Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sosyal ve Ekonomik Destek Hizmeti Alan Çocukların Sosyal Etkinliklere Katılımlarına İlişkin Ailelerinin Değerlendirmeleri

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 2, 195 - 204, 30.12.2017

Öz

Bu araştırma, Aile ve Sosyal
Politikalar Bakanlığı, Çocuk Hizmetleri Genel Müdürlüğünce çocuklara sağlanan
“Sosyal ve Ekonomik Destek” hizmetinin değerlendirilmesine yönelik olarak
yapılmıştır. Araştırmaya Karabük ilinde yaşayan ve en az 6 aydır bu (SED)
hizmetten yararlanan çocukların aileleri alınmıştır. Çocuklara sağlanan SED’ in
çocuk ve ailesine katkısı, ulaşılabilirliği, çocuğun eğitimine, sağlığına,
yaşam kalitesine etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmadan elde edilen
sonuçlara göre; Sosyal ve Ekonomik Destek hizmetinden faydalanan çocukların
hizmet sonrası yeni tanıştığı insanlarla iletişimlerinde ilerleme,  çevreyi tanımaya olan isteklerinde artış
olduğu belirtilmiştir. Eğitim durumlarına bakıldığında, hizmetten faydalanmaya
başladıktan sonra derslerinde olumlu yönde bir değişim görülmüştür. Çocukların
cinsiyete göre sosyal etkinliklere katılım durumu incelendiğinde, hizmeti alan
hem kız hem de erkeklerin sosyal etkinliklere katılımında artış görülmüştür.
SED hizmeti adından da anlaşılacağı üzere çocukların ekonomik ve sosyal
yoksunluklarıyla ilgilenmektedir. Ailelere yapılan ekonomik desteklerin yanı
sıra sosyal desteklerde arttırılmalıdır. Özellikle psiko-sosyal yönden gelişimi
akranlarından geri kalmış çocukların sosyalleşmelerini sağlamak için çalışmalar
arttırılmalıdır.

Kaynakça

  • Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Karabük İl Müdürlüğü’ne bağlı Sosyal ve Ekonomik Destek Birimi, Müracaatçı dosyaları, Aralık 2016.
  • Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, (2013). “Kurum Bakım Türlerinin Etki Analizi”, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Çocuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara: Viza Yayıncılık (Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Sosyal ve Ekonomik Destek Hizmetlerinin Değerlendirilmesi Projesi, Araştırma Sonuç Raporu’ndan alıntı yapılmıştır).
  • Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, (2015). “2015 yılı faaliyet raporu”, (http://cocukhizmetleri.aile.gov.tr/data/544e2471369dc318044059a0/Sed%20Y%C3%B6netmelik%20.pdf sayfasından 12.12.2016 tarihinde erişilmiştir.)
  • Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, (2016). “2016 yılı faaliyet raporu”, (http://cocukhizmetleri.aile.gov.tr/data/544e2899369dc318044059c3/2016.pdf sayfasından 23.03.2017 tarihinde erişilmiştir.)
  • Aktaş, A. Y. (2002). “Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Okul Aile İşbirliği Çalışmaları İle Anne-Baba Eğitim Programı Uygulamaları”, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (2), 31-41
  • Erkal, M. (2011). Sosyoloji. Der yayınları.
  • Özateş, Ö. S. (2009). “Sosyal Hizmet Uzmanlarının ‘Aileye Dönüş Ve Aile Yanında Destek Projesi’nin Uygulama Sürecine İlişkin Değerlendirmeleri”, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Taşpınar, M., Karataş, K., Gelişli, Y. ve arkadaşları (2014). “Sosyal ve Ekonomik Destek Hizmetlerinin Değerlendirilmesi Projesi”, Araştırma Sonuç Raporu, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı
  • Yörükoğlu, A. (2007). Değişen toplumlarda aile ve çocuk. Özgür yayınları

Evaluations of the Families Who Are Provided Social and Economic Support Services

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 2, 195 - 204, 30.12.2017

Öz

This research was conducted to
evaluate the "Social and Economic Support" service which is provided
to children by General Directorate of Child Services of the Ministry of Family
and Social Policy. The families of children who live in Karabük province and
benefit from this service for at least 6 months have been taken to the survey.
Efforts have been made to determine the impact of the SES is provided to
children on the contribution to the child and the family, accessibility,
child's education, health and quality of life. According to the results, which
are obtained from the research; it is stated that the children who benefit from
the SES service have improved their communication with the people they have
just met after the service and also their desire to define the environment.
When looked at the educational situation, it is seen that the positive change
begin in their lessons after they started to benefit from the service. When the
participation of children of families using SES services to social activities
by sex was examined, the participation of social activities in both girls and
boys receiving service increased. It is concerned with the economic and social
deprivation of children as understood from the social and economic support
service. Especially, work within social services should be enhanced to ensure
socialization of children, those who are back from psycho-social developmental
peers.

Kaynakça

  • Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Karabük İl Müdürlüğü’ne bağlı Sosyal ve Ekonomik Destek Birimi, Müracaatçı dosyaları, Aralık 2016.
  • Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, (2013). “Kurum Bakım Türlerinin Etki Analizi”, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Çocuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara: Viza Yayıncılık (Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Sosyal ve Ekonomik Destek Hizmetlerinin Değerlendirilmesi Projesi, Araştırma Sonuç Raporu’ndan alıntı yapılmıştır).
  • Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, (2015). “2015 yılı faaliyet raporu”, (http://cocukhizmetleri.aile.gov.tr/data/544e2471369dc318044059a0/Sed%20Y%C3%B6netmelik%20.pdf sayfasından 12.12.2016 tarihinde erişilmiştir.)
  • Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, (2016). “2016 yılı faaliyet raporu”, (http://cocukhizmetleri.aile.gov.tr/data/544e2899369dc318044059c3/2016.pdf sayfasından 23.03.2017 tarihinde erişilmiştir.)
  • Aktaş, A. Y. (2002). “Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Okul Aile İşbirliği Çalışmaları İle Anne-Baba Eğitim Programı Uygulamaları”, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22 (2), 31-41
  • Erkal, M. (2011). Sosyoloji. Der yayınları.
  • Özateş, Ö. S. (2009). “Sosyal Hizmet Uzmanlarının ‘Aileye Dönüş Ve Aile Yanında Destek Projesi’nin Uygulama Sürecine İlişkin Değerlendirmeleri”, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Taşpınar, M., Karataş, K., Gelişli, Y. ve arkadaşları (2014). “Sosyal ve Ekonomik Destek Hizmetlerinin Değerlendirilmesi Projesi”, Araştırma Sonuç Raporu, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı
  • Yörükoğlu, A. (2007). Değişen toplumlarda aile ve çocuk. Özgür yayınları
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma
Yazarlar

Ali Fuat Ersoy

Mustafa Hurasan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 24 Eylül 2017
Kabul Tarihi 7 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ersoy, A. F., & Hurasan, M. (2017). Sosyal ve Ekonomik Destek Hizmeti Alan Çocukların Sosyal Etkinliklere Katılımlarına İlişkin Ailelerinin Değerlendirmeleri. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 195-204.

Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi