Bu araştırma, Aile ve Sosyal
Politikalar Bakanlığı, Çocuk Hizmetleri Genel Müdürlüğünce çocuklara sağlanan
“Sosyal ve Ekonomik Destek” hizmetinin değerlendirilmesine yönelik olarak
yapılmıştır. Araştırmaya Karabük ilinde yaşayan ve en az 6 aydır bu (SED)
hizmetten yararlanan çocukların aileleri alınmıştır. Çocuklara sağlanan SED’ in
çocuk ve ailesine katkısı, ulaşılabilirliği, çocuğun eğitimine, sağlığına,
yaşam kalitesine etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmadan elde edilen
sonuçlara göre; Sosyal ve Ekonomik Destek hizmetinden faydalanan çocukların
hizmet sonrası yeni tanıştığı insanlarla iletişimlerinde ilerleme, çevreyi tanımaya olan isteklerinde artış
olduğu belirtilmiştir. Eğitim durumlarına bakıldığında, hizmetten faydalanmaya
başladıktan sonra derslerinde olumlu yönde bir değişim görülmüştür. Çocukların
cinsiyete göre sosyal etkinliklere katılım durumu incelendiğinde, hizmeti alan
hem kız hem de erkeklerin sosyal etkinliklere katılımında artış görülmüştür.
SED hizmeti adından da anlaşılacağı üzere çocukların ekonomik ve sosyal
yoksunluklarıyla ilgilenmektedir. Ailelere yapılan ekonomik desteklerin yanı
sıra sosyal desteklerde arttırılmalıdır. Özellikle psiko-sosyal yönden gelişimi
akranlarından geri kalmış çocukların sosyalleşmelerini sağlamak için çalışmalar
arttırılmalıdır.
Sosyal hizmet Aile sosyal ve ekonomik destek sosyal etkinlik çocuk eğitimi
This research was conducted to
evaluate the "Social and Economic Support" service which is provided
to children by General Directorate of Child Services of the Ministry of Family
and Social Policy. The families of children who live in Karabük province and
benefit from this service for at least 6 months have been taken to the survey.
Efforts have been made to determine the impact of the SES is provided to
children on the contribution to the child and the family, accessibility,
child's education, health and quality of life. According to the results, which
are obtained from the research; it is stated that the children who benefit from
the SES service have improved their communication with the people they have
just met after the service and also their desire to define the environment.
When looked at the educational situation, it is seen that the positive change
begin in their lessons after they started to benefit from the service. When the
participation of children of families using SES services to social activities
by sex was examined, the participation of social activities in both girls and
boys receiving service increased. It is concerned with the economic and social
deprivation of children as understood from the social and economic support
service. Especially, work within social services should be enhanced to ensure
socialization of children, those who are back from psycho-social developmental
peers.
Social work Family Social and Economic Support social activity Child Education
Bölüm | Araştırma |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 7 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi