Okul öncesi dönemde çocukların
temel kavram ve becerileri kazanmaları, eğitim sürecinde tüm gelişim
alanlarının desteklenmesi ile gerçekleşebilmektedir. Normalden farklı gelişen,
bazı özel müdahalelere ihtiyaç duyan özel gereksinimli çocuklar içerisinde üstün
yetenekliler diğer gruplara göre çok farklı özelliklere sahip olmakla birlikte
aslında onlara sunulması gereken eğitim fırsatları anlamında oldukça benzer
özellikler göstermektedirler. Üstün yetenekli çocukların en belirgin
özellikleri çabuk ve kolay öğrenmeleri ile birlikte yaratıcı olmalarıdır.
Yaratıcılık, gelecekte bilim insanı, kaşif, oyuncu, problem çözücü olacak
çocukların eğitiminin çekirdeğini oluşturmaktadır. Bu nedenle yaratıcılık
sadece üstün yetenekli çocuklar için değil her çocuk için desteklenmesi ve
öğretmenler tarafından dikkatle eğitim programına dahil edilmesi gereken temel
bir unsurdur. Bu çalışmada, okul öncesi eğitimde üstün yetenekli çocukların
yaratıcılıklarını desteklemek için sınıf
iklimi, sınıf ortamı, öğretmen ve etkinlikler bazında neler yapılması gerektiği
ortaya konmaya çalışılmıştır. Bu çalışma sonucunda, okul öncesi eğitimi
öğretmenlerinin sınıflarında bulunan üstün yetenekli çocukların
yaratıcılıklarını desteklemek ve geliştirmek için öncelikle sınıfta bütün
çocukların kabul gördüğü pozitif bir sınıf iklimi oluşturmaları, zengin bir
eğitim ortamı hazırlayıp bu ortamda bütün çocukların kendi ilgi ve yetenekleri
doğrultusunda bireysel ve grup etkinlikleri yoluyla üst düzey düşünme
becerilerini geliştirmeleri ve eğitim-öğretim sürecinde esnek ve çocuk merkezli
bir yaklaşım benimsemeleri gerektiği söylenebilir.