BibTex RIS Cite

Türkiye Birinci Liginde Yer Alan Bazı Voleybol Takımlarında İletişim Becerisi Seviyesinin Takım Başarısına Etkisi

Year 2016, Volume 4 (Special Issue 2), 625 - 630, 01.09.2016

Abstract

Bu çalışmanın amacı, oyuncuların iletişim becerilerinin oynadıkları takımların başarı durumu üzerine olan etkisini incelemektir.  Çalışmaya, elit düzeyde voleybol oynayan 43 erkek sporcu katılmıştır. Sporcular, geçerlik (0,86) ve güvenirliği (0,78) Korkut (1996) tarafından yapılan “İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği”ni gönüllü olarak doldurmuşlardır. Türkiye Birinci Voleybol Ligi’nde yer alan dört takımın oyuncuları, lig sıralamalarına göre “Başarılı (n=18)” ve “Başarısız (n=25)” olarak iki gruba ayrılmışlardır. Ölçekten elde edilen verilerin istatistiksel analizinde, SPSS (Ver. 16) içinde yer alan “t Test” kullanılmış ve yanılma düzeyi (α) 0,05 olarak kabul edilmiştir. Çalışmada elde edilen verilerin t Test ile değerlendirilmesi sonucunda, “Başarılı” ve “Başarısız” olarak ayrılan gruplar arasında iletişim becerileri açısından anlamlı bir fark oluşmamıştır (p=0,389; p>0,05). Sonuç olarak; sporcuların iletişim becerisi seviyelerinin, takımların başarı ya da başarısızlığında etkili bir faktör olmadığı söylenebilir.

References

  • Aspegren K (1999) Teaching and Learning Communication Skills in Medicine-A Review With Quality Grading Of Articles. Medical Teacher, 21(6), 565-570. (Alıntı: Tepeköylü Ö, Soytürk M, Çamliyer H (2009) Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (Besyo) Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(3), 115-124.)
  • Cüceloğlu D (1999) Yeniden İnsan İnsana. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çam S (1997) İletişim Becerileri Eğitimi Programının Öğretmen Adaylarının Ego Durumlarına ve Problem Çözme Becerisi Algılarına Etkisi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı Doktora Tezi.
  • Çamlıyer H, Çamlıyer H (2001) Eğitim Bütünlüğü İçerisinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun. Manisa: Emek Matbaacılık.
  • Demirel Ö, Sefereoğlu S, Yağcı E (2001) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Ellie R (2009) Communication Skill: Stepladders to Success for the Professional, 2nd Ed., 9. Intellectual Books, IL, USA: The University of Chicago Press.
  • Kılcıgil E, Bilir P, Özdinç Ö, Eroğlu K, Eroğlu B (2009) İki Farklı Üniversitenin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 19-28.
  • Korkut F (1996) İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenilirlik ve Geçerlilik Çalışması. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(7), 18-23.
  • Laster TD (2009) Communication Apprehension Levels in College Athletes at Minnesota State University November 29th, Senior Seminar: Speech 485.
  • Özerkan KN (2005) Spor Psikolojisine Giriş Temel Kavramlar. Ankara: Nobel Yayın.
  • Schwartz A.E. (2006). Communication and Listening Skills, 8-9. A.E. Schwartz and Associates, Waverley, MA, USA.
  • Sen L (2008) The Handbook of Communication Skills. New Delhi: Prentice-Hall of India Private Limited.
  • Tepeköylü Ö, Soytürk M, Çamliyer H (2009) Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (Besyo) Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(3), 115-124.
  • Thelwell RC, Greenlees IA, Weston NJV (2006) Using psychological skills training to develop soccer performance. Journal of Applied Sport Psychology, 18, 254-270.
  • Worth R (2004) Communication Skills. 2nd Edition, NewYork: J.G. Ferguson Publishing Company.

Türkiye Birinci Liginde Yer Alan Bazı Voleybol Takımlarında İletişim Becerisi Seviyesinin Takım Başarısına Etkisi

Year 2016, Volume 4 (Special Issue 2), 625 - 630, 01.09.2016

Abstract

Bu çalışmanın amacı, oyuncuların iletişim becerilerinin oynadıkları takımların başarı durumu
üzerine olan etkisini incelemektir. Çalışmaya, elit düzeyde voleybol oynayan 43 erkek sporcu
katılmıştır. Sporcular, geçerlik (0,86) ve güvenirliği (0,78) Korkut (1996) tarafından yapılan
“İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği”ni gönüllü olarak doldurmuşlardır. Türkiye Birinci
Voleybol Ligi’nde yer alan dört takımın oyuncuları, lig sıralamalarına göre “Başarılı (n=18)”
ve “Başarısız (n=25)” olarak iki gruba ayrılmışlardır. Ölçekten elde edilen verilerin
istatistiksel analizinde, SPSS (Ver. 16) içinde yer alan “t Test” kullanılmış ve yanılma düzeyi
(α) 0,05 olarak kabul edilmiştir. Çalışmada elde edilen verilerin t Test ile değerlendirilmesi
sonucunda, “Başarılı” ve “Başarısız” olarak ayrılan gruplar arasında iletişim becerileri
açısından anlamlı bir fark oluşmamıştır (p=0,389; p > 0,05). Sonuç olarak; sporcuların iletişim
becerisi seviyelerinin, takımların başarı ya da başarısızlığında etkili bir faktör olmadığı
söylenebilir.

References

  • Aspegren K (1999) Teaching and Learning Communication Skills in Medicine-A Review With Quality Grading Of Articles. Medical Teacher, 21(6), 565-570. (Alıntı: Tepeköylü Ö, Soytürk M, Çamliyer H (2009) Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (Besyo) Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(3), 115-124.)
  • Cüceloğlu D (1999) Yeniden İnsan İnsana. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Çam S (1997) İletişim Becerileri Eğitimi Programının Öğretmen Adaylarının Ego Durumlarına ve Problem Çözme Becerisi Algılarına Etkisi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı Doktora Tezi.
  • Çamlıyer H, Çamlıyer H (2001) Eğitim Bütünlüğü İçerisinde Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun. Manisa: Emek Matbaacılık.
  • Demirel Ö, Sefereoğlu S, Yağcı E (2001) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Ellie R (2009) Communication Skill: Stepladders to Success for the Professional, 2nd Ed., 9. Intellectual Books, IL, USA: The University of Chicago Press.
  • Kılcıgil E, Bilir P, Özdinç Ö, Eroğlu K, Eroğlu B (2009) İki Farklı Üniversitenin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 19-28.
  • Korkut F (1996) İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeğinin Geliştirilmesi: Güvenilirlik ve Geçerlilik Çalışması. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(7), 18-23.
  • Laster TD (2009) Communication Apprehension Levels in College Athletes at Minnesota State University November 29th, Senior Seminar: Speech 485.
  • Özerkan KN (2005) Spor Psikolojisine Giriş Temel Kavramlar. Ankara: Nobel Yayın.
  • Schwartz A.E. (2006). Communication and Listening Skills, 8-9. A.E. Schwartz and Associates, Waverley, MA, USA.
  • Sen L (2008) The Handbook of Communication Skills. New Delhi: Prentice-Hall of India Private Limited.
  • Tepeköylü Ö, Soytürk M, Çamliyer H (2009) Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu (Besyo) Öğrencilerinin İletişim Becerisi Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(3), 115-124.
  • Thelwell RC, Greenlees IA, Weston NJV (2006) Using psychological skills training to develop soccer performance. Journal of Applied Sport Psychology, 18, 254-270.
  • Worth R (2004) Communication Skills. 2nd Edition, NewYork: J.G. Ferguson Publishing Company.
There are 15 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Cem Sinan Aslan This is me

Ender Eyuboğlu This is me

Oğuzhan Dalkıran This is me

Publication Date September 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume 4 (Special Issue 2)

Cite

APA Aslan, C. S., Eyuboğlu, E., & Dalkıran, O. (2016). Türkiye Birinci Liginde Yer Alan Bazı Voleybol Takımlarında İletişim Becerisi Seviyesinin Takım Başarısına Etkisi. International Journal of Sport Culture and Science, 4(Special Issue 2), 625-630.
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).