Günümüz spor eğitim kurumlarında din bilim ayrılığı
görüşlerinin hâkim olarak okutulduğu görülmektedir. Bununla birlikte spor
bilimleri alanında eğitim gören öğrencilerin bu görüşlerden etkilenmesi doğal
bir sonuç olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu araştırma, Beden
eğitimi öğretmenlik bölümünde okuyan öğrencilerin dini yönelimleri, sahip oldukları değer eğilimlerinin
belirlenmesi ve aralarındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır.
Çalışma, Bingöl
Üniversitesi, Siirt Üniversitesi, İnönü Üniversitesi ve Fırat Üniversitesi
olmak üzere 4 farklı üniversiteden 328 kız ve 148 erkek olmak üzere toplam 576
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bilgileri
toplamak için Porter Değerler Anketi ile Dini Eğilim Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen bilgi verileri istatistik SSPS programında
analiz edilerek sonuçlara ulaşılmıştır. İlişkisel tarama modelindeki bu
çalışmanın verilerin analizinde normallik dağılıma bağlı
olarak; spearman’s rho kat sayısı ile Mann Whitney U, Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Araştırma
bulguları temel değerlerde yaş, cinsiyet, engel durumu, yaşadığı yer, anne,
baba ve kendi inanç tutumu, eğitim
gördüğü üniversite ve spor branşlarına göre istatistiksel açıdan
incelenmişitir.
Sonuç olarak elde edilen bulgular
neticesinde öğrencilerin cinsiyet, yaşadığı yer, anne, baba inanç tutumu ile
kendi inanç tutumu, antrenör eğitim durumu, eğitim gördüğü üniversite göre öğrencilerin dini eğilim ile değerler
algısında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olduğunu söyleyebiliriz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Research |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | May 27, 2019 |
Acceptance Date | June 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 1 |
International Journal of Cultural and Social Studies