Research Article
BibTex RIS Cite

Modernizmin İki Yüzü: ''Cold War'' Filmi

Year 2021, Volume: 7 Issue: 2, 120 - 126, 31.12.2021
https://doi.org/10.46442/intjcss.1019455

Abstract

Aydınlanma felsefesinden itibaren pozitivizm ve rasyonelliğin ön plana çıkışı sadece bilimsel gelişmelerde değil, felsefi ve siyasi gelişmelerde de görülmektedir. Sanayi devrimiyle birlikte gelen endüstriyel üretim, geleneksel kültür ve geleneksel toplumun yerini modernite ve modern bireylerin alışını hızlandıran bir aşama olmuştur. Seri üretimin bireylerin hayatlarına girmesiyle çalışma ve gündelik yaşam tanımları değişmiştir. Burjuvazi ve katı sınıf ayrımlarına karşı ortaya atılan belirli ideolojiler sanayi toplumuyla beraber yönetim üzerinde yeni idealler belirlenmesine ortam hazırlamıştır. 20.yy’ın ilk yarısında gerçekleşen iki Dünya Savaşı ardından yaşanan güç değişimleri, ABD ve Avrupa’da ülkeler arası ideolojik uçurumlara yol açmış ve modernizmin yönetimde en etkili olduğu dönemlerde, bu kavramın farklı yorumlanması ve uygulanmasına sebebiyet vermiştir. Marksist ideolojiye sahip SSCB ve liberal ekonomik politikalar yürüten ABD arasında gerçekleşen Soğuk Savaş dönemi özellikle Avrupa’da sosyal ve siyasi yaşamda bireylerin hayatlarında fazlasıyla etkili olmuştur. Bu çalışmada ‘’Cold War’’ filmi geleneksel toplum ve modern toplum, Sovyet ideolojisi ve küresel kapitalizm, doğu ve batı yaşayışları üzerinden içerik analizi kullanılarak değerlendirilecektir. ‘’Cold War’’ filminin geçtiği Soğuk Savaş döneminde, bireylerin dönüşümü ve Avrupa’nın farklı noktalarında yaşayışa hakim olan ideolojilerin modern toplumlarda nasıl harmanlandığı ‘’Cold War’’ filmi örneği nitel veri çalışması üzerinden muhakeme edilecektir.

References

  • Best, Steven & Kellner, Douglas, 2016, Postmodern Teori: Eleştirel Soruşturmalar, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Jameson, Fredric, 2008, Modernizm İdeolojisi, İstanbul: Metis Yayınları
  • Giddens, Anthony, 2010, Modernite ve Bireysel Kimlik: Geç Modern Çağda Benlik ve Toplum, İstanbul: Say Yayınları
  • Suğur, Serap & Suğur, Nadir (2016). ‘’Geleneksel Toplumdan Modern Topluma Geçiş’’.
  • Yıldırım, Murat (2009). ‘’Modernizm, Postmodernizm ve Kamu Yönetimi’’. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, Cilt:6 Sayı:2.
  • Kırılmaz, Harun & Ayparçası, Fatma (2016). ‘’Modernizm ve Postmodernizm Süreçlerinin Tüketim Kültürüne Yansımaları’’ İnsan&İnsan, Cilt: 3, Sayı: 8.

THE TWO FACES OF MODERNISM: THE FILM "COLD WAR"

Year 2021, Volume: 7 Issue: 2, 120 - 126, 31.12.2021
https://doi.org/10.46442/intjcss.1019455

Abstract

Since the philosophy of the Enlightenment, the prominence of positivism and rationality is seen not only in scientific developments, but also in philosophical and political developments. Industrial production, which came with the industrial revolution, has been a stage that accelerated the replacement of traditional culture and traditional society with modernity and modern individuals. With the introduction of mass production into the lives of individuals, the definitions of work and daily life have changed. Certain ideologies put forward against the bourgeoisie and strict class distinctions, together with the industrial society, have prepared the environment for the determination of new ideals on management. The power changes that took place after the two World Wars in the first half of the 20th century led to ideological gaps between the countries in the USA and Europe, and caused this concept to be interpreted and applied differently during the periods when modernism was most effective in administration. The Cold War period between the USSR, which has a Marxist ideology, and the USA, which carries out liberal economic policies, has been extremely influential in the lives of individuals in social and political life, especially in Europe. In this study, the movie "Cold War" will be evaluated using content analysis over traditional society and modern society, Soviet ideology and global capitalism, eastern and western lifestyles. During the Cold War period, when the "Cold War" movie is set, the transformation of individuals and how the ideologies that dominate life in different parts of Europe are blended in modern societies will be judged through the qualitative data study of the movie "Cold War".

References

  • Best, Steven & Kellner, Douglas, 2016, Postmodern Teori: Eleştirel Soruşturmalar, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Jameson, Fredric, 2008, Modernizm İdeolojisi, İstanbul: Metis Yayınları
  • Giddens, Anthony, 2010, Modernite ve Bireysel Kimlik: Geç Modern Çağda Benlik ve Toplum, İstanbul: Say Yayınları
  • Suğur, Serap & Suğur, Nadir (2016). ‘’Geleneksel Toplumdan Modern Topluma Geçiş’’.
  • Yıldırım, Murat (2009). ‘’Modernizm, Postmodernizm ve Kamu Yönetimi’’. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, Cilt:6 Sayı:2.
  • Kırılmaz, Harun & Ayparçası, Fatma (2016). ‘’Modernizm ve Postmodernizm Süreçlerinin Tüketim Kültürüne Yansımaları’’ İnsan&İnsan, Cilt: 3, Sayı: 8.
There are 6 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Research
Authors

Rana Antepli 0000-0002-9251-5225

Publication Date December 31, 2021
Submission Date November 5, 2021
Acceptance Date December 15, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 7 Issue: 2

Cite

APA Antepli, R. (2021). Modernizmin İki Yüzü: ’’Cold War’’ Filmi. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(2), 120-126. https://doi.org/10.46442/intjcss.1019455

 International Journal of Cultural and Social Studies