Research Article
BibTex RIS Cite

Investigation of the Effect of Scout Leaders' Level of Acceptance of Differences on Their Innovative Behavior

Year 2023, , 53 - 68, 31.12.2023
https://doi.org/10.51538/intjourexerpsyc.1319025

Abstract

This study aims to research the acceptance levels of differences and the degree of scout leaders' innovative behavior according to various demographic characteristics and to reveal whether their acceptance of differences impacts their innovative behavior. The participants of the study consisted of 166 scout leaders active in Kocaeli. 82 female and 84 male scouts participated in the research. Participants are primarily young and single. "Accepting Differences Scale" and "Innovative Behavior Scale" were used as data collection tools in the research. One-way ANOVA, Independent Sample T-Test, Correlation Analysis, and Multiple Regression Analysis were implemented in this study. In this context, the acceptance of different religions/ethnicities varies according to marital status. The acceptance of different appearances differs according to gender. Considering the status, there was a difference in acceptance of different religions/ethnicities. Status also plays a role in the acceptance of different ideas/values. In terms of the acceptance of different religions/ethnicities and the acceptance of different ideas/values, there is not a significant difference based on gender. The mission time as a scout differs in exhibiting innovative behavior. Regarding innovative behavior, there is no significant difference based on gender, marital status, age, and status. It has been observed that all three dimensions of accepting differences do not affect innovative behavior.

References

  • Açıkgöz Ersoy, B., & Muter Şengül, C. (2008). Yenilikçiliğe yönelik devlet uygulamaları ve AB karşılaştırması. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 15(1), 59-74. https://dergipark.org.tr/en/pub/yonveek/issue/13688/165659
  • Beşkaya, Y. M. (2017). Eğitim yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bartın Üniversitesi.
  • Betz, F. (2010). Teknolojik yenilik yönetimi. (Çev. P. Güran). TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları.
  • Cox, T. H., & Blake, S. (1991). Managing cultural diversity: Implications for organizational competitiveness. Academy of Management Perspectives, 5(3), 45-56. https://doi.org/10.5465/ame.1991.4274465
  • Çalışkan, A., & Akkoç, İ. (2012). Girişimci ve yenilikçi davranışın iş performansına etkisinde çevresel belirsizliğin rolü. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1). https://dergipark.org.tr/en/pub/cagsbd/issue/44620/554286
  • Çengel, O. (2016). Spor tüketicilerinin bireysel yenilikçilik ve tüketici alışveriş davranış biçimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.
  • Çuhadar, C., Bülbül, T., & Ilgaz, G. (2013). Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özellikleri ile teknopedagojik eğitim yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İlköğretim Online, 12(3), 797‐ 807. https://dergipark.org.tr/en/pub/ilkonline/issue/8584/106633
  • Damanpour, F. (1990). Innovation effectiveness, adoption and organizational performance. In M.A. West & J.L. Farr, (Eds.), Innovation and Creativity at Work (pp. 125-141). John Wiley&Sons, Londra.
  • Danowitz, M. A., Hanappi-Egger, E., & Hofmann R. (2009). Managing gender and diversity in organizations. In L. Zsolnai & A. Tencati (Eds.), The future international manager (pp. 70-93). https://link.springer.com/book/10.1057/9780230274068#editorsandaffiliations
  • De Jong, J.P.J., & Den Hartog, D.N. (2007). How leaders influence employees' innovative behaviour. European Journal of Innovation Management, 10(1), 41-64. https://doi.org/10.1108/14601060710720546
  • Deniz, L., & Tutgun-Ünal, A. (2019). Sosyal medya çağında kuşakların sosyal medya kullanımı ve değerlerine yönelik bir dizi ölçek geliştirme çalışması. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 1025-1057. https://doi.org/10.26466/opus.557240
  • Döğer, Ç. (2020). Y kuşağının sosyal medya kullanım seviyeleri ile farklılıkları kabul değerleri üzerine bir araştırma [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Üsküdar Üniversitesi.
  • Drucker, P. F. (2002). The discipline of innovation. Harvard Business Review, 80(8), 95-102. https://doi.org/10.20801/jsrpim.2.4_484_2
  • Eğe, A. A. (2002). OECD ülkelerinde yenilik sistemleri ve Türkiye için durum değerlendirilmesi. DPT Uzmanlık Tezleri.
  • Freeman, J., & Engel, J. S. (2007). Models of innovation: Startups and mature corporations. California Management Review, 50(1), 94-119. https://doi.org/10.2307/41166418
  • Goyal, A., & Akhilesh, K. B. (2007). Interplay among innovativeness, cognitive intelligence, emotional intelligence and social capital of work teams. Team Performance Management 13(7/8), 206-226. https://doi.org/10.1108/13527590710842538
  • Güleş, H. K., & Bülbül, H. (2004). Yenilikçilik: İşletmeler için stratejik rekabet aracı. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Janssen, O. (2000). Job demands, perceptions of effort-reward fairness and innovative work behaviour. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 73(3), 287–302. https://doi.org/10.1348/096317900167038
  • Johnson, J. D. (2001). Success in innovation implementation. Journal of Communication Management, 5(4), 341–359. https://doi.org/10.1108/13632540110806875
  • Kaya, S. (2017). Biyoloji öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Dicle Üniversitesi.
  • Keil, M., Amershi, B., Holmes, S., Jablonski, H., Lüthi, E., Matoba, K., Plett, A., & von Unruh, K. (2007). Farklılıkların yönetimi için eğitim elkitabı. Uluslararası Farklılıkların Yönetimi Derneği. https://www.migpolgroup.com/_old/public/docs/127.TrainingManualforDiversityManagement_TR_09.07.pdf
  • Kılıçer, K. (2011). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik profilleri [Yayımlanmamış doktora tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Latif, H., & Serbest, S. (2014). Türkiye’de 2000 kuşağı ve 2000 kuşağının iş ve çalışma anlayışı. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 2(4), 132-163. https://www.researchgate.net/profile/Salih-Serbest-2/publication/331398366_TURKIYE'DE_2000_KUSAGI_VE_2000_KUSAGININ_IS_VE_CALISMA_ANLAYISI/links/5c77882792851c6950468083/TUeRKIYEDE-2000-KUSAGI-VE-2000-KUSAGININ-IS-VE-CALISMA-ANLAYISI.pdf
  • Majidli, F., & Budak, G. (2018). Mobbing ile mücadelede farklılıkların yönetimi stratejileri. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 33(1), 129-161. https://doi.org/10.24988/deuiibf.2018331696
  • Mannix, E., & Neale, M. A. (2005). What differences make a difference? The promise and reality of diverse teams in organizations. Psychological Science in the Public Interest, 6(2), 31-55. https://doi.org/10.1111/j.1529-1006.2005.00022.x
  • McGrath, J., Berdahl, J., & Arrow, H. (1995). Traits, expectations, culture, and clout. S. Jackson & M. Ruderman, (Eds.), Diversity in work teams (pp. 47–68). APA Books. https://doi.org/10.1037/10189-001
  • Memduhoğlu, H. B. (2007). Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre Türkiye’de kamu liselerinde farklılıkların yönetimi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Mülhim, M. A. (2018). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi: Bartın Üniversitesi örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bartın Üniversitesi.
  • Niesen, W., Van Hootegem, A., Vander Elst, T., Battistelli, A., & De Witte, H. (2018). Job insecurity and innovative work behaviour: A psychological contract perspective. Psychologica Belgica, 57(4), 174-189. https://doi.org/10.5334/pb.381
  • Oslo Kılavuzu (2005). Yenilik verilerinin toplanması ve yorumlanması için ilkeler (3. baskı). OECD Avrupa Birliği İstatistik Ofisi.
  • Öncer, A. Z. (2004). İşletmelerde bireysel, örgütsel, yönetsel farklılık kaynakları ve farklılaşma stratejileri: Unilever Unity Projesi kapsamında bir araştırma [Yayımlanmamış doktora tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Özgür, H. (2013). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik özellikleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 409-420. https://dergipark.org.tr/en/pub/mersinefd/issue/17383/181632
  • Perdomo-Ortiz, J., González-Benito J., & Galende J. (2006), Total quality management as a forerunner of business innovation capability. Technovation, 26, 1170-1185. https://doi.org/10.1016/j.technovation.2005.09.008
  • Rogers, E. M. (1995). Diffusion of innovations (4th Ed.). Free Press.
  • Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). Örgütsel davranış. (Çev. İ. Erdem), Nobel Yayınları. (Vol. 4). Pearson Education.
  • Sarıoğlu, A. (2014). Bireysel yenilikçilik ölçeğinin hemşirelikte geçerlik ve güvenirliği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi.
  • Scott, S. G., & Bruce, R. A. (1994). Determinants of innovative behavior: A path model of individual innovation in the workplace. Academy of Management Journal, 37(3), 580-607. https://doi.org/10.5465/256701
  • Speechley, C., & Wheatley, R. (2001). Developing a culture for diversity in a week. Hodder & Stoughton.
  • Top, S. (2008). İşletmelerde yenilik ve yaratıcılık yönetimi. Beta Basım Yayım Dağıtım AŞ.
  • West, M. A., & Farr, J.L. (1989), Innovation at work: Psychological perspectives. Social Behavior, 4, 15–30. https://psycnet.apa.org/record/1989-31447-001
  • Yalvuç, F. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki öz-yeterlikleri ile yenilikçi tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Yılmaz, F., Soğukçeşme, G., Ayhan, N., Tuncay, S., Sancar, S., & Deniz Y. M. (2014) İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının mesleki yenilikçilik eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(27), 259-276. https://dergipark.org.tr/en/pub/mkusbed/issue/19573/208698
  • Yılmaz Öztürk, Z. (2015). İlköğretim okulu öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ve bu düzeylere etki eden etmenlerin incelenmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gaziantep Üniversitesi.
  • Yuan, F., & Woodman R. W. (2010). Innovative behavior in the workplace: The role of performance and image outcome expectations. Academy of Management Journal, 53(2), 323-342. https://doi.org/10.5465/amj.2010.49388995
  • Zerenler, M, Necdet T., & Esen Ş. (2007). Küresel teknoloji, araştırma-geliştirme (Ar-Ge) ve yenilik ilişkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 53-66. https://dergipark.org.tr/en/pub/susbed/issue/61793/924256
  • https://www.idm-diversity.org/deu/dmanagement.html Erişim Tarihi: 18.06.2023.
  • https://www.tif.org.tr Erişim Tarihi: 18.06.2023.

İzci Liderlerinin Farklılıkları Kabul Etme Düzeylerinin Yenilikçi Davranışları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi

Year 2023, , 53 - 68, 31.12.2023
https://doi.org/10.51538/intjourexerpsyc.1319025

Abstract

Bu araştırmanın amacı izci liderlerinin farklılıkları kabul etme ve yenilikçi davranış düzeylerini çeşitli demografik özelliklere göre araştırmak ve onların farklılıkları kabul etmelerinin yenilikçi davranışları üzerinde bir etkisi olup olmadığını ortaya çıkarmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu Kocaeli'nde faaliyette bulunan 166 izci lideri oluşturmuştur. Araştırmaya 82 kadın ve 84 erkek izci katılmıştır. Katılımcılar çoğunlukla genç ve bekârdır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Farklılıkları Kabul Etme Ölçeği” ve “Yenilikçi Davranış Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Bağımsız Örneklem T-Testi, Korelasyon Analizi ve Çoklu Regresyon Analizi uygulanmıştır. Bu kapsamda; farklı dini/etnik yapıları kabul etme medeni duruma göre değişmektedir. Farklı dış görünüşleri kabul etme cinsiyete göre farklılaşmaktadır. Statü göz önüne alındığında farklı dini/etnik yapıları kabul etme konusunda farklılık görülmüştür. Statü farklı düşünceleri/değerleri kabul etme konusunda da rol oynamaktadır. Farklı dini/etnik yapıların kabulü ve farklı düşüncelerin/değerlerin kabulü açısından cinsiyete göre anlamlı bir fark yoktur. İzci olarak görev süresi yenilikçi davranış sergilemede farklılık gösterir. Yenilikçi davranış açısından cinsiyet, medeni durum, yaş ve statüye göre anlamlı bir fark yoktur. Farklılıkları kabul etmenin üç boyutunun da yenilikçi davranış üzerinde bir etkisi olmadığı görülmüştür.

References

  • Açıkgöz Ersoy, B., & Muter Şengül, C. (2008). Yenilikçiliğe yönelik devlet uygulamaları ve AB karşılaştırması. Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 15(1), 59-74. https://dergipark.org.tr/en/pub/yonveek/issue/13688/165659
  • Beşkaya, Y. M. (2017). Eğitim yöneticilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bartın Üniversitesi.
  • Betz, F. (2010). Teknolojik yenilik yönetimi. (Çev. P. Güran). TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları.
  • Cox, T. H., & Blake, S. (1991). Managing cultural diversity: Implications for organizational competitiveness. Academy of Management Perspectives, 5(3), 45-56. https://doi.org/10.5465/ame.1991.4274465
  • Çalışkan, A., & Akkoç, İ. (2012). Girişimci ve yenilikçi davranışın iş performansına etkisinde çevresel belirsizliğin rolü. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(1). https://dergipark.org.tr/en/pub/cagsbd/issue/44620/554286
  • Çengel, O. (2016). Spor tüketicilerinin bireysel yenilikçilik ve tüketici alışveriş davranış biçimleri arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.
  • Çuhadar, C., Bülbül, T., & Ilgaz, G. (2013). Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özellikleri ile teknopedagojik eğitim yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İlköğretim Online, 12(3), 797‐ 807. https://dergipark.org.tr/en/pub/ilkonline/issue/8584/106633
  • Damanpour, F. (1990). Innovation effectiveness, adoption and organizational performance. In M.A. West & J.L. Farr, (Eds.), Innovation and Creativity at Work (pp. 125-141). John Wiley&Sons, Londra.
  • Danowitz, M. A., Hanappi-Egger, E., & Hofmann R. (2009). Managing gender and diversity in organizations. In L. Zsolnai & A. Tencati (Eds.), The future international manager (pp. 70-93). https://link.springer.com/book/10.1057/9780230274068#editorsandaffiliations
  • De Jong, J.P.J., & Den Hartog, D.N. (2007). How leaders influence employees' innovative behaviour. European Journal of Innovation Management, 10(1), 41-64. https://doi.org/10.1108/14601060710720546
  • Deniz, L., & Tutgun-Ünal, A. (2019). Sosyal medya çağında kuşakların sosyal medya kullanımı ve değerlerine yönelik bir dizi ölçek geliştirme çalışması. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 1025-1057. https://doi.org/10.26466/opus.557240
  • Döğer, Ç. (2020). Y kuşağının sosyal medya kullanım seviyeleri ile farklılıkları kabul değerleri üzerine bir araştırma [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Üsküdar Üniversitesi.
  • Drucker, P. F. (2002). The discipline of innovation. Harvard Business Review, 80(8), 95-102. https://doi.org/10.20801/jsrpim.2.4_484_2
  • Eğe, A. A. (2002). OECD ülkelerinde yenilik sistemleri ve Türkiye için durum değerlendirilmesi. DPT Uzmanlık Tezleri.
  • Freeman, J., & Engel, J. S. (2007). Models of innovation: Startups and mature corporations. California Management Review, 50(1), 94-119. https://doi.org/10.2307/41166418
  • Goyal, A., & Akhilesh, K. B. (2007). Interplay among innovativeness, cognitive intelligence, emotional intelligence and social capital of work teams. Team Performance Management 13(7/8), 206-226. https://doi.org/10.1108/13527590710842538
  • Güleş, H. K., & Bülbül, H. (2004). Yenilikçilik: İşletmeler için stratejik rekabet aracı. Nobel Yayın Dağıtım.
  • Janssen, O. (2000). Job demands, perceptions of effort-reward fairness and innovative work behaviour. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 73(3), 287–302. https://doi.org/10.1348/096317900167038
  • Johnson, J. D. (2001). Success in innovation implementation. Journal of Communication Management, 5(4), 341–359. https://doi.org/10.1108/13632540110806875
  • Kaya, S. (2017). Biyoloji öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeylerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Dicle Üniversitesi.
  • Keil, M., Amershi, B., Holmes, S., Jablonski, H., Lüthi, E., Matoba, K., Plett, A., & von Unruh, K. (2007). Farklılıkların yönetimi için eğitim elkitabı. Uluslararası Farklılıkların Yönetimi Derneği. https://www.migpolgroup.com/_old/public/docs/127.TrainingManualforDiversityManagement_TR_09.07.pdf
  • Kılıçer, K. (2011). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik profilleri [Yayımlanmamış doktora tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Latif, H., & Serbest, S. (2014). Türkiye’de 2000 kuşağı ve 2000 kuşağının iş ve çalışma anlayışı. Gençlik Araştırmaları Dergisi, 2(4), 132-163. https://www.researchgate.net/profile/Salih-Serbest-2/publication/331398366_TURKIYE'DE_2000_KUSAGI_VE_2000_KUSAGININ_IS_VE_CALISMA_ANLAYISI/links/5c77882792851c6950468083/TUeRKIYEDE-2000-KUSAGI-VE-2000-KUSAGININ-IS-VE-CALISMA-ANLAYISI.pdf
  • Majidli, F., & Budak, G. (2018). Mobbing ile mücadelede farklılıkların yönetimi stratejileri. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 33(1), 129-161. https://doi.org/10.24988/deuiibf.2018331696
  • Mannix, E., & Neale, M. A. (2005). What differences make a difference? The promise and reality of diverse teams in organizations. Psychological Science in the Public Interest, 6(2), 31-55. https://doi.org/10.1111/j.1529-1006.2005.00022.x
  • McGrath, J., Berdahl, J., & Arrow, H. (1995). Traits, expectations, culture, and clout. S. Jackson & M. Ruderman, (Eds.), Diversity in work teams (pp. 47–68). APA Books. https://doi.org/10.1037/10189-001
  • Memduhoğlu, H. B. (2007). Yönetici ve öğretmen görüşlerine göre Türkiye’de kamu liselerinde farklılıkların yönetimi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Ankara Üniversitesi.
  • Mülhim, M. A. (2018). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ve yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi: Bartın Üniversitesi örneği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bartın Üniversitesi.
  • Niesen, W., Van Hootegem, A., Vander Elst, T., Battistelli, A., & De Witte, H. (2018). Job insecurity and innovative work behaviour: A psychological contract perspective. Psychologica Belgica, 57(4), 174-189. https://doi.org/10.5334/pb.381
  • Oslo Kılavuzu (2005). Yenilik verilerinin toplanması ve yorumlanması için ilkeler (3. baskı). OECD Avrupa Birliği İstatistik Ofisi.
  • Öncer, A. Z. (2004). İşletmelerde bireysel, örgütsel, yönetsel farklılık kaynakları ve farklılaşma stratejileri: Unilever Unity Projesi kapsamında bir araştırma [Yayımlanmamış doktora tezi]. Marmara Üniversitesi.
  • Özgür, H. (2013). Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile bireysel yenilikçilik özellikleri arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 409-420. https://dergipark.org.tr/en/pub/mersinefd/issue/17383/181632
  • Perdomo-Ortiz, J., González-Benito J., & Galende J. (2006), Total quality management as a forerunner of business innovation capability. Technovation, 26, 1170-1185. https://doi.org/10.1016/j.technovation.2005.09.008
  • Rogers, E. M. (1995). Diffusion of innovations (4th Ed.). Free Press.
  • Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2013). Örgütsel davranış. (Çev. İ. Erdem), Nobel Yayınları. (Vol. 4). Pearson Education.
  • Sarıoğlu, A. (2014). Bireysel yenilikçilik ölçeğinin hemşirelikte geçerlik ve güvenirliği [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi.
  • Scott, S. G., & Bruce, R. A. (1994). Determinants of innovative behavior: A path model of individual innovation in the workplace. Academy of Management Journal, 37(3), 580-607. https://doi.org/10.5465/256701
  • Speechley, C., & Wheatley, R. (2001). Developing a culture for diversity in a week. Hodder & Stoughton.
  • Top, S. (2008). İşletmelerde yenilik ve yaratıcılık yönetimi. Beta Basım Yayım Dağıtım AŞ.
  • West, M. A., & Farr, J.L. (1989), Innovation at work: Psychological perspectives. Social Behavior, 4, 15–30. https://psycnet.apa.org/record/1989-31447-001
  • Yalvuç, F. (2019). Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki öz-yeterlikleri ile yenilikçi tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
  • Yılmaz, F., Soğukçeşme, G., Ayhan, N., Tuncay, S., Sancar, S., & Deniz Y. M. (2014) İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının mesleki yenilikçilik eğilimlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(27), 259-276. https://dergipark.org.tr/en/pub/mkusbed/issue/19573/208698
  • Yılmaz Öztürk, Z. (2015). İlköğretim okulu öğretmenlerinin bireysel yenilikçilik düzeyleri ve bu düzeylere etki eden etmenlerin incelenmesi [Yayımlanmamış doktora tezi]. Gaziantep Üniversitesi.
  • Yuan, F., & Woodman R. W. (2010). Innovative behavior in the workplace: The role of performance and image outcome expectations. Academy of Management Journal, 53(2), 323-342. https://doi.org/10.5465/amj.2010.49388995
  • Zerenler, M, Necdet T., & Esen Ş. (2007). Küresel teknoloji, araştırma-geliştirme (Ar-Ge) ve yenilik ilişkisi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17, 53-66. https://dergipark.org.tr/en/pub/susbed/issue/61793/924256
  • https://www.idm-diversity.org/deu/dmanagement.html Erişim Tarihi: 18.06.2023.
  • https://www.tif.org.tr Erişim Tarihi: 18.06.2023.
There are 47 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Learning, Motivation and Emotion
Journal Section Research Articles
Authors

Z. Mehmet Fırat 0000-0003-3303-0305

Early Pub Date December 31, 2023
Publication Date December 31, 2023
Submission Date June 23, 2023
Acceptance Date December 30, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Fırat, Z. M. (2023). İzci Liderlerinin Farklılıkları Kabul Etme Düzeylerinin Yenilikçi Davranışları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Uluslararası Egzersiz Psikolojisi Dergisi, 5(2), 53-68. https://doi.org/10.51538/intjourexerpsyc.1319025