Klasik Türk Müziği eser icrasında meşk usulü ile yapılan eğitimin icra anlayışı içerisinde gelişmesi ile ortaya çıkan notalama teknikleri, musikimizde geçmişten günümüze var olmaktadır. İcracının üslup ve tavır özelliklerine ve notanın ana çerçevesine (usul, makam) bağlı kalmak kaydı ile Türk Müziğine büyük katkılar sağlayan usta icracılar tarafından yapılan ve ustalık gerektiren süsleme tekniklerinin nota alınması günümüzde yeni yeni yaygınlaşmaktadır. Bu nedenle incelenen eserde eserin orijinal notası referans alınarak Bekir Sıtkı Sezgin icrası dinlenip dikte edilerek notaya alınmış ve iki nota arası karşılaştırma yapılarak icra analizi ortaya konulmuştur.
Notating techniques, which emerged with the development of the education conducted by the method of mashk in the performance of Classical Turkish Music works within the understanding of performance, exist in our music from the past to the present. Taking notes of decorative techniques that require mastery and are made by master performers who have made great contributions to Turkish Music by adhering to the stylistic and behavioral characteristics of the performer and the main framework of the note (usul, maqam) is becoming widespread nowadays. For this reason, the original note of the work was taken as a reference in the work under review, the performance of Bekir Sitki Sezgin was listened to and dictated and Decoded, and the performance analysis was revealed by comparing the two notes.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 23 Kasım 2022 |
Kabul Tarihi | 16 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi