Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünü okuyan üniversiteli öğrencilerinin algısal sosyal beceri seviyelerini okudukları sınıf düzeyine göre karşılaştırmaktır. Araştırmaya iki farklı üniversiteden 192 gönüllü öğrenci katılmıştır (Erkek = 110, Kadın = 82; 39 1. sınıf, 47 ikinci sınıf, 52 3. sınıf ve 54 4. sınıf). Veriler Kocayörük (2000) tarafından geliştirilen “Sosyal Beceri Ölçeği” aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde, açımlayıcı faktör analizi, betimsel istatistik ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Yapılan istatistik analizleri sonucunda sınıflar arası sosyal beceri ortalamalarında bir farklılık gözlenmesine rağmen, bu farklılıkların istatistiki olarak anlamlı olmadığı bulunmuştur [F(3,189) = 2.46; p = .064)]. Sınıflar bazında ortalamalarına bakıldığında (1. sınıf için X = 3.43, Ss = .44; 2. sınıf için X = 3.40, Ss = .25; 3. sınıf için X = 3.33, Ss = .34 ve 4.sınıf için X = 3.50, Ss = .38) , beden eğitimi ve spor bölümünde okuyan öğrencilerinin sosyal beceri ortalamalarının yüksek olduğu görülmektedir. Bunun nedenlerinden biri sporun bireylerin sosyal becerileri üzerinde olumlu katkı yaptığı olarak düşünülebilir. Gelecekte yapılacak araştırmalarda, bu yüzden, aktif ve düzenli spor yapan ve yapmayan öğrenciler arasındaki sosyal beceri farklılıklarına bakılabilir. Ayrıca, gelecek araştırmalarda farklı sosyal beceri ölçekleri kullanılabilir.
Bu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümünü okuyan üniversiteli öğrencilerinin algısal sosyal beceri seviyelerini okudukları sınıf düzeyine göre karşılaştırmaktır. Araştırmaya iki farklı üniversiteden 192 gönüllü öğrenci katılmıştır (Erkek = 110, Kadın = 82; 39 1. sınıf, 47 ikinci sınıf, 52 3. sınıf ve 54 4. sınıf). Veriler Kocayörük (2000) tarafından geliştirilen “Sosyal Beceri Ölçeği” aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde, açımlayıcı faktör analizi, betimsel istatistik ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Yapılan istatistik analizleri sonucunda sınıflar arası sosyal beceri ortalamalarında bir farklılık gözlenmesine rağmen, bu farklılıkların istatistiki olarak anlamlı olmadığı bulunmuştur [F(3,189) = 2.46; p = .064)]. Sınıflar bazında ortalamalarına bakıldığında (1. sınıf için X = 3.43, Ss = .44; 2. sınıf için X = 3.40, Ss = .25; 3. sınıf için X = 3.33, Ss = .34 ve 4.sınıf için X = 3.50, Ss = .38) , beden eğitimi ve spor bölümünde okuyan öğrencilerinin sosyal beceri ortalamalarının yüksek olduğu görülmektedir. Bunun nedenlerinden biri sporun bireylerin sosyal becerileri üzerinde olumlu katkı yaptığı olarak düşünülebilir. Gelecekte yapılacak araştırmalarda, bu yüzden, aktif ve düzenli spor yapan ve yapmayan öğrenciler arasındaki sosyal beceri farklılıklarına bakılabilir. Ayrıca, gelecek araştırmalarda farklı sosyal beceri ölçekleri kullanılabilir
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | August 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume 4 (Special Issue 1) |