Kadınlara dair olumsuz algıların izlerini, yaratılış kıssasına kadar götürmek mümkündür. Oysa İslam’a göre fiziksel, biyolojik ve hatta psikolojik açılardan yaratılış ve doğaları kısmen farklılık gösterse de, sorumlu bir varlık olması bakımından erkekle kadın arasında bir ayrım yoktur. Esasen Hz. Peygamber ve onu takip eden ilk dönemlerde kadının hem ilmî hem ticarî hem de siyasî alanda fark edilebilir bir etkinlik içerisinde olduğu rahatlıkla söylenebilir. Zira Kur’ân’ın nazil olduğu dönemde sadece erkekler değil, kadınlar da -diğer pek çok saha da olduğu gibi- Hz.Peygamber'in mesajını öğrenme ve öğretme konusunda büyük bir çaba içinde olmuşlardır. Daha ilk dönemde Hz. Âişe ve diğer ümmehâtü’l-mü'minîn başta olmak üzere çok sayıda kadın sahâbî hadislerin öğrenilmesi ve sonraki nesillere nakli hususunda ciddi bir gayret göstermişlerdir
Traces of negative perceptions of women, it is possible to take up the story of creation. According to Islam, physical, biological and even psychological aspects of the creation and if nature were partially varied, the man in that there is no distinction between being a responsible woman. Essentially The Prophet and women in both scientific and commercial subsequent first period as well as one can easily say that in one field can be seen in political activity. Because at the time when the Quran was revealed not only the men and women have become in a great effort in learning and teaching of the Prophet's message. The first period of the Prophet Aisha and other other wives of the prophet learning of hadith, especially many women Companions and showed a serious effort in the transplant subject to subsequent generations
Diğer ID | JA75RP86HP |
---|---|
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Özel Sayı 1 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi