Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“Teaching Music With CLIL” eTwinning Projesinde Uygulanan CLIL Yöntemine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 9 Sayı: 1, 85 - 100, 29.06.2023
https://doi.org/10.46442/intjcss.1212227

Öz

Yabancı dil bilmenin önemi herkes tarafından kabul görmüş bir gerçektir. Yabancı dil bilmek; sosyal, kültürel ve ekonomik anlamda kişilere fayda sağlamaktadır. Yabancı dil öğretiminde çeşitli yöntem ve teknikler kullanılmaktadır. İçerik ve Dil Entegre Öğrenme (CLIL), bu yöntem ve teknikler arasında değerli bir yaklaşımdır. Bu bağlamda; araştırmanın temel amacı, müzik dersinde CLIL yöntemini uygulayan öğretmenlerin, araştırma sonunda yöntem ile ilgili görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formları ile projeyi uygulayan 8 öğretmenden elde edilmiştir. Araştırmanın temelini oluşturan proje, 2020-2021 öğretim yılının birinci döneminde (Eylül- Ocak) toplamda sekiz hafta olarak uygulanmıştır. Proje, Çankırı, Çorum, Denizli, Eskişehir, Hatay, İstanbul, Kocaeli, Bükreş ve Tiran olmak üzere 3 farklı ülkedeki devlet okullarında öğrenim gören 7-11 yaş öğrencileri üzerinde gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada yapılan analizler sonucu ortaya koyulan bulgulardan CLIL yönteminin öğrencilerin akademik, sosyal duygusal ve kültürel gelişimi üzerinde olumlu etkisi olduğu, kalıcı izli ve anlamlı öğrenmeyi sağladığı, yabancı dil öğrenmeyi kolaylaştırdığı, disiplinler arası öğrenmeyi desteklediği anlaşılmaktadır.

Kaynakça

  • Aldım, Ü., F. (2018). İlkokul İngilizce Öğretim Programlarının Karşılaştırılması (Finlandiya, Polonya ve Türkiye Örneği). Doktora Tezi
  • Anderson, L. W. and Krathwohl, D. R., et al (Eds.) (2001) A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives. Allyn ve Bacon. Boston, MA (Pearson Education Group)
  • Aydın N. (2018). Nitel Araştırma Yöntemleri: Etnoloji. Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi, 2 (2).
  • Coyleés-Calvera, L. (2018). Teaching music in English: A content-based instruction model in secondary education. LACLIL, 11(1), 109-139. DOI: 10.5294/laclil.2018.11.1.6
  • British Council ve Tepav. (2013). Türkiye’deki devlet okullarında İngilizce dilinin önemine ilişkin ulusal ihtiyaç analizi. Ankara: Mattek Matbaacılık. Erişim adresi http://www.tepav.org.tr/upload/files/1399388 5191.pdf
  • Coyle, D. (2005). CLIL: Planning tools for teachers. Nottingham: University of Nottingham.
  • Coyle, D., Marsh, D. and P. Hood. (2010). Content and Language Integrated Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Çokluk, Ö., Yılmaz, K. ve Oğuz, E. (2011). Nitel Bir Görüşme Yöntemi: Odak Grup Görüşmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 4 (1): 95-107.
  • Demirkan, C. (2008). Yabancı dil öğreniminin bireylerin sosyal yaşamına etkisi: Isparta’da öğretmenler üzerine bir araştırma, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: Isparta.
  • Education First (EF). (2018). English proficiency index. https://www.ef.com.tr/epi/ Erişim tarihi: 15.11.2018 Güler, C. (2022). Finlandiya, Çin, Hollanda ve Türkiye’de Uygulanan İlkokul Yabancı Dil (İngilizce) Eğitim Programlarının Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Konya
  • Harmer, J. (1991). The practice of english language teaching. New York: Longman Publishing Harrop, E. (2012). Content and language integrated learning (CLIL): Limitations and possibilities. Online Submission, 1(22). 57-70. https://eric.ed.gov/?id=ED539731
  • Jäppinen, A. K. (2006). CLIL and future learning. In S. Björklund, K. MårdMiettinen, M. Bergström, & M. Södergård (Eds.), Exploring dual-focussed education. Integrating language and content for individual and societal needs. http://www.uwasa.fi/materiaali/pdf/isbn_952-476-149-1.pdf
  • Lasagabaster, D. (2008). Foreign Language Competence in Content and Language Integrated Courses. The Open Applied Linguistics Journal, 1, 30-41
  • Marsh D. (2000). Using languages to learn and learning to use languages. Finland: University of Jyväskylä Milli Eğitim Bakanlığı.(2018). MEB Müzik Dersi Öğretim Programı. Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812917304869518%20M%C3%BCzik%20%C3%96%C4%9Fretim%20Program%C4%B1%2020180123.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı.(2018). MEB İngilizce Dersi Öğretim Programı. Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812411191321%C4%B0NG%C4%B0L%C4%B0ZE%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI%20Klas%C3%B6r%C3%BC.pdf
  • Merisuo-Storm T. (2007). Pupils’ attitudes towards foreign-language learning and the development of literacy skills in bilingual education. Teaching Teacher Edu 23: 226-235.
  • Prentza, A. (2013). CLIL & ICT in English Foreign Language Learning: The eTwinning Experience of A Primary School of Intercultural Education. İçinde A. Pixel (Editör). 6th International Conference ICT for Language Learning (17-21). Florence (14-15 Kasım 2013).
  • Şahin, H. ve Aykaç, N. (2019). Avrupa Ülkelerinde Ve Türkiye’de İlkokullarda Uygulanan Yabancı Dil Öğretim Programlarının Karşılaştırılması. Millî Eğitim. Cilt: 48 Özel Sayı/2019 Sayı: 1, (571-594) Ültay, E. , Akyurt, H. & Ültay, N. (2021). Sosyal Bilimlerde Betimsel İçerik Analizi . IBAD Sosyal Bilimler Dergisi , (10) , 188-201 . DOI: 10.21733/ibad.871703
  • Wıllıs, J. (2013). English Through Music: Desıgnıng Clıl Materıals For Young Learners. Padres Y Maestros. https://revistas.comillas.edu/index.php/padresymaestros/article/view/29-32/808 15/11/2022 tarihinde alınmıştır.

Analysis of Teachers' Views on the CLIL Method Applied in the eTwinning Project “Teaching Music With CLIL”

Yıl 2023, Cilt: 9 Sayı: 1, 85 - 100, 29.06.2023
https://doi.org/10.46442/intjcss.1212227

Öz

The importance of knowing a foreign language is a fact accepted by everyone. knowing a foreign language; It provides social, cultural and economic benefits to people. Various methods and techniques are used in foreign language teaching. Content and Language Integrated Learning (CLIL) is a valuable approach among these methods and techniques. In this context; The main purpose of the research is to reveal the opinions of the teachers who apply the CLIL method in music lessons at the end of the research. Content analysis, one of the qualitative research methods, was used in the research. The data of the research were obtained from 8 teachers who applied the project with semi-structured interview forms. The project, which forms the basis of the research, was implemented in the first semester of the 2020-2021 academic year (September-January) for a total of eight weeks. The project was carried out on students aged 7-11 studying at public schools in 3 different countries: Çankırı, Çorum, Denizli, Eskişehir, Hatay, İstanbul, Kocaeli, Bucharest and Tirana.
From the findings of the analysis made in the research, it is understood that the CLIL method has a positive effect on the academic, social, emotional and cultural development of students, provides permanent and meaningful learning, facilitates foreign language learning, and supports interdisciplinary learning.

Kaynakça

  • Aldım, Ü., F. (2018). İlkokul İngilizce Öğretim Programlarının Karşılaştırılması (Finlandiya, Polonya ve Türkiye Örneği). Doktora Tezi
  • Anderson, L. W. and Krathwohl, D. R., et al (Eds.) (2001) A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives. Allyn ve Bacon. Boston, MA (Pearson Education Group)
  • Aydın N. (2018). Nitel Araştırma Yöntemleri: Etnoloji. Uluslararası Beşeri ve Sosyal Bilimler İnceleme Dergisi, 2 (2).
  • Coyleés-Calvera, L. (2018). Teaching music in English: A content-based instruction model in secondary education. LACLIL, 11(1), 109-139. DOI: 10.5294/laclil.2018.11.1.6
  • British Council ve Tepav. (2013). Türkiye’deki devlet okullarında İngilizce dilinin önemine ilişkin ulusal ihtiyaç analizi. Ankara: Mattek Matbaacılık. Erişim adresi http://www.tepav.org.tr/upload/files/1399388 5191.pdf
  • Coyle, D. (2005). CLIL: Planning tools for teachers. Nottingham: University of Nottingham.
  • Coyle, D., Marsh, D. and P. Hood. (2010). Content and Language Integrated Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Çokluk, Ö., Yılmaz, K. ve Oğuz, E. (2011). Nitel Bir Görüşme Yöntemi: Odak Grup Görüşmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 4 (1): 95-107.
  • Demirkan, C. (2008). Yabancı dil öğreniminin bireylerin sosyal yaşamına etkisi: Isparta’da öğretmenler üzerine bir araştırma, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü: Isparta.
  • Education First (EF). (2018). English proficiency index. https://www.ef.com.tr/epi/ Erişim tarihi: 15.11.2018 Güler, C. (2022). Finlandiya, Çin, Hollanda ve Türkiye’de Uygulanan İlkokul Yabancı Dil (İngilizce) Eğitim Programlarının Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi, Konya
  • Harmer, J. (1991). The practice of english language teaching. New York: Longman Publishing Harrop, E. (2012). Content and language integrated learning (CLIL): Limitations and possibilities. Online Submission, 1(22). 57-70. https://eric.ed.gov/?id=ED539731
  • Jäppinen, A. K. (2006). CLIL and future learning. In S. Björklund, K. MårdMiettinen, M. Bergström, & M. Södergård (Eds.), Exploring dual-focussed education. Integrating language and content for individual and societal needs. http://www.uwasa.fi/materiaali/pdf/isbn_952-476-149-1.pdf
  • Lasagabaster, D. (2008). Foreign Language Competence in Content and Language Integrated Courses. The Open Applied Linguistics Journal, 1, 30-41
  • Marsh D. (2000). Using languages to learn and learning to use languages. Finland: University of Jyväskylä Milli Eğitim Bakanlığı.(2018). MEB Müzik Dersi Öğretim Programı. Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812917304869518%20M%C3%BCzik%20%C3%96%C4%9Fretim%20Program%C4%B1%2020180123.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı.(2018). MEB İngilizce Dersi Öğretim Programı. Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/201812411191321%C4%B0NG%C4%B0L%C4%B0ZE%20%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M%20PROGRAMI%20Klas%C3%B6r%C3%BC.pdf
  • Merisuo-Storm T. (2007). Pupils’ attitudes towards foreign-language learning and the development of literacy skills in bilingual education. Teaching Teacher Edu 23: 226-235.
  • Prentza, A. (2013). CLIL & ICT in English Foreign Language Learning: The eTwinning Experience of A Primary School of Intercultural Education. İçinde A. Pixel (Editör). 6th International Conference ICT for Language Learning (17-21). Florence (14-15 Kasım 2013).
  • Şahin, H. ve Aykaç, N. (2019). Avrupa Ülkelerinde Ve Türkiye’de İlkokullarda Uygulanan Yabancı Dil Öğretim Programlarının Karşılaştırılması. Millî Eğitim. Cilt: 48 Özel Sayı/2019 Sayı: 1, (571-594) Ültay, E. , Akyurt, H. & Ültay, N. (2021). Sosyal Bilimlerde Betimsel İçerik Analizi . IBAD Sosyal Bilimler Dergisi , (10) , 188-201 . DOI: 10.21733/ibad.871703
  • Wıllıs, J. (2013). English Through Music: Desıgnıng Clıl Materıals For Young Learners. Padres Y Maestros. https://revistas.comillas.edu/index.php/padresymaestros/article/view/29-32/808 15/11/2022 tarihinde alınmıştır.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma
Yazarlar

Duygu Hamlı 0000-0002-3348-5230

Tuğçe Ekici 0000-0002-4049-7811

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2023
Gönderilme Tarihi 30 Kasım 2022
Kabul Tarihi 17 Şubat 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Hamlı, D., & Ekici, T. (2023). “Teaching Music With CLIL” eTwinning Projesinde Uygulanan CLIL Yöntemine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Uluslararası Kültürel Ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(1), 85-100. https://doi.org/10.46442/intjcss.1212227

Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi