Bu çalışmada, beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinde öznel iyi oluşun cinsiyet, sınıf düzeyi ve öğrenim gördükleri bölümler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma genel tarama modelinde yapılmış betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubu beden eğitimi ve spor öğretmenliği (169), antrenörlük eğitimi (110) ve spor yöneticiliği (123) bölümlerinde okuyan farklı sınıf düzeylerinde 198’i kadın, 204’ü erkek olmak üzere toplam 402 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler, Yaşam Doyumu Ölçeği ve Pozitif-Negatif Duygu Ölçeği ile toplanmıştır. Öznel iyi oluş ve cinsiyet arasındaki farklar bağımsız gruplar için t-testi tekniği, bölüm ve sınıf düzeyleri arasındaki farklar ise tek yönlü varyans analizi tekniğiyle incelenmiştir. Çalışmada öznel iyi oluşun cinsiyete, sınıf düzeyi ve bölümlere göre farklılaşmadığı bulunmuştur. Bulgular literatür ışığında tartışılmıştır.
Bu çalışmada, beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinde öznel iyi oluşun cinsiyet, sınıf düzeyi ve öğrenim gördükleri bölümler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma genel tarama modelinde yapılmış betimsel bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubu beden eğitimi ve spor öğretmenliği (169), antrenörlük eğitimi (110) ve spor yöneticiliği (123) bölümlerinde okuyan farklı sınıf düzeylerinde 198’i kadın, 204’ü erkek olmak üzere toplam 402 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler, Yaşam Doyumu Ölçeği ve Pozitif-Negatif Duygu Ölçeği ile toplanmıştır. Öznel iyi oluş ve cinsiyet arasındaki farklar bağımsız gruplar için ttesti tekniği, bölüm ve sınıf düzeyleri arasındaki farklar ise tek yönlü varyans analizi tekniğiyle incelenmiştir. Çalışmada öznel iyi oluşun cinsiyete, sınıf düzeyi ve bölümlere göre farklılaşmadığı bulunmuştur. Bulgular literatür ışığında tartışılmıştır
Beden eğitimi ve spor öğretmenliği antrenörlük eğitimi spor yöneticiliği öznel iyi oluş cinsiyet sınıf
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume 4 (Special Issue 1) |