Üniversite Öğrencilerin Serbest Zaman Doyum Düzeyleri İle Serbest Zaman Yönetimleri Arasındaki İlişki. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 17-27.
  • Demirel, S. (2022). İlkokul öğrencilerinin teknoloji bağımlılığı düzeyleri ile problem çözme becerileri, akran zorbalığı ve sosyal kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Depp, C. A. and Jeste, D. V. (2006). Definitions and predictors of successful aging: a comprehensive review of larger quantitative studies. The American Journal of Geriatric Psychiatry, 14(1), 6-20.doi.org/10.1097/01.JGP.0000192501.03069.bc.
  • Durmuş, A., Işılak Durmuş, H., Çetin, H. ve Yardım, F. K.(2021). Teknoloji Yerinde Yeterince (9. baskı),ISBN 978-605-70787-7-3,Türkiye Yeşilay Cemiyeti Artpres Matbaacılık, İstanbul.
  • Francis-Smythe, J. A. and Robertson, I. T. (1999). On the relationship between time management and time estimation. British Journal of Psychology, 90(3), 333-347. https://doi.org/10.1348/000712699161459.
  • Gedik, S. (2021). Üniversite öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı: rekreatif faaliyetlere katılım davranışları ve serbest zaman yönetimi üzerine bir araştırma, Yüksek Lisans Tez, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Rekreasyon Yönetimi Ana Bilim Dalı, Edirne.
  • George, D.ve Mallery, P. (2019). IBM SPSS statistics 25 step by step: A simple guide and reference (Fifteenth edition). Routledge, Taylor and Francis Group, New York.
  • Gezgi̇n, D. M., Mihci, C. and Gedi̇k, S. (2021). The effect of free time management skills upon smartphone addiction risk in university students. Journal of Education in Science, Environment and Health. https://doi.org/10.21891/jeseh.991910.
  • Gökbulut, B. (2019). The relationship between sence of belonging and technology addiction of high schol. International Journal of Eurasian Education and Culture, 4(7), 281-297. https://doi.org/10.35826/ijoecc.46.
  • Griffiths, M. (2005). A components model of addiction within a biopsychosocial framework. JournalofSubstanceUse, 10(4), 191-197. https://doi.org/10.1080/14659890500114359.
  • Grover, M. R. (2021). Embracing technology: get tech-savvy by learning about your computer, smartphone, internet, and social media applications. Bpb publications, İndia. ISBN:978-93-91030-00-1.
  • Heirene, R. (2022). Technology addiction. The University of Sydney Brain and Mind Center. https://www.sydney.edu.au/brain-mind/our-research/technology-addiction.html(14 Temmuz 2022 tarihinde erişim sağlanmıştır).
  • Henderson, K. A. (2010). Leisure Studies in the 21st Century: The Sky is Falling? Leisure Sciences, 32(4), 391-400. https://doi.org/10.1080/01490400.2010.488614.
  • Jamir, L., Duggal, M., Nehra, R., Singh, P. and Grover, S. (2019). Epidemiology of technology addiction among school students in rural India. Asian Journal of Psychiatry, 40, 30-38. https://doi.org/10.1016/j.ajp.2019.01.009.
  • Jones, T., Baxter, M. and Khanduja, V. (2013). A quick guide to survey research. The Annals of The Royal College of Surgeons of England, 95(1), 5-7. https://doi.org/10.1308/003588413X13511609956372.
  • Koç, A. (2021). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin teknoloji bağımlılıkları ile kişilikleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Körpe, G.ve Küçük, L. (2021). Covid-19 Döneminde Hemşirelik Öğrencilerinde Teknoloji Bağımlılığı. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 15, 581-592. https://doi.org/10.38079/igusabder.981591.
  • Kurnaz, D., Güzel Gürbüz, P., Yıldız, K. ve Esentaş, M. (2021). Bireylerin sanal sosyalleşme ve serbest zaman yönetim düzeylerinin incelenmesi: sosyal izolasyon sürecinde evde kalan bireyler üzerine bir araştırma. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 22(48), 18-30.
  • Kutlu, A. ve Eroğlu, Ç. (2020). Hemşirelerde İnternet Bağımlılığı ve Zaman Yönetimi İlişkisinin Belirlenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(2), 110-116. https://doi.org/10.34087/cbusbed.589336.
  • Martin, P., Kelly, N., Kahana, B., Kahana, E., Willcox, B. J., Willcox, D. C. and Poon, L. W. (2015). Defining successful aging: a tangible or elusive concept? The Gerontologist, 55(1), 14-25. https://doi.org/10.1093/geront/gnu044.
  • Mathes, B. M., Norr, A. M., Allan, N. P., Albanese, B. J. and Schmidt, N. B. (2018). Cyberchondria: Overlap with health anxiety and unique relations with impairment, quality of life, and service utilization. Psychiatry Research, 261, 204-211. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2018.01.002.
  • Philipp, S. F. (1997). Race, gender, and leisure benefits. Leisure Sciences, 19(3), 191-207. https://doi.org/10.1080/01490409709512249.
  • Paksoy, M., Çalık, F., Yaşartürk, F. ve Çimen, K. (2016). Abdullah Gül üniversitesi öğrencilerinin rekreasyon etkinliklerine katılımını etkileyen faktörler. International Journal of Science Culture and Sport, 4 (Special Issue 1), 39-50.
  • Siddiqi, S. ve Memon, Z. A. (2016). Internet Addiction Impacts on Time Management That Results in Poor Academic Performance. 2016 International Conference on Frontiers of Information Technology (FIT), 63-68. https://doi.org/10.1109/FIT.2016.020.
  • Soylu, B. ve Akın, S. (2021). Kütahya Dumlupınar Üniversitesinin farklı bölümlerindeki öğrencilerin serbest zaman yönetim becerilerinin karşılaştırılması. International Sport Science Student Studies, 3(1), 42-48.
  • Su, W., Han, X., Jin, C., Yan, Y.ve Potenza, M. N. (2019). Are males more likely to be addicted to the internet than females? A meta-analysis involving 34 global jurisdictions. Computers in Human Behavior, 99, 86-100. https://doi.org/10.1016/j.chb.2019.04.021.
  • Tercan Kaas, E., & Uğur, S. (2017). Leisure participation, internet addiction and leisure boredom in university students. Journal of Educational and İnstructional Studies in The World, 7(4), 38-47.
  • Varışoğlu, B., Şeref, İ. ve Yılmaz, İ. (2012). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Zaman Yönetimi Algılarına Yönelik Bir İçerik Analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 32 (2) , 377-394, 32(2), 377-394.
  • Wang, W.-C., Kao, C.-H., Huan, T.-C.ve Wu, C.-C. (2011). Free time management contributes to better quality of life: a study of undergraduate students in Taiwan. Journal of Happiness Studies, 12(4), 561-573. https://doi.org/10.1007/s10902-010-9217-7.
  • World Health Organization. (2015). Global Survey On Health Technology Assessment By NationalAuthorities(ISBN:9789241509749)https://www.who.int/publications/i/item/9789241509749 (1 Temmuz 2022 tarihinde erişim sağlanmıştır).
  • Yaşartürk, F., Bilgin, Ü., & Yaman, M. (2017). Determination of the recreative tendencies of high school and college students (Bartin Province Sample). The Online Journal of Recreation and Sport, 6(1), 17-31.
  • Yaşartürk, F., Akyüz, H. ve Karataş, İ. (2018). Rekreasyon Bölümü Öğrencilerinin Boş Zaman Yönetimi ile Akademik Başarılarını Etkileyen Örgütsel Faktörler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 233-243. https://doi.org/10.25307/jssr.485859.
  • Yaşartürk, F., Akay, B. ve Ayhan, B. (2021). The relationship between leisure management and exam anxiety levels of university students. Pakistan Journal of Medical and Health Sciences,15(10), 2915-2921.
  • Young, K. S. (1996). Psychology of computer use: xl. addictive use of the internet: a case that breaks the stereotype. Psychological Reports, 79(3), 899-902. https://doi.org/10.2466/pr0.1996.79.3.899.

Examination of Leisure Management Levels and Technology Addiction of University Students

Yıl 2023, , 71 - 84, 29.06.2023
https://doi.org/10.46442/intjcss.1168021

Öz

The aim of the study is to analyze the relationship between university students' leisure management and technology addictions in terms of some demographic variables. The research was carried out according to the correlational survey model. The sample of the study consists of 335 university students selected by convenience sampling method. The research executed at Kırıkkale University Faculty of Sport Sciences. The data were analyzed with the SPSS 26.0 package program and Cronbach Alpha internal consistency analysis, T-Test, ANOVA and Pearson Correlation analyzes were applied in the analysis of the data. While no significant difference was determined between the gender variable of the students and the Leisure Management Scale (LMS) and its sub-dimensions; Technology Addiction Scale (TAS) mean scores of male students were found to be significantly higher than female students. Whilst no significant difference was unearthed between the department variable and the LMS and its sub-dimensions, it was unearthed that the TAS score averages of the students of the coaching department were lower than the students of the other departments. When the participants' daily use of technological products and the LMS are examined; the leisure management levels of the students who use technological products more are significantly lower than those who use less. A significant difference was revealed between the students' technology usage time and the TAS and all its sub-dimensions. It has been determined that whenever the technology usage time of the students increases, their technology addiction also increases. A negative significant relationship was found between university students' leisure management and technology addiction. On balance, we can state that the increase in students' leisure management skills reduces their technology addiction.

Kaynakça

  • Akgül, B. M. ve Karaküçük, S. (2015). Free time management scale: validity and reliability analysis, International Journal of Human Sciences. 12(2), 1867. https://doi.org/10.14687/ijhs.v12i2.3445.
  • Akyüz, H., Kul, M. ve Yaşartürk, F. (2014). Rekreasyon açısından ormanlar ve çevre. International Journal of Science Culture and Sport. 1, 881-890.
  • Arslan, S. (2012). Kentli bireylerin rekreasyon tercihlerini etkileyen faktörlerin analizi: ankara büyükşehir belediyesi örneği. International Refereed Academic Social Sciences Journal. 3(7), 129-136.
  • Aydın, F. (2017). Teknoloji bağımlılığının sınıf ortamında yarattığı sorunlara ilişkin öğrenci görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Ayhan, B. ve Özel, B. (2020). Examining the relationship between leisure attitude and life satisfaction levels of university students. International Journal of Sport Culture and Science, 8(3), 154-166.
  • Chin-Tsai, K. (2013). Leisure involvement, leisure benefits, quality of life, and job satisfaction. A case study on 2011 creating sports island plan in ChiaYi City, Taiwan held by sports affairs council, executive yuan. International Review of Management and Business Research, 2((2)), 421.
  • Covey, S. R., Merrill, A. R. ve Merrill, R. R. (1994). First things first: to live, to love, to learn, to leave a legacy. Simon and Schuster, NewYork.
  • Çağın, M. (2021). Spor Bilimleri Öğrencilerinde Fiziksel Aktivite Düzeyi, Uyku Kalietesi ve Teknoloji Bağımlılığı Arasındaki ilişkinin İncelenmsi. Sakarya Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Lisan Üstü Eğitim Enstitüsü, Sakarya.
  • Çakır, V. O. (2017). Üniversite Öğrencilerin Serbest Zaman Doyum Düzeyleri İle Serbest Zaman Yönetimleri Arasındaki İlişki. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 2(3), 17-27.
  • Demirel, S. (2022). İlkokul öğrencilerinin teknoloji bağımlılığı düzeyleri ile problem çözme becerileri, akran zorbalığı ve sosyal kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. Depp, C. A. and Jeste, D. V. (2006). Definitions and predictors of successful aging: a comprehensive review of larger quantitative studies. The American Journal of Geriatric Psychiatry, 14(1), 6-20.doi.org/10.1097/01.JGP.0000192501.03069.bc.
  • Durmuş, A., Işılak Durmuş, H., Çetin, H. ve Yardım, F. K.(2021). Teknoloji Yerinde Yeterince (9. baskı),ISBN 978-605-70787-7-3,Türkiye Yeşilay Cemiyeti Artpres Matbaacılık, İstanbul.
  • Francis-Smythe, J. A. and Robertson, I. T. (1999). On the relationship between time management and time estimation. British Journal of Psychology, 90(3), 333-347. https://doi.org/10.1348/000712699161459.
  • Gedik, S. (2021). Üniversite öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı: rekreatif faaliyetlere katılım davranışları ve serbest zaman yönetimi üzerine bir araştırma, Yüksek Lisans Tez, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Rekreasyon Yönetimi Ana Bilim Dalı, Edirne.
  • George, D.ve Mallery, P. (2019). IBM SPSS statistics 25 step by step: A simple guide and reference (Fifteenth edition). Routledge, Taylor and Francis Group, New York.
  • Gezgi̇n, D. M., Mihci, C. and Gedi̇k, S. (2021). The effect of free time management skills upon smartphone addiction risk in university students. Journal of Education in Science, Environment and Health. https://doi.org/10.21891/jeseh.991910.
  • Gökbulut, B. (2019). The relationship between sence of belonging and technology addiction of high schol. International Journal of Eurasian Education and Culture, 4(7), 281-297. https://doi.org/10.35826/ijoecc.46.
  • Griffiths, M. (2005). A components model of addiction within a biopsychosocial framework. JournalofSubstanceUse, 10(4), 191-197. https://doi.org/10.1080/14659890500114359.
  • Grover, M. R. (2021). Embracing technology: get tech-savvy by learning about your computer, smartphone, internet, and social media applications. Bpb publications, İndia. ISBN:978-93-91030-00-1.
  • Heirene, R. (2022). Technology addiction. The University of Sydney Brain and Mind Center. https://www.sydney.edu.au/brain-mind/our-research/technology-addiction.html(14 Temmuz 2022 tarihinde erişim sağlanmıştır).
  • Henderson, K. A. (2010). Leisure Studies in the 21st Century: The Sky is Falling? Leisure Sciences, 32(4), 391-400. https://doi.org/10.1080/01490400.2010.488614.
  • Jamir, L., Duggal, M., Nehra, R., Singh, P. and Grover, S. (2019). Epidemiology of technology addiction among school students in rural India. Asian Journal of Psychiatry, 40, 30-38. https://doi.org/10.1016/j.ajp.2019.01.009.
  • Jones, T., Baxter, M. and Khanduja, V. (2013). A quick guide to survey research. The Annals of The Royal College of Surgeons of England, 95(1), 5-7. https://doi.org/10.1308/003588413X13511609956372.
  • Koç, A. (2021). Spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin teknoloji bağımlılıkları ile kişilikleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Körpe, G.ve Küçük, L. (2021). Covid-19 Döneminde Hemşirelik Öğrencilerinde Teknoloji Bağımlılığı. İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 15, 581-592. https://doi.org/10.38079/igusabder.981591.
  • Kurnaz, D., Güzel Gürbüz, P., Yıldız, K. ve Esentaş, M. (2021). Bireylerin sanal sosyalleşme ve serbest zaman yönetim düzeylerinin incelenmesi: sosyal izolasyon sürecinde evde kalan bireyler üzerine bir araştırma. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 22(48), 18-30.
  • Kutlu, A. ve Eroğlu, Ç. (2020). Hemşirelerde İnternet Bağımlılığı ve Zaman Yönetimi İlişkisinin Belirlenmesi. Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 7(2), 110-116. https://doi.org/10.34087/cbusbed.589336.
  • Martin, P., Kelly, N., Kahana, B., Kahana, E., Willcox, B. J., Willcox, D. C. and Poon, L. W. (2015). Defining successful aging: a tangible or elusive concept? The Gerontologist, 55(1), 14-25. https://doi.org/10.1093/geront/gnu044.
  • Mathes, B. M., Norr, A. M., Allan, N. P., Albanese, B. J. and Schmidt, N. B. (2018). Cyberchondria: Overlap with health anxiety and unique relations with impairment, quality of life, and service utilization. Psychiatry Research, 261, 204-211. https://doi.org/10.1016/j.psychres.2018.01.002.
  • Philipp, S. F. (1997). Race, gender, and leisure benefits. Leisure Sciences, 19(3), 191-207. https://doi.org/10.1080/01490409709512249.
  • Paksoy, M., Çalık, F., Yaşartürk, F. ve Çimen, K. (2016). Abdullah Gül üniversitesi öğrencilerinin rekreasyon etkinliklerine katılımını etkileyen faktörler. International Journal of Science Culture and Sport, 4 (Special Issue 1), 39-50.
  • Siddiqi, S. ve Memon, Z. A. (2016). Internet Addiction Impacts on Time Management That Results in Poor Academic Performance. 2016 International Conference on Frontiers of Information Technology (FIT), 63-68. https://doi.org/10.1109/FIT.2016.020.
  • Soylu, B. ve Akın, S. (2021). Kütahya Dumlupınar Üniversitesinin farklı bölümlerindeki öğrencilerin serbest zaman yönetim becerilerinin karşılaştırılması. International Sport Science Student Studies, 3(1), 42-48.
  • Su, W., Han, X., Jin, C., Yan, Y.ve Potenza, M. N. (2019). Are males more likely to be addicted to the internet than females? A meta-analysis involving 34 global jurisdictions. Computers in Human Behavior, 99, 86-100. https://doi.org/10.1016/j.chb.2019.04.021.
  • Tercan Kaas, E., & Uğur, S. (2017). Leisure participation, internet addiction and leisure boredom in university students. Journal of Educational and İnstructional Studies in The World, 7(4), 38-47.
  • Varışoğlu, B., Şeref, İ. ve Yılmaz, İ. (2012). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Zaman Yönetimi Algılarına Yönelik Bir İçerik Analizi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , 32 (2) , 377-394, 32(2), 377-394.
  • Wang, W.-C., Kao, C.-H., Huan, T.-C.ve Wu, C.-C. (2011). Free time management contributes to better quality of life: a study of undergraduate students in Taiwan. Journal of Happiness Studies, 12(4), 561-573. https://doi.org/10.1007/s10902-010-9217-7.
  • World Health Organization. (2015). Global Survey On Health Technology Assessment By NationalAuthorities(ISBN:9789241509749)https://www.who.int/publications/i/item/9789241509749 (1 Temmuz 2022 tarihinde erişim sağlanmıştır).
  • Yaşartürk, F., Bilgin, Ü., & Yaman, M. (2017). Determination of the recreative tendencies of high school and college students (Bartin Province Sample). The Online Journal of Recreation and Sport, 6(1), 17-31.
  • Yaşartürk, F., Akyüz, H. ve Karataş, İ. (2018). Rekreasyon Bölümü Öğrencilerinin Boş Zaman Yönetimi ile Akademik Başarılarını Etkileyen Örgütsel Faktörler Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 233-243. https://doi.org/10.25307/jssr.485859.
  • Yaşartürk, F., Akay, B. ve Ayhan, B. (2021). The relationship between leisure management and exam anxiety levels of university students. Pakistan Journal of Medical and Health Sciences,15(10), 2915-2921.
  • Young, K. S. (1996). Psychology of computer use: xl. addictive use of the internet: a case that breaks the stereotype. Psychological Reports, 79(3), 899-902. https://doi.org/10.2466/pr0.1996.79.3.899.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Buğra Akay 0000-0003-2567-6544

Recep Ayhan 0000-0002-6577-1266

Rüstem Orhan 0000-0003-3007-9883

Mehmet Öçalan 0000-0003-2419-4455

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2022
Kabul Tarihi 28 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Akay, B., Ayhan, R., Orhan, R., Öçalan, M. (2023). Üniversite Öğrencilerinin Serbest Zaman Yönetimi ile Teknoloji Bağımlılık Düzeylerinin İncelenmesi. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(1), 71-84. https://doi.org/10.46442/intjcss.1168021

Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi