Inactive life style is one of the problems of today’s health issues and has serious damage in health which threatens and risks human life. That’s why ‘‘living by raising life quality’’is considered to be a key for a healthy life. The way to handle that key is to make the regular physical activity a permanent part of life. Especially the progress in technology brings the young generation an inactive life style.This study is made to form permanent solutions for suggestions by investigatingthe differences between physical activity and life quality. It is applied in 2013-2014 education years, in Manisa city YunusEmre township senior high schools institutes, on 833 male and female students.The personal information form formed by the researchers and Life Quality SF-36 Short form is applied on the participants in order to search the differences of physical activity and life quality. Some statistical differences appeared and some did not in the participants’ age, sex, sporting or not, having a sports license variables and SF-36 sub dimensions. It is recommended that, in order to gain regular physical activity practice, especially in senior -high schools, gymnastics lessons should be increased and be lectured actively to raise the life quality.
Günümüz sağlık problemlerinden biri olan hareketsiz yaşam tarzı insan sağlığı üzerinde ciddi sağlık problemlerine yol açmaktadır ve insanlığı tehdit ederek yaşamı riske atan bir unsur halini almıştır. Bu nedenle “yaşam kalitesini arttırarak yaşamak”, sağlıklı yaşamın önemli bir anahtarı olarak gösterilmektedir. Bu anahtarı elde etmenin önemli bir yolu düzenli fiziksel aktivitenin, yaşamın ayrılmaz bir parçası olarak benimsenmesidir. Özellikle teknolojik gelişimlerin hızla artış göstermesi, genç nüfusun hareketsiz yaşam tarzına göre hayatlarını idame ettirmelerini de beraberinde getirmektedir. Genç erişkinlerin fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi arasındaki farklılıklarının incelenerek kalıcı çözümler oluşturulmasına öneriler amacıyla yapılan bu araştırma, 2013-2014 eğitim- öğretim yılı, Manisa ili Yunus Emre İlçesinde bulunan lise eğitim kurumlarındaki 833 kız ve erkek öğrencileri kapsamaktadır. Bu araştırmadaki katılımcılara araştırmacılar tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu ve genç erişkinlerin fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi arasındaki farklılıkların incelenmesi amacıyla Yaşam Kalitesi SF-36 Kısa Formu uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizi sonucunda araştırmada katılımcıların, yaş, cinsiyet, spor yapıp yapmama, sporcu lisansına sahip olma değişkenleri ile SF-36 alt boyutlarının bazılarında istatistiksel olarak fark bulunurken bazılarında fark olmadığı tespit edilmiştir. Düzenli fiziksel aktivite alışkanlığının kazandırılmasına ilişkin özellikle lise çağındaki genç erişkinlerin, beden eğitimi ders saatlerinin arttırılması ve yaşam kalitesinin arttırılması açısından aktif olarak işlenmesine yönelik çalışmalar araştırma sonucunda önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 22, 2016 |
Published in Issue | Year 2014 Volume 2 (Special Issue 1) |