İletişim
teknolojilerinde yaşanan dijitalleşme ve günümüz toplumsal düzeninin içerdiği
ağır rekabet koşulları, kurumların hayatta kalabilmek için yeniliklere uyum
sağlama ve yaratıcılığa yatırım yapmalarını zorunlu hale getirmektedir. İş
hayatında ise sayıları giderek artan Y ve Z kuşağına mensup bireylerin motivasyonlarını
sağlamak söz konusu olduğunda geleneksel ödül – ceza yaklaşımından verim
alınamamakta, çalışanlara yönelik hedeflerin gerçekleşmesinde yönetim, eğitim
ve iletişim stratejilerinde yenilikler yapmak bir gereklilik halini almaktadır.
Oyunlaştırma bu bağlamda yönetici, lider ve eğitimcilere motivasyonu artırma ve
davranış değişikliği sağlamaya yönelik önemli faydalar sunmakta, etkileşim
odaklı bir tasarım olmasıyla da bireyler arasındaki iletişime katkıda
bulunmaktadır. Bu çalışmada oyunlaştırma bir kurumsal iletişim stratejisi
olarak ele alınmakta ve oyunlaştırmanın kurum içi iletişim bakımından önerdiği
kapasite, bankaların çalışanlarına yönelik oyunlaştırma kullanımları üzerinden
incelenmektedir. Çalışma kapsamında nitel araştırma yöntemlerinden görüşme
tekniği kullanılarak Türkiye’de faaliyet gösteren bankalar ve oyunlaştırma
tasarımlarında destek aldıkları yazılım firmalarıyla yarı yapılandırılmış
görüşme gerçekleştirilmiştir. Elde edilen
bulgular, oyunlaştırmanın güçlü bir motivasyonel teknik ve iletişim aracı
olarak kurumların hedeflerini gerçekleştirmede önemli katkılar sağladığına
işaret etmektedir.
The
digitalization of communication technologies and the heavy competition
environment in today's social order conditions obliges corporations to adapt to
innovations and invest in creativity in order to survive. When it comes to providing the motivation of
individuals belonging generation Y and Z that increasing numbers in business
life, the traditional carrow and stick approach can not be efficient. Under
this circumstances it is compulsory to innovate management, training and
communication strategies to achieve of the goals for employees. In this
context, gamification provides significant benefits to increase motivation and
improve behavior change for managers, leaders and educators, and it also contributes to the communication
between individuals based on its interaction-oriented design. In this study,
gamification is considered as an corporate communication strategy and the
capacity proposed by the gamification efforts in terms of internal
communication is examined. Within the
scope of the study a research is conducted by using semi-constructed interview
method with the participation of authorized people from banks and gamification
firms. At the end of the study, it has
been achieved that gamification as a powerful motivational technique and
communication tool has made important contributions to the achievement of the
objectives of the corporations.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | January 9, 2019 |
Acceptance Date | March 2, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |
International Journal of Cultural and Social Studies