BibTex RIS Cite

The Research Of The Differences Between Physical Activity And Life Quality İn Senior High School Students (Manisa City Example)

Year 2014, Volume 2 (Special Issue 1), 496 - 510, 22.03.2016
https://doi.org/10.14486/IJSCS122

Abstract

Inactive life style is one of the problems of today’s health issues and has serious damage in health which threatens and risks human life. That’s why ‘‘living by raising life quality’’is considered to be a key for a healthy life. The way to handle that key is to make the regular physical activity a permanent part of life. Especially the progress in technology brings the young generation an inactive life style.This study is made to form permanent solutions for suggestions by investigatingthe differences between physical activity and life quality. It is applied in 2013-2014 education years, in Manisa city YunusEmre township senior high schools institutes, on 833 male and female students.The personal information form formed by the researchers and Life Quality SF-36 Short form is applied on the participants in order to search the differences of physical activity and life quality. Some statistical differences appeared and some did not in the participants’ age, sex, sporting or not, having a sports license variables and SF-36 sub dimensions. It is recommended that, in order to gain regular physical activity practice, especially in senior -high schools, gymnastics lessons should be increased and be lectured actively to raise the life quality.

References

  • Aksungur A (2009). “Dr. Zekai Tahir Burak Kadın Sağlığı Eğitim ve Araştırma Hastanesinde Çalışan Ebe ve Hemşirelerin İş Doyumu ve Yaşam Kalitesi Düzeylerinin Belirlenmesi.”Sağlık Yönetimi Programı, Yüksek Lisans Tezi, s:104, Ankara.
  • Arabacı R, Korkmaz NH, Yıldız H (2009). “Adolesanların Fiziksel Aktivite Düzeylerinin Araştırılması: Bursa Örneği’’, Fiziksel Aktivite Beslenme ve Sağlık Kongresi, s:56, Ankara.
  • Arlı M, Onur N, Süren T, Ünay H (2009). “Çocukların ve Gençlerin Televizyon İzleme ve Bilgisayar Kullanım Durumları ve Fiziksel Aktivite ve Düzeylerinin Belirlenmesi.’’, Fiziksel Aktivite Beslenme ve Sağlık Kongresi, s:54, Ankara.
  • Baydur H, Saatli G, Özyurt B, Keser E (2004). “Manisa kent merkezi okul çocuklarında yaşam kalitesi ve etkileyen faktörlerin incelenmesi.”, I. Sağlıkta Yaşam Kalitesi Sempozyumu, s:42 İzmir.
  • Bilir N, Özcebe H, Acar Vaizoğlu S, Aslan D, Subaşı N,Telatar TG (2004). “Van İli Merkez İlçesi Kentsel Kesiminde Yaşayan 15 Yaş ve Üzeri Erkeklerinin Sağlıklarının SF- 36 Ölçeği kullanılarak Değerlendirilmesi.”, I. Sağlıkta Yaşam Kalitesi Sempozyumu, s:663- 668, İzmir.
  • Çakır B (2009). “Sağlık Politikalarında Fiziksel Aktivitenin Teşviki Uygulamaları ve Stratejileri.”,Fiziksel Aktivite Beslenme ve Sağlık Kongresi, s:35, Ankara.
  • Çelik Kayapınar F (2012). “Physical Activity Levels of Adolescents.”,Procedia- SocialandBehavioralSciences,47,pp:2107-2113.
  • Karaca A (2009). “Yaşlılıkta fiziksel aktivite.”, Başkent Üniversitesi Fiziksel Aktivite, Beslenme ve Sağlık Kongresi, s:44, Ankara.
  • Ç.Memik N, Ağaoğlu B, Coşkun A, Ş.Üneri Ö, Karakaya I (2007). “Çocuklar İçin Yaşam Kalitesi Ölçeğinin 13-18 Yaş Ergen Formunun Geçerlik ve Güvenilirliği”, Türk Psikiyatri Dergisi, 18(4), s:353-363.
  • Karaca A, Çalar E, Cinemre Ş (2009). “Physical Activity Levels oftheYoungAdults in an EconomicallyDevoloping Country: The Turkish Sample.”,Journal of Human Kinetics, V (22),Section(3),pp:91-98.
  • Koçoğlu D, Akın B. “Sosyoekonomik Eşitsizliklerin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları ve Yaşam Kalitesiyle İlişkisi.”Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Elektronik Dergisi, DEUHYO ED,2(4),s:145-154.
  • Korkusuz F (2009).“Fiziksel aktivite ve kemik sağlığı.”Başkent Üniversitesi Fiziksel Aktivite, Beslenme ve Sağlık Kongresi, s:39, Ankara.
  • Özdöl Y, Çetin E, Özel M, Pınar S (2009). “8- 12 Yaş İlköğretim Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite ve düzeylerinin İncelenmesi.”Fiziksel Aktivite Beslenme ve Sağlık Kongresi, s:91,Ankara.
  • Şahin M, Yetim A, Çelik A (2012). “Psikolojik sağlamlığın gelişiminde koruyucu bir faktör olarak spor ve fiziksel aktivite”,TheJournal of Academic Social Sience Studies ,s:373- 380.
  • Ware JE(2004). “SF-36 HealthSurvey Update”,Pre-PublicationVersion, Tufts Medical Schoolpp:1-51.
  • Yüksel H, Eser E, Çelik C, Eser S, Fidaner C, Chaput M, Juniper E (2004). “Astım Bronşiyaleli Çocukların Yaşam Kalitesi Üzerine Sosyodemografik Özelliklerin ve Çocuk Allerji Uzmanı Tarafından İzlemin Etkisi.”, I. Sağlıkta Yaşam Kalitesi Sempozyumu, s:76, İzmir.

Lise Eğitimi Alan Genç Erişkinlerin Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi Arasındaki Farklılıklarının İncelenmesi (Manisa İli Örneği)

Year 2014, Volume 2 (Special Issue 1), 496 - 510, 22.03.2016
https://doi.org/10.14486/IJSCS122

Abstract

Günümüz sağlık problemlerinden biri olan hareketsiz yaşam tarzı insan sağlığı üzerinde ciddi sağlık problemlerine yol açmaktadır ve insanlığı tehdit ederek yaşamı riske atan bir unsur halini almıştır. Bu nedenle “yaşam kalitesini arttırarak yaşamak”, sağlıklı yaşamın önemli bir anahtarı olarak gösterilmektedir. Bu anahtarı elde etmenin önemli bir yolu düzenli fiziksel aktivitenin, yaşamın ayrılmaz bir parçası olarak benimsenmesidir. Özellikle teknolojik gelişimlerin hızla artış göstermesi, genç nüfusun hareketsiz yaşam tarzına göre hayatlarını idame ettirmelerini de beraberinde getirmektedir. Genç erişkinlerin fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi arasındaki farklılıklarının incelenerek kalıcı çözümler oluşturulmasına öneriler amacıyla yapılan bu araştırma, 2013-2014 eğitim- öğretim yılı, Manisa ili Yunus Emre İlçesinde bulunan lise eğitim kurumlarındaki 833 kız ve erkek öğrencileri kapsamaktadır. Bu araştırmadaki katılımcılara araştırmacılar tarafından oluşturulan kişisel bilgi formu ve genç erişkinlerin fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi arasındaki farklılıkların incelenmesi amacıyla Yaşam Kalitesi SF-36 Kısa Formu uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizi sonucunda araştırmada katılımcıların, yaş, cinsiyet, spor yapıp yapmama, sporcu lisansına sahip olma değişkenleri ile SF-36 alt boyutlarının bazılarında istatistiksel olarak fark bulunurken bazılarında fark olmadığı tespit edilmiştir. Düzenli fiziksel aktivite alışkanlığının kazandırılmasına ilişkin özellikle lise çağındaki genç erişkinlerin, beden eğitimi ders saatlerinin arttırılması ve yaşam kalitesinin arttırılması açısından aktif olarak işlenmesine yönelik çalışmalar araştırma sonucunda önerilmektedir.

References

  • Aksungur A (2009). “Dr. Zekai Tahir Burak Kadın Sağlığı Eğitim ve Araştırma Hastanesinde Çalışan Ebe ve Hemşirelerin İş Doyumu ve Yaşam Kalitesi Düzeylerinin Belirlenmesi.”Sağlık Yönetimi Programı, Yüksek Lisans Tezi, s:104, Ankara.
  • Arabacı R, Korkmaz NH, Yıldız H (2009). “Adolesanların Fiziksel Aktivite Düzeylerinin Araştırılması: Bursa Örneği’’, Fiziksel Aktivite Beslenme ve Sağlık Kongresi, s:56, Ankara.
  • Arlı M, Onur N, Süren T, Ünay H (2009). “Çocukların ve Gençlerin Televizyon İzleme ve Bilgisayar Kullanım Durumları ve Fiziksel Aktivite ve Düzeylerinin Belirlenmesi.’’, Fiziksel Aktivite Beslenme ve Sağlık Kongresi, s:54, Ankara.
  • Baydur H, Saatli G, Özyurt B, Keser E (2004). “Manisa kent merkezi okul çocuklarında yaşam kalitesi ve etkileyen faktörlerin incelenmesi.”, I. Sağlıkta Yaşam Kalitesi Sempozyumu, s:42 İzmir.
  • Bilir N, Özcebe H, Acar Vaizoğlu S, Aslan D, Subaşı N,Telatar TG (2004). “Van İli Merkez İlçesi Kentsel Kesiminde Yaşayan 15 Yaş ve Üzeri Erkeklerinin Sağlıklarının SF- 36 Ölçeği kullanılarak Değerlendirilmesi.”, I. Sağlıkta Yaşam Kalitesi Sempozyumu, s:663- 668, İzmir.
  • Çakır B (2009). “Sağlık Politikalarında Fiziksel Aktivitenin Teşviki Uygulamaları ve Stratejileri.”,Fiziksel Aktivite Beslenme ve Sağlık Kongresi, s:35, Ankara.
  • Çelik Kayapınar F (2012). “Physical Activity Levels of Adolescents.”,Procedia- SocialandBehavioralSciences,47,pp:2107-2113.
  • Karaca A (2009). “Yaşlılıkta fiziksel aktivite.”, Başkent Üniversitesi Fiziksel Aktivite, Beslenme ve Sağlık Kongresi, s:44, Ankara.
  • Ç.Memik N, Ağaoğlu B, Coşkun A, Ş.Üneri Ö, Karakaya I (2007). “Çocuklar İçin Yaşam Kalitesi Ölçeğinin 13-18 Yaş Ergen Formunun Geçerlik ve Güvenilirliği”, Türk Psikiyatri Dergisi, 18(4), s:353-363.
  • Karaca A, Çalar E, Cinemre Ş (2009). “Physical Activity Levels oftheYoungAdults in an EconomicallyDevoloping Country: The Turkish Sample.”,Journal of Human Kinetics, V (22),Section(3),pp:91-98.
  • Koçoğlu D, Akın B. “Sosyoekonomik Eşitsizliklerin Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları ve Yaşam Kalitesiyle İlişkisi.”Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksek Okulu Elektronik Dergisi, DEUHYO ED,2(4),s:145-154.
  • Korkusuz F (2009).“Fiziksel aktivite ve kemik sağlığı.”Başkent Üniversitesi Fiziksel Aktivite, Beslenme ve Sağlık Kongresi, s:39, Ankara.
  • Özdöl Y, Çetin E, Özel M, Pınar S (2009). “8- 12 Yaş İlköğretim Öğrencilerinin Fiziksel Aktivite ve düzeylerinin İncelenmesi.”Fiziksel Aktivite Beslenme ve Sağlık Kongresi, s:91,Ankara.
  • Şahin M, Yetim A, Çelik A (2012). “Psikolojik sağlamlığın gelişiminde koruyucu bir faktör olarak spor ve fiziksel aktivite”,TheJournal of Academic Social Sience Studies ,s:373- 380.
  • Ware JE(2004). “SF-36 HealthSurvey Update”,Pre-PublicationVersion, Tufts Medical Schoolpp:1-51.
  • Yüksel H, Eser E, Çelik C, Eser S, Fidaner C, Chaput M, Juniper E (2004). “Astım Bronşiyaleli Çocukların Yaşam Kalitesi Üzerine Sosyodemografik Özelliklerin ve Çocuk Allerji Uzmanı Tarafından İzlemin Etkisi.”, I. Sağlıkta Yaşam Kalitesi Sempozyumu, s:76, İzmir.
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Hande Tavazar This is me

Elif Erkaya This is me

Özge Yavaş

Özgür Tez This is me

Devrim Zerengök This is me

Pınar Güzel

Selhan Özbey

Publication Date March 22, 2016
Published in Issue Year 2014 Volume 2 (Special Issue 1)

Cite

APA Tavazar, H., Erkaya, E., Yavaş, Ö., Tez, Ö., et al. (2016). Lise Eğitimi Alan Genç Erişkinlerin Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi Arasındaki Farklılıklarının İncelenmesi (Manisa İli Örneği). International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 1), 496-510. https://doi.org/10.14486/IJSCS122
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).