Research Article
BibTex RIS Cite

Why Do Students Kick the Volleyball Ball in Physical Education Courses?

Year 2018, Volume: 6 Issue: 2, 156 - 164, 22.06.2018

Abstract

The purpose of this study is to examine the reasons for the kicking of the volleyball ball by
secondary school and high school students in the physical education courses. The study was
carried out with a total of 1388 students in different 14 schools. The study was conducted
with survey model. A semi-structured questionnaire developed by the researcher was used. In
the form, there are questions about the demographic characteristics of the students as well as
their views on the kicking of the volleyball ball. When the findings obtained from the students
were examined, 38% of the students stated that they kicking of the volleyball ba ll. It was
understood that the high school students had significantly more kicking of the volleyball ball
than the secondary school students. And kicking off the volleyball ball significantly differed
in terms of the gender of the students (in favor of the girls) and school success (in favor of
good level). The students’ kicking off the volleyball ball was not significantly differentiated
in terms of the educational status of the parents. “The reflex” (39.0 %) and “love soccer”
(28.2 %) were the most important reasons for the students to kick off the volleyball ball.

References

  • Alisinanoğlu F, Kesicioğlu OS (2010). Okul öncesi dönem çocuklarının davranış sorunlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Giresun ili örneği). Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. http://acikerisim.giresun.edu.tr/xmlui/handle/123456789/234
  • Aslan Ş, Dündar U, Alptekin A, Saraç N (2011). YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı (Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğrt. Kongresi), 46-51.
  • Balkaya ÖGA, Ceyhan E (2007). Lise Öğrencilerinin Suç Davranış Düzeylerinin Bazı Kişisel ve Ailesel Nitelikler Bakımından İncelenmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 3(11), 13-27.
  • Basut E (2004). Suça Yönelen ve Yönelmeyen Ergenlerin Stres Stresle Başa Çıkma ve Kişilik Örüntüleri Yönünden İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi. Ankara.
  • Creswell JW (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Boston: Pearson.
  • Demirhan G (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Ankara: Spor Yayınevi ve Kitabevi – Bağırgan Yayınevi.
  • Erdoğan İ (2010). Sınıf yönetimi: ders, konferans, panel ve seminer etkinliklerinde başarının yolları. Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Fernandez-Balboa JM (1991). Beliefs, interactive thoughts, and actions of physical education student teachers regarding pupil misbehaviors. Journal of Teaching in Physical Education, 11, 59–78.
  • Harrison MJ, Blakemore CL (1992). Instructional Strategies for Secondary School Physical Education. Dubuque: Wm. C. Brown Publishers.
  • Karasar N (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Koç Y (2017). Relationships between the Physical Education Course Sportsmanship Behaviors with Tendency to Violence and Empathetic Ability. Journal of Education and Learning, 6(3), 169-180.
  • Koç Y, Güllü M (2017). Research into sportspersonship behavior of high school students in physical education course in terms of some variables. SPORMETRE, 15(1), 19-30.
  • Korkmaz F, Korkmaz NH, Özkaya G (2007). Beden eğitimi öğretmenlerinin öğrenme ortamını bozan davranışlara karşı geliştirdikleri davranış stratejileri (Bursa ili örneği), Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 10(1), 67-87.
  • Kuş Z, Karatekin K (2009). Öğrencilerin okul ortamında kurallara uygun davranma yeterliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, AEÜ. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 10(1).
  • Marzano RJ, Marzano JS, Pickering DJ (2003). Classroom Management that Works: Research-Based Strategies for Every Teacher. Virginia USA: Association for Supervision and Curriculum Development Alexandria.
  • Ozen S, Ece A, Oto R, Tirasci Y, Goren S (2005). Juvenile delinquency in a developing country: A province example in Turkey. International Journal of Law and Psychiatry, 28(4), 430-441.
  • Pulur A, Tamer K (2001). Beden Eğitimi ve Sporda Öğretim Yöntemleri. Ankara: Kozan Ofset.
  • Siyez DM (2009). Liselerde görev yapan öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik algıları ve tepkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25), 67-80.
  • Şenses V (1990). Tokat İli Merkez ve İlçe Orta Dereceli Okul Öğrencilerinin Disipline Aykırı Davranışlarda Bulunma Nedenlerinin Araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Ünlü H, Aydos L (2008). Beden eğitimi dersinde sınıf yönetimi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. URL: http://www.insanbilimleri.com
  • Wheldall K, Merrett F (1988). Which classroom behaviours do primary school teachers say they find most troublesome?. Educational Review, 40(1), 13-27.
  • Yılmaz T. (2000). Ergenlerde Risk Alma Davranışlarının İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi. İzmir.
  • Yiğit B (2004). Sınıfta Disiplin ve Öğrenci Davranışının Yönetimi.(Editörler: Şişman, M. ve Turan, S.) Sınıf Yönetimi. Ankara: Öğreti Yay.
Year 2018, Volume: 6 Issue: 2, 156 - 164, 22.06.2018

Abstract

References

  • Alisinanoğlu F, Kesicioğlu OS (2010). Okul öncesi dönem çocuklarının davranış sorunlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Giresun ili örneği). Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. http://acikerisim.giresun.edu.tr/xmlui/handle/123456789/234
  • Aslan Ş, Dündar U, Alptekin A, Saraç N (2011). YYÜ Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayısı (Ulusal Beden Eğitimi ve Spor Öğrt. Kongresi), 46-51.
  • Balkaya ÖGA, Ceyhan E (2007). Lise Öğrencilerinin Suç Davranış Düzeylerinin Bazı Kişisel ve Ailesel Nitelikler Bakımından İncelenmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 3(11), 13-27.
  • Basut E (2004). Suça Yönelen ve Yönelmeyen Ergenlerin Stres Stresle Başa Çıkma ve Kişilik Örüntüleri Yönünden İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara Üniversitesi. Ankara.
  • Creswell JW (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Boston: Pearson.
  • Demirhan G (2006). Spor Eğitiminin Temelleri. Ankara: Spor Yayınevi ve Kitabevi – Bağırgan Yayınevi.
  • Erdoğan İ (2010). Sınıf yönetimi: ders, konferans, panel ve seminer etkinliklerinde başarının yolları. Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Fernandez-Balboa JM (1991). Beliefs, interactive thoughts, and actions of physical education student teachers regarding pupil misbehaviors. Journal of Teaching in Physical Education, 11, 59–78.
  • Harrison MJ, Blakemore CL (1992). Instructional Strategies for Secondary School Physical Education. Dubuque: Wm. C. Brown Publishers.
  • Karasar N (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Koç Y (2017). Relationships between the Physical Education Course Sportsmanship Behaviors with Tendency to Violence and Empathetic Ability. Journal of Education and Learning, 6(3), 169-180.
  • Koç Y, Güllü M (2017). Research into sportspersonship behavior of high school students in physical education course in terms of some variables. SPORMETRE, 15(1), 19-30.
  • Korkmaz F, Korkmaz NH, Özkaya G (2007). Beden eğitimi öğretmenlerinin öğrenme ortamını bozan davranışlara karşı geliştirdikleri davranış stratejileri (Bursa ili örneği), Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 10(1), 67-87.
  • Kuş Z, Karatekin K (2009). Öğrencilerin okul ortamında kurallara uygun davranma yeterliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, AEÜ. Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 10(1).
  • Marzano RJ, Marzano JS, Pickering DJ (2003). Classroom Management that Works: Research-Based Strategies for Every Teacher. Virginia USA: Association for Supervision and Curriculum Development Alexandria.
  • Ozen S, Ece A, Oto R, Tirasci Y, Goren S (2005). Juvenile delinquency in a developing country: A province example in Turkey. International Journal of Law and Psychiatry, 28(4), 430-441.
  • Pulur A, Tamer K (2001). Beden Eğitimi ve Sporda Öğretim Yöntemleri. Ankara: Kozan Ofset.
  • Siyez DM (2009). Liselerde görev yapan öğretmenlerin istenmeyen öğrenci davranışlarına yönelik algıları ve tepkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(25), 67-80.
  • Şenses V (1990). Tokat İli Merkez ve İlçe Orta Dereceli Okul Öğrencilerinin Disipline Aykırı Davranışlarda Bulunma Nedenlerinin Araştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Ünlü H, Aydos L (2008). Beden eğitimi dersinde sınıf yönetimi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi. URL: http://www.insanbilimleri.com
  • Wheldall K, Merrett F (1988). Which classroom behaviours do primary school teachers say they find most troublesome?. Educational Review, 40(1), 13-27.
  • Yılmaz T. (2000). Ergenlerde Risk Alma Davranışlarının İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ege Üniversitesi. İzmir.
  • Yiğit B (2004). Sınıfta Disiplin ve Öğrenci Davranışının Yönetimi.(Editörler: Şişman, M. ve Turan, S.) Sınıf Yönetimi. Ankara: Öğreti Yay.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Yakup Koç

Samed Yeniçeri This is me

Publication Date June 22, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Koç, Y., & Yeniçeri, S. (2018). Why Do Students Kick the Volleyball Ball in Physical Education Courses?. International Journal of Sport Culture and Science, 6(2), 156-164.
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).