Bu araştırmanın amacı, sekizinci ve dokuzuncu sınıfta öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarını belirleyip cinsiyet ve sınıf düzeyi gibi değişkenler açısından karşılaştırmasını yapmaktır. Araştırmaya, rastgele örnekleme yöntemi ile seçilen 28 ortaokulun sekizinci sınıfında öğrenim gören 256 kız, 303 erkek, 13 lisenin dokuzuncu sınıfında öğrenim gören 340 kız ve 372 erkek öğrenci olmak üzere toplam 1271 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Öğrenci tutumlarının ölçülmesi için Demirhan ve Altay (2001) tarafından geliştirilen “Beden Eğitimi ve Spor Tutum Ölçeği” (BESTÖ) kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 15.0 istatistik programından yararlanılmıştır. Verilerin normal dağılıp dağılmadığının belirlenmesi için Kolmogorov-Smirnov analizi kullanılmış ve verilerin normal dağılmadığı tespit edilmiştir. Araştırmada katılımcıların tutum puan ortalamaları ve standart sapmaları hesaplandıktan sonra cinsiyet ve sınıf düzeyi gibi değişkenlere göre beden eğitimi dersine ilişkin tutumları arasında farklılık olup olmadığı Mann-Whitney U testi ile tespit edilmiştir. İstatistiksel anlamlılık sınırı olarak p<0.05 değeri kabul edilmiştir. Araştırma bulguları sonucunda; sekizinci ve dokuzuncu sınıfta öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının cinsiyete göre karşılaştırılması sonucunda istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir (p<0.05). Sekizinci sınıfta öğrenim gören öğrenciler ile dokuzuncu sınıfta öğrenim gören öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarının sınıf düzeyine göre karşılaştırılması sonucunda da anlamlı bir farklılık belirlenmiştir (p<0.05).
The aim of this study is to determine the attitudes of eighth and ninth grade students towards physical education course and to compare them in terms of variables such as gender and grade level. A total of 1271 students, including 256 girls and 303 boys in the eight grade of 28 secondary schools, 340 girls and 372 boys in the ninth grade of 13 high schools, participated in the study voluntarily. Physical Education and Sports Attitude Scale developed by Demirhan and Altay (2001) was used to measure student attitudes. Kolmogorov-Smirnov analysis was used to determine whether the data were distributed normally and data were not normally distributed. Mann-Whitney U test was used to determine whether there was a difference between the attitudes of the participants about physical education lesson according to variables such as gender and grade level after calculating the mean and standard deviations of the attitude points of the participants. Statistical significance was accepted as p <0.05. As a result of the research findings; As a result of the comparison of the attitudes of the eighth and ninth grade students towards physical education course according to gender, a statistically significant difference was found (p <0.05). A significant difference was found as a result of comparing the attitudes of eighth grade students and ninth grade students towards physical education course (p <0.05).
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Submission Date | November 10, 2019 |
Acceptance Date | November 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 1 |