Research Article
BibTex RIS Cite

A Consumption Tool in Sport: Buying Sport Channel in Digital Television Platforms

Year 2018, Volume: 6 Issue: 2, 165 - 171, 22.06.2018

Abstract

The purpose of this study was to determine the behavior of buying sport channel in digital TV
platforms. The study group consisted of 151 voluntary bachelor students who were studied in
Department of Sport Sciences. In the study, a survey which was developed by the researchers
applied to the participants. Descriptive statistics and t-test for independent groups were used
as statistical methods to analyze the data. As a result, it was determined that 41.7% of
students were buying sport channel in digital TV platforms. Also, there are significant
differences between subscription of digital TV platforms and buying sport channel according
to their monthly income.

References

  • Akyüz M (2015). Tüketici davranışlarını etkileyen davranışlar: Gösteriş amaçlı tüketim eğilimi ve sembolik tüketim eğiliminin genç tüketiciler açısından değerlendirilmesi (SDÜ örneği), SDÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat ABD, Doktora Tezi, Isparta.
  • Altunbaş H (2007). Sporun pazarlaması ve pazarlama iletişiminde spor. Selçuk İletişim Dergisi, 5(1): 93-101.
  • Arık MB (2008). Futbol ve televizyon bağı: Simbiyoz beslenme. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 26: 197-222.
  • Bozyiğit S (2015). Üniversite öğrencilerinin tüketim sürecine etki eden sosyalleşme aracılarının öğrencilerin materyalist eğilimi ve marka bilinci üzerindeki etkisine yönelik bir pilot çalışma. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(2): 295-302.
  • Centieiro PMF (2015). Enhancing fan experience during live sports broadcasts through second screen applications, Faculdade de Ciências e Tecnologia, Universidade Nova de Lisboa, PhD Thesis, Lisbon.
  • Çetin C (2014) Spor iletişimi “Spor-TV birlikteliği sattırıyor”, Ankara: Nobel Yayınları. Erdoğan İ (2008). Futbol ve futbolu inceleme üzerine. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 26: 1-58.
  • Koyuncu E (2017). TV yayıncılığı alanındaki dijital TV platformları sosyal paylaşım ağlarını neden kullanırlar?. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1): 315-335.
  • Kuyucu M (2015). Türkiye’de tematik TV yayıncılığı: Gençlerin tematik televizyon izleme alışkanlıklarının televizyon yayıncılığına olan yansımaları. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 32: 249-265.
  • Kuyucu M (2016). Vakıf üniversitelerinde eğitim gören üniversite öğrencilerinin televizyon izleme Alışkanlıkları ve tercih ettikleri program ve kanal türleri üzerine bir Araştırma. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 6(4): 446-462, http://www.michaelkuyucu.com/akademik/yayinlar/Tojdac2016.pdf (accessed December 11, 2017).
  • MEB (2008). Öğrencilerin televizyon izleme alışkanlıkları. Ankara: MEB Yayınları.
  • Melton GW, Galician ML (1989). A comparative analysis of the audience for the broadcast sports and in-person sports. 75th Annual Meeting of the Speech Communication Association (18-21 November 1989), San Francisco, California.
  • Özsoy S (2014). Futbolun sözel hali: Televizyon programları. Global Media Journal: TR Edition, 5(9): 280-302.
  • Sayılgan E (2014). Medya sektöründe bir uzmanlaşma olgusu olarak tematik kanallar ve izleyici çeşitliliğinin tematik kanal oluşumundaki rolü. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2(3): 1-15.
  • Sullivan DB (1991). The language games in TV games: Commentary and the manipulation of meaning in televised sports, leisure and ethics (Ed. Greald S. Fain), Reston, VA: AAHPERD Publication.
  • Şeker M, Gölcü A (2008). Futbolun televizyonda yeniden üretimi. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 26: 115-134.
  • Yıldız Y, Çetinöz F, Kaplan Y, Türkme M (2007). TV reklamlarında spor imajının kullanılması ve tüketici davranışları üzerine etkisi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Dergisi, 2(1): 5-13.
Year 2018, Volume: 6 Issue: 2, 165 - 171, 22.06.2018

Abstract

References

  • Akyüz M (2015). Tüketici davranışlarını etkileyen davranışlar: Gösteriş amaçlı tüketim eğilimi ve sembolik tüketim eğiliminin genç tüketiciler açısından değerlendirilmesi (SDÜ örneği), SDÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü İktisat ABD, Doktora Tezi, Isparta.
  • Altunbaş H (2007). Sporun pazarlaması ve pazarlama iletişiminde spor. Selçuk İletişim Dergisi, 5(1): 93-101.
  • Arık MB (2008). Futbol ve televizyon bağı: Simbiyoz beslenme. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 26: 197-222.
  • Bozyiğit S (2015). Üniversite öğrencilerinin tüketim sürecine etki eden sosyalleşme aracılarının öğrencilerin materyalist eğilimi ve marka bilinci üzerindeki etkisine yönelik bir pilot çalışma. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24(2): 295-302.
  • Centieiro PMF (2015). Enhancing fan experience during live sports broadcasts through second screen applications, Faculdade de Ciências e Tecnologia, Universidade Nova de Lisboa, PhD Thesis, Lisbon.
  • Çetin C (2014) Spor iletişimi “Spor-TV birlikteliği sattırıyor”, Ankara: Nobel Yayınları. Erdoğan İ (2008). Futbol ve futbolu inceleme üzerine. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 26: 1-58.
  • Koyuncu E (2017). TV yayıncılığı alanındaki dijital TV platformları sosyal paylaşım ağlarını neden kullanırlar?. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(1): 315-335.
  • Kuyucu M (2015). Türkiye’de tematik TV yayıncılığı: Gençlerin tematik televizyon izleme alışkanlıklarının televizyon yayıncılığına olan yansımaları. Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 32: 249-265.
  • Kuyucu M (2016). Vakıf üniversitelerinde eğitim gören üniversite öğrencilerinin televizyon izleme Alışkanlıkları ve tercih ettikleri program ve kanal türleri üzerine bir Araştırma. The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication, 6(4): 446-462, http://www.michaelkuyucu.com/akademik/yayinlar/Tojdac2016.pdf (accessed December 11, 2017).
  • MEB (2008). Öğrencilerin televizyon izleme alışkanlıkları. Ankara: MEB Yayınları.
  • Melton GW, Galician ML (1989). A comparative analysis of the audience for the broadcast sports and in-person sports. 75th Annual Meeting of the Speech Communication Association (18-21 November 1989), San Francisco, California.
  • Özsoy S (2014). Futbolun sözel hali: Televizyon programları. Global Media Journal: TR Edition, 5(9): 280-302.
  • Sayılgan E (2014). Medya sektöründe bir uzmanlaşma olgusu olarak tematik kanallar ve izleyici çeşitliliğinin tematik kanal oluşumundaki rolü. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2(3): 1-15.
  • Sullivan DB (1991). The language games in TV games: Commentary and the manipulation of meaning in televised sports, leisure and ethics (Ed. Greald S. Fain), Reston, VA: AAHPERD Publication.
  • Şeker M, Gölcü A (2008). Futbolun televizyonda yeniden üretimi. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 26: 115-134.
  • Yıldız Y, Çetinöz F, Kaplan Y, Türkme M (2007). TV reklamlarında spor imajının kullanılması ve tüketici davranışları üzerine etkisi. Spor Yönetimi ve Bilgi Teknolojileri Dergisi, 2(1): 5-13.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

A. Gökçe Gayretli This is me

H. Mehmet Tunçkol This is me

Publication Date June 22, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Gayretli, A. G., & Tunçkol, H. M. (2018). A Consumption Tool in Sport: Buying Sport Channel in Digital Television Platforms. International Journal of Sport Culture and Science, 6(2), 165-171.
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).