Bireylerin erken yıllardan itibaren spor ile tanışması, onların gelecek yaşamlarında spora ilişkin tutum ve davranışlarının önemli bir belirleyicisidir. Erken çocukluk dönemi ise, çocukların gelişimlerinin desteklenmesi yanında belli bazı alışkanlıkların kazandırılmasında önemli bir zaman dilimidir. Bu nedenle bu araştırmada, okul öncesi dönem çocuklarının spora ilişkin görüşlerini ve beklentilerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, anaokuluna devam eden 3-6 yaş grubundan 24 çocuk oluşturmuştur. Nitel olarak tasarlanan araştırmada, verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Çocuklarla bireysel olarak görüşülmüş ve görüşmeler kaydedilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi yapılmıştır. Veriler kategoriler halinde düzenlenmiş ve yorumlanmıştır. Sonuç olarak; çocukların spor ve sporcu terimlerini tam olarak kavrayamadıkları, sporun kimler tarafından nasıl ve nerede yapıldığına ilişkin sınırlı oranda bir görüşe sahip oldukları, spor dalı olarak futbol ve yüzme gibi sporları bildikleri belirlenmiştir. Sonuçlar literatür bilgileri ışığında tartışılmış ve çocukların spor aktivitelerinin desteklenmesine yönelik öneriler geliştirilmiştir.
Bireylerin erken yıllardan itibaren spor ile tanışması, onların gelecek yaşamlarında spora ilişkin tutum ve davranışlarının önemli bir belirleyicisidir. Erken çocukluk dönemi ise, çocukların gelişimlerinin desteklenmesi yanında belli bazı alışkanlıkların kazandırılmasında önemli bir zaman dilimidir. Bu nedenle bu araştırmada, okul öncesi dönem çocuklarının spora ilişkin görüşlerini ve beklentilerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, anaokuluna devam eden 3-6 yaş grubundan 24 çocuk oluşturmuştur. Nitel olarak tasarlanan araştırmada, verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Çocuklarla bireysel olarak görüşülmüş ve görüşmeler kaydedilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi yapılmıştır. Veriler kategoriler halinde düzenlenmiş ve yorumlanmıştır. Sonuç olarak; çocukların spor ve sporcu terimlerini tam olarak kavrayamadıkları, sporun kimler tarafından nasıl ve nerede yapıldığına ilişkin sınırlı oranda bir görüşe sahip oldukları, spor dalı olarak futbol ve yüzme gibi sporları bildikleri belirlenmiştir. Sonuçlar literatür bilgileri ışığında tartışılmış ve çocukların spor aktivitelerinin desteklenmesine yönelik öneriler geliştirilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 |