Research Article
BibTex RIS Cite

Örgütiçi İletişim Becerilerinin İşgören Performansı Üzerine Etkileri

Year 2017, Volume: 3 Issue: 2, 180 - 194, 30.12.2017

Abstract

Küreselleşen rekabet ortamı
nedeniyle şirketler ayakta kalabilmek büyük bir yarış içerisine girmiştir. Bu
yoğun rekabet ortamında, verimliliğin önemi artırmış ve verimlilik faktöründe
etkin olan insan unsuru ön plana çıkmıştır. Örgütlerin verimli bir şekilde
çalışması ve hedeflerine ulaşabilmesi örgüt ait bütün parçaların ahenkli bir
şekilde çalışması gerekmektedir. Bu kapsamda, iletişimin örgüt içindeki ahenge
ve işgören performansı üzerine etkilerini analiz eden çalışmalar yapılmıştır.



Bu araştırmada ise örgütiçi
iletişim becerilerinin işgören performansı üzerine etkileri incelenmeye
çalışmıştır. Araştırmanın amacı doğrultusunda geliştirilen hipotezler test
edilmiştir. Hipotez test edilmesi aşamasında korelayson ve regrasyon analiz
yapılmış, Örgütiçi iletişim becerileri ile işgören performansı arasında anlamlı
düzeyde ilişki vardır sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Ada, N., Alver, İ., & Atlı, İ. (2008). Örgütsel İletişimin Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi:Manisa Organize Sanayi Bölgesinde Yer Alan ve İmalat Sektörü Çalışanları Üzerinde Yapılan Bir Araştırma. Ege Akademik Bakış / Ege Academic Review, 8(2), 487-518.
  • Barutçugil, İ. (2004). stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayınları.
  • Bayram, L. (2006, Temmuz-Eylül). Geleneksel Performans Değerlendirme Yöntemlerine Yeni Bir Alternatif: 360 Derece Performans Değerlendirme. Sayıştay Dergisi(62), 47-65.
  • Benligiray, S. (2008.). Performans Değerlendirme. İnsan Kaynakları, 148-170.
  • Demirtaş, M. (2006, Aralık). Örgüt Kültürü ve Örgütsel İletişim. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, III(II), 112-132.
  • Demirtaş, M. (2010). Örgütsel İletişimin Verimlilik ve Etkinliğinde Yararlanılan İletişim Araçları ve Halkla İlişkiler Filmleri Örneği. Marmara Üniversitesi İBBF Dergisi, 28(1), 411-444.
  • Dickson, D., Rainey, S., & Hargie, O. (2003, Mart). Communicating sensitive business issues: Part 1. Corporate Communications An International Journal , 35-43.
  • Doğan, S. (2005). Çalışan İlişkileri Yönetimi Kare Yayınları. İstanbul: Kare Yayınları.
  • Downs, C. W., & Adrian, A. D. (2004). Assessing Organizational Communication: Strategic Communication Audits. New York: Guilford Press.
  • Erdoğan, İ. (1991). İşletmelerde Davranış. İstanbul: Düşünce Basın Yayın Hizmetleri.
  • Eren, E. (2000). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Eroğlu, E., & İspir, B. (2006). Örgütsel İletişim Sürecinde Yönetimsel İkna ve Etkileme. II. Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu (s. 63-70). Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Eroğlu, F. (2000). Davranış Bilimleri (5. b.). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Eroğluer, K. (2011). Örgütsel İletişim ile İş Tatmini Unsurları Arasındaki İlişkiler: Kuramsal Bir İnceleme. EGE AKADEMİK BAKIŞ, 121-136.
  • Gümüştekin, G. E., & Öztemiz, A. B. (2005). Örgütlerde Stresin Verimlilik ve Performansla Etkileşimi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 271–288.
  • Hargie, O. (2016, Haziran). The Importance of Communication for Organisational Effectiveness. Mayıs 02, 2017 tarihinde Researchgate: https://www.researchgate.net/publication/304626602 adresinden alındı
  • Hargie, O., & Tourish, D. (2000). Handbook of Communication Audits for Organisations. Newyork: Psychology Press.
  • Helrigel, D., & Slocom, J. (1980). Organization Behavior. Newyork, USA: West Publishing Company. Jacobs, M., Yu, W., & Chavez, R. (2016). The effect of internal communication and employee satisfaction on supply chain integrations. Int. J.ProductionEconomics, 60-70.
  • Karanges, E., Johnston, K., Beatson, A., & Lings, I. (2015). The influence of internal communication on employee engagement: A pilot study. Public Relations ReviewResearch, 129-131.
  • Karimi, M. J. (2013, Kasım). The Impact Of Communication On Employee Motivation In The Kenyan Public Servıce: A Case Study Of Postal Corporation Of Kenya. Nairobi: School of Journalism University of Nairobi.
  • Kavak, B., & Vatansever, N. (2007). Hizmet Sektöründe Örgüt İçi İletişim Bileşenleri ve İşgören Verimliliği Üzerindeki Etkileri: Ankara’daki Beş Yıldızlı Otel İşgörenlerinin Düşünceleri. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 120-140.
  • Kıraç, E. (2012, Mayıs). Örgütsel İletişimin Örgütsel Bağlılık Algılaması Üzerindeki Etkileri ve Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Larbi, A., Josephine, A., & James, A. (2009). Communıcatıon In Performance-Based Traınıng And Instructıon: From Desıgn To Practıce. Performance Improvement, 49(9), 7-16.
  • Miller, K. (2009). Organizational Communication Approaches and Processes. Nelson Education Ltd: Nelson Education Ltd.
  • Nikoli, M., Vukonjanskia, J., Nedeljkovi, M. N., Hadzic, O., & Tereka, E. (2013). The impact of internal communication satisfaction dimensions on job satisfaction dimensions and the moderating role of LMX. Public Relations Review(39), 563– 565.
  • Onal, G. (1997). Halkla İlişkiler. İstanbul: Türkmen Kitapevi.
  • Oskay, Ü. (1997). İletişimin ABC’si. İstanbul: Der Yayınları.
  • Özer, K. (1997). Gerçekçi Yönetişim. İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Özer, M. A. (2009, Nisan-Haziran). “Performans Yönetimi Uygulamalarında Performansın Ölçümü Ve Değerlendirilmesi. Sayıştay Dergisi(73), 3-29.
  • Özyörük, M. (2009). Hizmet Sektöründe Performans Değerlendirme . Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi .
  • Quinn, D., & Hargie, O. (2004). Internal communication audits: a case study. Corporate Communications: An International Journal, 92, 146-158.
  • Robson, P. J., & Tourish, D. (2005). Managing internal communication: an organizational case study. Corporate Communications: An International Journal, 10(3), 213-222.
  • Sardarov, E. (2015). Örgütsel Stresin İşgören Performansına Etkisi: Azerbaycan’daki Beş Yıldızlı Otellere Yönelik Bir Araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül üniversitesi.
  • Srivastava, R. (2014, Mart). The impact of Communication skill of the manager on the Motivation and Work performance of the employees - A Research study. Pacific Business Review International, 6(9), 31-36.
  • Tourish, D., & Hargie, O. (2000). Handbook of Communication Audits for Organisations. Newyork: Psychology Press.
  • Tutar, H. (2009). Örgütsel İletşim. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Uysal, Ş. (2015, Ekim). Performans Yönetimi Sisteminin Tanımı, Tarihçesi, Amaç ve Temel Unsurlarına Genel Bir Bakış . Electronic Journal of Vocational Colleges .
  • Ünüvar, Ş., & Bilge, F. (2010). Örgütsel İletişimin Bir Unsuru Olan Örgüt İçi İletişimin Konaklama İşletmelerindeki Etkinliği: Örnek Bir Alan Araştırması. Journal of Azerbaijani Studies, 55-72.
  • Verčič, A. T., & Vokić, N. P. (2017). Engaging employees through internal communication. Mayıs 4, 2017 tarihinde Elsevier: www.elsevier.com/locate/pubrev adresinden alındı
  • Verčič, A. T., Verčič, D., & Sriramesh, K. (2012, Haziran). Internal communication: Definition, parameters, and the future. Public Relations Review, 38(2), 223–230.
  • Verčiča, A. T., Verčičb, D., & Sriramesh, K. (2012, Haziran). Internal communication: Definition, parameters, and the future. Public Relations Review, 38(2), 223–230.
  • Welch, M. (2012). Appropriateness and acceptability: Employee perspectives of internal communication. Public Relations Review , 246-254.
  • Yüksel, İ. (2005). İletişimin İş Tatmini Üzerindeki Etkileri: Bir İşletmede Yapılan Görgül Çalışma. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 291 306.

The Effects of Organizational Communication Skills on Employee Performance

Year 2017, Volume: 3 Issue: 2, 180 - 194, 30.12.2017

Abstract

Due to the globalizing
competition environment, companies have entered into a big race to survive. In
this intense competitive environment, the human factor that has increased
productivity and is effective in productivity factor has come to the forefront.
All the parts belonging to the organization need to work in harmony in order to
work efficiently and reach their goals. In this context, studies have been
conducted analyzing the effects of communication on organizational and
organizational performance. In this research, the effects of organizational
communication skills on occupational performance were tried to be investigated.
Hypotheses developed for the purpose of the research were tested.
 Correlation and regression analysis were carried out during the
hypothesis testing. We found that there was a mild relationship between organizational
communication skills and occupational performance.

References

  • Ada, N., Alver, İ., & Atlı, İ. (2008). Örgütsel İletişimin Örgütsel Bağlılık Üzerine Etkisi:Manisa Organize Sanayi Bölgesinde Yer Alan ve İmalat Sektörü Çalışanları Üzerinde Yapılan Bir Araştırma. Ege Akademik Bakış / Ege Academic Review, 8(2), 487-518.
  • Barutçugil, İ. (2004). stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayınları.
  • Bayram, L. (2006, Temmuz-Eylül). Geleneksel Performans Değerlendirme Yöntemlerine Yeni Bir Alternatif: 360 Derece Performans Değerlendirme. Sayıştay Dergisi(62), 47-65.
  • Benligiray, S. (2008.). Performans Değerlendirme. İnsan Kaynakları, 148-170.
  • Demirtaş, M. (2006, Aralık). Örgüt Kültürü ve Örgütsel İletişim. Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, III(II), 112-132.
  • Demirtaş, M. (2010). Örgütsel İletişimin Verimlilik ve Etkinliğinde Yararlanılan İletişim Araçları ve Halkla İlişkiler Filmleri Örneği. Marmara Üniversitesi İBBF Dergisi, 28(1), 411-444.
  • Dickson, D., Rainey, S., & Hargie, O. (2003, Mart). Communicating sensitive business issues: Part 1. Corporate Communications An International Journal , 35-43.
  • Doğan, S. (2005). Çalışan İlişkileri Yönetimi Kare Yayınları. İstanbul: Kare Yayınları.
  • Downs, C. W., & Adrian, A. D. (2004). Assessing Organizational Communication: Strategic Communication Audits. New York: Guilford Press.
  • Erdoğan, İ. (1991). İşletmelerde Davranış. İstanbul: Düşünce Basın Yayın Hizmetleri.
  • Eren, E. (2000). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Eroğlu, E., & İspir, B. (2006). Örgütsel İletişim Sürecinde Yönetimsel İkna ve Etkileme. II. Ulusal Halkla İlişkiler Sempozyumu (s. 63-70). Kocaeli: Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Eroğlu, F. (2000). Davranış Bilimleri (5. b.). İstanbul: Beta Yayınları.
  • Eroğluer, K. (2011). Örgütsel İletişim ile İş Tatmini Unsurları Arasındaki İlişkiler: Kuramsal Bir İnceleme. EGE AKADEMİK BAKIŞ, 121-136.
  • Gümüştekin, G. E., & Öztemiz, A. B. (2005). Örgütlerde Stresin Verimlilik ve Performansla Etkileşimi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 271–288.
  • Hargie, O. (2016, Haziran). The Importance of Communication for Organisational Effectiveness. Mayıs 02, 2017 tarihinde Researchgate: https://www.researchgate.net/publication/304626602 adresinden alındı
  • Hargie, O., & Tourish, D. (2000). Handbook of Communication Audits for Organisations. Newyork: Psychology Press.
  • Helrigel, D., & Slocom, J. (1980). Organization Behavior. Newyork, USA: West Publishing Company. Jacobs, M., Yu, W., & Chavez, R. (2016). The effect of internal communication and employee satisfaction on supply chain integrations. Int. J.ProductionEconomics, 60-70.
  • Karanges, E., Johnston, K., Beatson, A., & Lings, I. (2015). The influence of internal communication on employee engagement: A pilot study. Public Relations ReviewResearch, 129-131.
  • Karimi, M. J. (2013, Kasım). The Impact Of Communication On Employee Motivation In The Kenyan Public Servıce: A Case Study Of Postal Corporation Of Kenya. Nairobi: School of Journalism University of Nairobi.
  • Kavak, B., & Vatansever, N. (2007). Hizmet Sektöründe Örgüt İçi İletişim Bileşenleri ve İşgören Verimliliği Üzerindeki Etkileri: Ankara’daki Beş Yıldızlı Otel İşgörenlerinin Düşünceleri. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 120-140.
  • Kıraç, E. (2012, Mayıs). Örgütsel İletişimin Örgütsel Bağlılık Algılaması Üzerindeki Etkileri ve Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. Denizli: Pamukkale Üniversitesi.
  • Larbi, A., Josephine, A., & James, A. (2009). Communıcatıon In Performance-Based Traınıng And Instructıon: From Desıgn To Practıce. Performance Improvement, 49(9), 7-16.
  • Miller, K. (2009). Organizational Communication Approaches and Processes. Nelson Education Ltd: Nelson Education Ltd.
  • Nikoli, M., Vukonjanskia, J., Nedeljkovi, M. N., Hadzic, O., & Tereka, E. (2013). The impact of internal communication satisfaction dimensions on job satisfaction dimensions and the moderating role of LMX. Public Relations Review(39), 563– 565.
  • Onal, G. (1997). Halkla İlişkiler. İstanbul: Türkmen Kitapevi.
  • Oskay, Ü. (1997). İletişimin ABC’si. İstanbul: Der Yayınları.
  • Özer, K. (1997). Gerçekçi Yönetişim. İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Özer, M. A. (2009, Nisan-Haziran). “Performans Yönetimi Uygulamalarında Performansın Ölçümü Ve Değerlendirilmesi. Sayıştay Dergisi(73), 3-29.
  • Özyörük, M. (2009). Hizmet Sektöründe Performans Değerlendirme . Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi .
  • Quinn, D., & Hargie, O. (2004). Internal communication audits: a case study. Corporate Communications: An International Journal, 92, 146-158.
  • Robson, P. J., & Tourish, D. (2005). Managing internal communication: an organizational case study. Corporate Communications: An International Journal, 10(3), 213-222.
  • Sardarov, E. (2015). Örgütsel Stresin İşgören Performansına Etkisi: Azerbaycan’daki Beş Yıldızlı Otellere Yönelik Bir Araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. İzmir: Dokuz Eylül üniversitesi.
  • Srivastava, R. (2014, Mart). The impact of Communication skill of the manager on the Motivation and Work performance of the employees - A Research study. Pacific Business Review International, 6(9), 31-36.
  • Tourish, D., & Hargie, O. (2000). Handbook of Communication Audits for Organisations. Newyork: Psychology Press.
  • Tutar, H. (2009). Örgütsel İletşim. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Uysal, Ş. (2015, Ekim). Performans Yönetimi Sisteminin Tanımı, Tarihçesi, Amaç ve Temel Unsurlarına Genel Bir Bakış . Electronic Journal of Vocational Colleges .
  • Ünüvar, Ş., & Bilge, F. (2010). Örgütsel İletişimin Bir Unsuru Olan Örgüt İçi İletişimin Konaklama İşletmelerindeki Etkinliği: Örnek Bir Alan Araştırması. Journal of Azerbaijani Studies, 55-72.
  • Verčič, A. T., & Vokić, N. P. (2017). Engaging employees through internal communication. Mayıs 4, 2017 tarihinde Elsevier: www.elsevier.com/locate/pubrev adresinden alındı
  • Verčič, A. T., Verčič, D., & Sriramesh, K. (2012, Haziran). Internal communication: Definition, parameters, and the future. Public Relations Review, 38(2), 223–230.
  • Verčiča, A. T., Verčičb, D., & Sriramesh, K. (2012, Haziran). Internal communication: Definition, parameters, and the future. Public Relations Review, 38(2), 223–230.
  • Welch, M. (2012). Appropriateness and acceptability: Employee perspectives of internal communication. Public Relations Review , 246-254.
  • Yüksel, İ. (2005). İletişimin İş Tatmini Üzerindeki Etkileri: Bir İşletmede Yapılan Görgül Çalışma. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 291 306.
There are 43 citations in total.

Details

Journal Section Research
Authors

Serhat Uçar

Hasan Ali Kızılaslan This is me

Publication Date December 30, 2017
Submission Date August 21, 2017
Acceptance Date November 7, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Uçar, S., & Kızılaslan, H. A. (2017). Örgütiçi İletişim Becerilerinin İşgören Performansı Üzerine Etkileri. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 180-194.

 International Journal of Cultural and Social Studies