BibTex RIS Cite

Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ailelere Yönelik Hizmet Sunmada En İyi Uygulamalar

Year 2013, , 221 - 224, 01.06.2013
https://doi.org/10.20489/intjecse.107934

Abstract

Özel Gereksinimli Küçük Çocukların Aileleri ile Çalışma kitabında yazar özel gereksinimli küçük çocuğu olan ailelerin yararlanması için birçok araştırma temelli uygulamadan bahsetmektedir. Kitap Chattanooga'da Siskin Çocuk Enstitüsü Çocuk ve Aile Araştırmaları Merkezi yöneticisi R.A. McWilliam tarafından yazılmıştır. Kitapta aile merkezli erken müdahaleleri planlama, uygulama ve değerlendirme yöntemlerini bulabilirsiniz. Erken müdahale hizmetlerini desteklemek üzere kullanılabilecek kontrol listeleri ve uygulama kılavuzu gibi yardımcı ve yararlı birçok kaynak bulunmaktadır. Kitapta bulunan üç temel konu uzmanlar ailelere nasıl çalışmalı, uzmanların ailelerle ve aile gereksinimlerinin karşılanmasına yönelik ne yapmaları gerektiğidir.

References

  • Chang, F., Early, D. M., & Winton, P. J. (2005). Early childhood teacher preparation in special education at 2- and 4- year institutions of higher education. Journal of Early Intervention, 27(2), 110-124.

Best Practices for Serving Families of Children with Special Needs

Year 2013, , 221 - 224, 01.06.2013
https://doi.org/10.20489/intjecse.107934

Abstract

In the book Working with Families of Young children with Special Needs, the author states many research based practices that can benefit those families who have children with special needs of early ages. This book was written by R.A. McWilliam, who is the director of the Center for Children and Family Research at Siskin Children's Institute in Chattanooga. Throughout the book you can find articulate procedures for planning, implementing, and evaluating family-centered early interventions. As well as it provides many helpful and useful resources such as, checklist, and "how-tos" to use to support early intervention services. In the book there are three basic themes which are: how professionals should treat families, what professionals should do with families and addressing family-level needs.

References

  • Chang, F., Early, D. M., & Winton, P. J. (2005). Early childhood teacher preparation in special education at 2- and 4- year institutions of higher education. Journal of Early Intervention, 27(2), 110-124.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Book Review
Authors

Kristy Alfonso This is me

Publication Date June 1, 2013
Published in Issue Year 2013

Cite

APA Alfonso, K. (2013). Özel Gereksinimli Çocuğa Sahip Ailelere Yönelik Hizmet Sunmada En İyi Uygulamalar. International Journal of Early Childhood Special Education, 5(2), 221-224. https://doi.org/10.20489/intjecse.107934