Research Article
BibTex RIS Cite

The Investigation of Product Concept in Sports Marketing

Year 2016, Volume 4 (Special Issue 3), 821 - 829, 22.12.2016

Abstract

Marketing elements are used in sporting activities, which have the ability to appeal to a wide
audience, widely and effectively. The concept of product which is one of the marketing
elements is to be emphasized primarily among these activities. Products in sports marketing
are classified according to concrete (tangible) and/or discrete (intangible) properties. Concrete
products consist of products, which have physical features and sold in sport stores; while
discrete products consist of products like sports events and atmosphere in stadiums. In this
study, the products in sports marketing and the examples in sports industry will be examined
and the effects will be revealed in this area. It is intended to contribute to literature in this area
by examining similar and different features of sports products.

References

  • Altunbaş H (2007). Sporun Pazarlaması ve Pazarlama İletişiminde Spor. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 5 (1): 93-101.
  • Altunbaş H (2008). Spor Pazarlaması ve İletişimi. Konya: Tablet Yayınları.
  • Amman MT (1999). Dünyada ve Türkiye'de Spor Sosyolojisi Tarihçe ve Günümüzdeki Durum. Dinamik Spor Bilimleri Dergisi, l (1): 73-84.
  • Argan M, Katırcı H (2015). Spor Pazarlaması. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Boone LE, Kurtz DL (1992). Contemporary Marketing. Orlando, FL: The Dryden Press.
  • Bozkurt H, Kartal R (2008). Spor Pazarlamasında Halkla İlişkiler ve Sponsorluk İlişkisi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(1): 23-33.
  • Brooks CM (1994). Sports Marketing Competitive Strategies for Sports. New Jersey: Prentice-Hall Inc.
  • Cemalcılar İ (1994). Pazarlama: Kavramlar, Kararlar. İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım A.Ş.
  • Ekmekçi R, Ekmekçi YAD (2010). Spor Pazarlaması. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 1 (1): 23-29.
  • Ekmekçi YAD (2007). Spor Pazarlamasında İnternetin Kullanımı: Türkiye Futbol Süper Ligi Takımlarının Ağ Ortamında Pazarlama Açısından İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı. Ankara.
  • Erdoğ MO (2012). Kitlesel Spor Faaliyetleri Özelinde Spor Pazarlaması; BJK Örneği. Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Spor Yönetimi Programı. İstanbul.
  • Irak Ç (2009). Spor Sponsorluğu Yapan Firmaların Tercih Sebepleri Üzerine Nitel Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı. Ankara.
  • Katırcı H, Argan M (2012). Spor Pazarlaması. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2481.
  • Mucuk İ (2001). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Mullin BJ, Hardy S ve Sutton AW (1993). Sport Marketing. Champaign, IL: Human Kinetics Publishers.
  • Parks JB, Zanger B, Qarterman J (1998). Contemporary Sport Management, Illinois: Human Kinetics Publishers.
  • Shank MD (1999). Sports Marketing: A Strategic Perpective. New Jersey: Prentice Hall.
  • Soyer F (2003). Sporda Sponsorluk, Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Şahin HM, Koç S, Yılgın A (2003). Beden Eğitimi ve Sporda Sponsorluk. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ünal H, Ekici S (2008). Sosyal Spor Pazarlaması, dergipark.ulakbim.gov.tr/sybtd/ article/download/5000084916/5000078998 (Erişim Tarihi: Eylül 23, 2016).
  • Yetim A (2000). Sporun Sosyal Görünümü. Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5 (l): 63-72.

Spor Pazarlamasında Ürün Kavramının İncelenmesi

Year 2016, Volume 4 (Special Issue 3), 821 - 829, 22.12.2016

Abstract

Geniş kitlelere hitap etme özelliğine sahip olan sportif faaliyetler içerisinde pazarlama
unsurlarının yaygın ve etkin kullanımı söz konusudur. Pazarlama elemanlarından biri olan
ürün kavramı bu faaliyetler içerisinde üzerinde durulması gereken ilk unsur olmaktadır. Spor
pazarlamasında ürün, somut (dokunulabilir) ve/veya soyut (dokunulamaz) özelliklerine göre
sınıflandırılmaktadır. Somut ürünler spor mağazalarında satılan fiziki özelliklere sahip
ürünlerden, soyut ürünler ise spor karşılaşmaları, stadyumların sahip olduğu atmosfer gibi
ürünlerden oluşabilmektedir. Bu çalışmada spor pazarlaması içerisinde yer alan ürünler ve
spor endüstrisindeki örnekleri incelenecek ve bu alandaki etkileri ortaya çıkartılacaktır. Spor
alanında kullanılan ürünlerin birbirine benzer ve farklı özellikleri incelenerek bu alanda
yapılan çalışmalara katkı sağlanması amaçlanmaktadır.

References

  • Altunbaş H (2007). Sporun Pazarlaması ve Pazarlama İletişiminde Spor. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 5 (1): 93-101.
  • Altunbaş H (2008). Spor Pazarlaması ve İletişimi. Konya: Tablet Yayınları.
  • Amman MT (1999). Dünyada ve Türkiye'de Spor Sosyolojisi Tarihçe ve Günümüzdeki Durum. Dinamik Spor Bilimleri Dergisi, l (1): 73-84.
  • Argan M, Katırcı H (2015). Spor Pazarlaması. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Boone LE, Kurtz DL (1992). Contemporary Marketing. Orlando, FL: The Dryden Press.
  • Bozkurt H, Kartal R (2008). Spor Pazarlamasında Halkla İlişkiler ve Sponsorluk İlişkisi. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2(1): 23-33.
  • Brooks CM (1994). Sports Marketing Competitive Strategies for Sports. New Jersey: Prentice-Hall Inc.
  • Cemalcılar İ (1994). Pazarlama: Kavramlar, Kararlar. İstanbul: Beta Basım Yayın Dağıtım A.Ş.
  • Ekmekçi R, Ekmekçi YAD (2010). Spor Pazarlaması. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 1 (1): 23-29.
  • Ekmekçi YAD (2007). Spor Pazarlamasında İnternetin Kullanımı: Türkiye Futbol Süper Ligi Takımlarının Ağ Ortamında Pazarlama Açısından İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı. Ankara.
  • Erdoğ MO (2012). Kitlesel Spor Faaliyetleri Özelinde Spor Pazarlaması; BJK Örneği. Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Spor Yönetimi Programı. İstanbul.
  • Irak Ç (2009). Spor Sponsorluğu Yapan Firmaların Tercih Sebepleri Üzerine Nitel Bir Araştırma. Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı. Ankara.
  • Katırcı H, Argan M (2012). Spor Pazarlaması. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2481.
  • Mucuk İ (2001). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Mullin BJ, Hardy S ve Sutton AW (1993). Sport Marketing. Champaign, IL: Human Kinetics Publishers.
  • Parks JB, Zanger B, Qarterman J (1998). Contemporary Sport Management, Illinois: Human Kinetics Publishers.
  • Shank MD (1999). Sports Marketing: A Strategic Perpective. New Jersey: Prentice Hall.
  • Soyer F (2003). Sporda Sponsorluk, Ankara: Gazi Kitapevi.
  • Şahin HM, Koç S, Yılgın A (2003). Beden Eğitimi ve Sporda Sponsorluk. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ünal H, Ekici S (2008). Sosyal Spor Pazarlaması, dergipark.ulakbim.gov.tr/sybtd/ article/download/5000084916/5000078998 (Erişim Tarihi: Eylül 23, 2016).
  • Yetim A (2000). Sporun Sosyal Görünümü. Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 5 (l): 63-72.
There are 21 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Yahya Akkaya This is me

Publication Date December 22, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume 4 (Special Issue 3)

Cite

APA Akkaya, Y. (2016). The Investigation of Product Concept in Sports Marketing. International Journal of Sport Culture and Science, 4(Special Issue 3), 821-829.
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).