BibTex RIS Cite

Ahmed Yesevî'de Hz. Peygamber (SAV) Sevgisi

Year 2016, Special Issue 1, 281 - 290, 01.08.2016

Abstract

Ahmet Yesevi, Allah'ın rızasını her şeyin önünde görmüş, insan hayatının maddi ve manevi yönü itibariyle anlam kazanabilmesinin yegane yolunun da Allah ve Peygamber sevgisinden geçtiğine vurgu yapmıştır. Peygambere itaati de, sadece sözde kalan bir budur olmadığını, bunun göstergesinin O'nun sünnetine uymak, kısaca O'nun ahlakı ile ahlaklanmaktan geçtiğini belirtmiştir. Yeseviyye tarikatının kurucusu olan Hoca Ahmet Yesevi, insanları irşad etmede peygamber sevgisini eğitim ve öğretimlerine esas yapmıştır

References

  • Buhârî Muhammed b. İsmâil (2008). el-Câmiu's-Sahîh. 1. Baskı, Riyâd.
  • Güzel, A. (2007). Ahmet Yesevî’nin Fakr-nâme’si Üzerine Bir İnceleme. Öncü yay., Ankara.
  • Kara, M. (1993). Bursa'da Tarikatlar ve Tekkeler 2. Bursa.
  • Türer, O. (1996). Hoca Ahmed-i Yesevî’nin Türk-İslam Tarihindeki Yeri ve Tasavvufi
  • Sahsiyeti. Ahmed-i Yesevî Hayatı-Eserleri-Fikirleri-Tesirleri, Haz. Mehmet Seker-Necdet Yılmaz, Sûle yay., İstanbul. Tirmizî, (1962). el-Câmiu's-Sahîh. (Mustafa Halebî baskısı), Mısır.
  • Yesevî, A. (2001). Divan-ı Hikmet. , (hazırlayan, Hayati Bice), Türkiye Diyanet Vakfı
  • Yayınları, 3. Baskı, Ankara. Yoldaş, K. (2009). Ahmed Yesevî’de Hz. Muhammed Sevgisi. Kültür Coğrafyamızda Hz.
  • Muhammed Uluslararası Sempozyum, 7-8 Mart 2009, Adapazarı, Sekizinci Oturum.

Ahmed Yesevi's love of the Prophet

Year 2016, Special Issue 1, 281 - 290, 01.08.2016

Abstract

According to Ahmet Yesevi sake of Allah and love of the prophet is regarded for meaningful life. His way is prophet’s line. Yesevi’s loyalty to prophet is too strong and he regards prophet’s actions and hadiths as a guide for his life. Yesevi also regard prophet’s moral sentiment as his own moral sentiment. As a founder of Yeseviyye cult (tariqa), Hodja Ahmet Yesevi has used dearness of prophet during his educational and instructional process. This was Yesevi’s main instructional principle for theological guidance to people

References

  • Buhârî Muhammed b. İsmâil (2008). el-Câmiu's-Sahîh. 1. Baskı, Riyâd.
  • Güzel, A. (2007). Ahmet Yesevî’nin Fakr-nâme’si Üzerine Bir İnceleme. Öncü yay., Ankara.
  • Kara, M. (1993). Bursa'da Tarikatlar ve Tekkeler 2. Bursa.
  • Türer, O. (1996). Hoca Ahmed-i Yesevî’nin Türk-İslam Tarihindeki Yeri ve Tasavvufi
  • Sahsiyeti. Ahmed-i Yesevî Hayatı-Eserleri-Fikirleri-Tesirleri, Haz. Mehmet Seker-Necdet Yılmaz, Sûle yay., İstanbul. Tirmizî, (1962). el-Câmiu's-Sahîh. (Mustafa Halebî baskısı), Mısır.
  • Yesevî, A. (2001). Divan-ı Hikmet. , (hazırlayan, Hayati Bice), Türkiye Diyanet Vakfı
  • Yayınları, 3. Baskı, Ankara. Yoldaş, K. (2009). Ahmed Yesevî’de Hz. Muhammed Sevgisi. Kültür Coğrafyamızda Hz.
  • Muhammed Uluslararası Sempozyum, 7-8 Mart 2009, Adapazarı, Sekizinci Oturum.
There are 8 citations in total.

Details

Other ID JA87UZ96YH
Journal Section Review
Authors

Ali Arslan This is me

Publication Date August 1, 2016
Submission Date June 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Special Issue 1

Cite

APA Arslan, A. (2016). Ahmed Yesevî’de Hz. Peygamber (SAV) Sevgisi. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(Special Issue 1), 281-290.

 International Journal of Cultural and Social Studies