Marketing elements are used in sporting activities, which have the ability to appeal to a wide
audience, widely and effectively. The concept of product which is one of the marketing
elements is to be emphasized primarily among these activities. Products in sports marketing
are classified according to concrete (tangible) and/or discrete (intangible) properties. Concrete
products consist of products, which have physical features and sold in sport stores; while
discrete products consist of products like sports events and atmosphere in stadiums. In this
study, the products in sports marketing and the examples in sports industry will be examined
and the effects will be revealed in this area. It is intended to contribute to literature in this area
by examining similar and different features of sports products.
Geniş kitlelere hitap etme özelliğine sahip olan sportif faaliyetler içerisinde pazarlama
unsurlarının yaygın ve etkin kullanımı söz konusudur. Pazarlama elemanlarından biri olan
ürün kavramı bu faaliyetler içerisinde üzerinde durulması gereken ilk unsur olmaktadır. Spor
pazarlamasında ürün, somut (dokunulabilir) ve/veya soyut (dokunulamaz) özelliklerine göre
sınıflandırılmaktadır. Somut ürünler spor mağazalarında satılan fiziki özelliklere sahip
ürünlerden, soyut ürünler ise spor karşılaşmaları, stadyumların sahip olduğu atmosfer gibi
ürünlerden oluşabilmektedir. Bu çalışmada spor pazarlaması içerisinde yer alan ürünler ve
spor endüstrisindeki örnekleri incelenecek ve bu alandaki etkileri ortaya çıkartılacaktır. Spor
alanında kullanılan ürünlerin birbirine benzer ve farklı özellikleri incelenerek bu alanda
yapılan çalışmalara katkı sağlanması amaçlanmaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 22, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume 4 (Special Issue 3) |