BibTex RIS Cite

THE COMPARISON OF EMOTIONAL INTELLIGENCE AND HAPPINESS OF THE PRESERVICE TEACHERS IN THE DEPARTMENT OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS TEACHING WITH SOME PRESERVICE TEACHERS IN OTHER DEPARTMENTS

Year 2014, Volume 2 (Special Issue 1), 745 - 756, 22.03.2016
https://doi.org/10.14486/IJSCS144

Abstract

The aim of this study is to compare the emotional intelligence and happiness of students who receive education in the departments of physical education and sports teaching, primary school mathematics teaching, music teaching and art teaching.

This study was carried out via using relational screening model. The sample of the study was comprised of the students who received education in the departments of physical education and sports teaching, primary school mathematics teaching, music teaching and art teaching in Gazi University in the academic years of 2013-2014. The population of this study included 434 students in total (N=434).The number of female students is (N=308) while the number of male students is (N=124).

In this study, three different measure tools were used. These are Oxford Happiness Scale, Schutte Emotional Intelligence Scale and Personal Information Form.

According to the result of the study, average of happiness values of the students in the department of physical education and sports teaching (114.33±17.53) was found higher than the average values of the students in the department of primary school mathematics teaching. Average of use of Emotions and Evaluation of Emotions in the students who are in the department of music teaching (24,07±3,05) was found higher than the average values of the students in the department of primary school mathematics teaching.

References

  • Aslan, Ş. (2013). Duygusal zekâ dönüşümcü ve etkileşimci liderlik. Konya: Eğitim Kitapevi Yayınları.
  • Atay, B. (2012). Happiness in east europe in comparison with turkey (Yüksek lisans tezi). İstanbul Bilgi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aydemir, R. E. (2008). Dindarlık ve Mutluluk İlişkisi (Yüksek Lisans Tezi). Ondokuzmayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Aydın, A. (2010). Eğitim psikolojisi gelişim, öğrenme, öğretim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bender, M. T. (2006). Resim-İş eğitimi öğrencilerinde duygusal zekâ ve yaratıcılık ilişkileri (Doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Certel, Z., Çatıkkaş, F. ve Yalçınkaya, M. (2011). Beden eğitimi öğretmen adaylarının duygusal zekâ ile eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 13(1): 74-81.
  • Goleman, D. (2013). Duygusal zekâ neden ıq’dan daha önemlidir? (B. S. Yüksel, .Çev). İstanbul: Varlık Yayınları. (Eserin aslı 1995’te yayımlanmıştır).
  • Gökdemir-Dumludağ, Ö. (2011). Mutluluk ve iktisadi parametreler üzerine bir inceleme (Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Habibzadeh,S. and Allahvirdiyani, K. (2011). Effects of economic and non economic factors on happiness on primary school teachers and Urmia University professors. Procedia Social and Behavioral Sciences, 30, 2050-2051.
  • Karsar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keskin, D.D. (2010). Hemşirelik yüksekokulu birinci sınıf öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile empati becerileri arasındaki ilişki (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kılıçaraslan, F. (2010). 10 adımda duygusal zekâ. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kızıl, Z. (2012). Eğitim bilimleri fakültesi öğrencilerinin duygusal zekâlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Klein, S. (2004). Mutluluğun formülü. (O. Duman, Çev.). Ankara: Arkadaş Yayınevi. (Eserin aslı 2002’de yayımlanmıştır).
  • Marar, Z. (2004). Mutluluk paradoksu. (S. Çağlayan, Çev.). İstanbul: Kitap Yayınevi. (Eserin aslı 2003’te yayımlanmıştır).
  • Mayer, J. D. and Salovey, P. (1993). The intelligence of emotional intelligence. Intelligence, 17(4),433-442.
  • http://www.unh.edu/emotional_intelligence/EI%20Assets/Reprints...EI%20Proper/EI1993%20Editorial%20on%20EI%20in%20Intelligence.pdf (14 Kasım 2013 tarihinde alınmıştır).
  • Mayer, J. D. and Salovey, P. (1997). Emotional development and emotional intelligence. New York: Basic Books.
  • Seligman, M. E. P. (2004). Gerçek mutluluk. (S. Kunt Akbaş, Çev.). Ankara: HYB Basım Yayın. (Eserin aslı 2002’de yayımlanmıştır).
  • Şentürk, E. (2011). Mutluluk düzeyinin sosyo-demografik özelliklerle lojistik regrasyon analizi aracılığıyla incelenmesi ve Türkiye için bir uygulama (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Taşkın, A. K. (2008). Beden eğitimi öğrencilerinde duygusal zekâ düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yaylacı, G.Ö. (2008). Kariyer yaşamında duygusal zekâ ve iletişim yeteneği. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • Yurdakavuştu, Y. (2012). İlköğretim öğrencilerinde duygusal zekâ ve sosyal beceri düzeyi. (Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ İLE BAZI ÖĞRETMEN ADAYLARININ DUYGUSAL ZEKÂ VE MUTLULUKLARININ KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2014, Volume 2 (Special Issue 1), 745 - 756, 22.03.2016
https://doi.org/10.14486/IJSCS144

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, İlköğretim Matematik
Öğretmenliği, Müzik Eğitimi ve Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dallarında öğrenim gören
öğrencilerinin duygusal zekâ ve mutluluklarının karşılaştırılmasıdır.
İlişkisel tarama modeli örnek alınarak yapılan çalışmada, Gazi Üniversitesi Beden
Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Müzik Eğitimi ve Resim-
İş Eğitimi Ana Bilim Dallarında 2013-2014 eğitim öğretim yılları arasında öğrenim gören
öğrenciler, örneklem olarak belirlenmiştir. Çalışmaya toplamda 434 öğrenci katılmıştır
(N=434). Kız öğrencilerin sayısı (N=308), erkek öğrencilerin sayısı ise (N=124) „tür.
Çalışmada, üç farklı ölçüm aracı kullanılmıştır. Bunlar; Oxford Mutluluk Ölçeği,
Schutte Duygusal Zekâ Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu‟dur.
Araştırmanın sonucuna göre, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü‟nde öğrenim
gören öğrencilerin mutluluk ortalama değerleri (114.33±17.53), İlköğretim Matematik
Öğretmenliği Bölümü‟nde öğrenim gören öğrencilerin ortalama değerlerine (107.46±16.88)
göre daha yüksektir. Müzik Eğitimi öğrencilerinin duyguları kullanma alt boyut ortalama
değerleri (24,07±3,05), Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği öğrencilerinin ortalamalarından
(22,84±3,35) yüksektir.

References

  • Aslan, Ş. (2013). Duygusal zekâ dönüşümcü ve etkileşimci liderlik. Konya: Eğitim Kitapevi Yayınları.
  • Atay, B. (2012). Happiness in east europe in comparison with turkey (Yüksek lisans tezi). İstanbul Bilgi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aydemir, R. E. (2008). Dindarlık ve Mutluluk İlişkisi (Yüksek Lisans Tezi). Ondokuzmayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Samsun.
  • Aydın, A. (2010). Eğitim psikolojisi gelişim, öğrenme, öğretim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Bender, M. T. (2006). Resim-İş eğitimi öğrencilerinde duygusal zekâ ve yaratıcılık ilişkileri (Doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Certel, Z., Çatıkkaş, F. ve Yalçınkaya, M. (2011). Beden eğitimi öğretmen adaylarının duygusal zekâ ile eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 13(1): 74-81.
  • Goleman, D. (2013). Duygusal zekâ neden ıq’dan daha önemlidir? (B. S. Yüksel, .Çev). İstanbul: Varlık Yayınları. (Eserin aslı 1995’te yayımlanmıştır).
  • Gökdemir-Dumludağ, Ö. (2011). Mutluluk ve iktisadi parametreler üzerine bir inceleme (Doktora Tezi). İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Habibzadeh,S. and Allahvirdiyani, K. (2011). Effects of economic and non economic factors on happiness on primary school teachers and Urmia University professors. Procedia Social and Behavioral Sciences, 30, 2050-2051.
  • Karsar, N. (2000). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Keskin, D.D. (2010). Hemşirelik yüksekokulu birinci sınıf öğrencilerinin duygusal zekâ düzeyleri ile empati becerileri arasındaki ilişki (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Kılıçaraslan, F. (2010). 10 adımda duygusal zekâ. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kızıl, Z. (2012). Eğitim bilimleri fakültesi öğrencilerinin duygusal zekâlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Klein, S. (2004). Mutluluğun formülü. (O. Duman, Çev.). Ankara: Arkadaş Yayınevi. (Eserin aslı 2002’de yayımlanmıştır).
  • Marar, Z. (2004). Mutluluk paradoksu. (S. Çağlayan, Çev.). İstanbul: Kitap Yayınevi. (Eserin aslı 2003’te yayımlanmıştır).
  • Mayer, J. D. and Salovey, P. (1993). The intelligence of emotional intelligence. Intelligence, 17(4),433-442.
  • http://www.unh.edu/emotional_intelligence/EI%20Assets/Reprints...EI%20Proper/EI1993%20Editorial%20on%20EI%20in%20Intelligence.pdf (14 Kasım 2013 tarihinde alınmıştır).
  • Mayer, J. D. and Salovey, P. (1997). Emotional development and emotional intelligence. New York: Basic Books.
  • Seligman, M. E. P. (2004). Gerçek mutluluk. (S. Kunt Akbaş, Çev.). Ankara: HYB Basım Yayın. (Eserin aslı 2002’de yayımlanmıştır).
  • Şentürk, E. (2011). Mutluluk düzeyinin sosyo-demografik özelliklerle lojistik regrasyon analizi aracılığıyla incelenmesi ve Türkiye için bir uygulama (Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Taşkın, A. K. (2008). Beden eğitimi öğrencilerinde duygusal zekâ düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yaylacı, G.Ö. (2008). Kariyer yaşamında duygusal zekâ ve iletişim yeteneği. İstanbul: Hayat Yayınları.
  • Yurdakavuştu, Y. (2012). İlköğretim öğrencilerinde duygusal zekâ ve sosyal beceri düzeyi. (Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
There are 23 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Emre Tingaz Tingaz This is me

Muhsin Hazar

Publication Date March 22, 2016
Published in Issue Year 2014 Volume 2 (Special Issue 1)

Cite

APA Tingaz, E. . T., & Hazar, M. (2016). THE COMPARISON OF EMOTIONAL INTELLIGENCE AND HAPPINESS OF THE PRESERVICE TEACHERS IN THE DEPARTMENT OF PHYSICAL EDUCATION AND SPORTS TEACHING WITH SOME PRESERVICE TEACHERS IN OTHER DEPARTMENTS. International Journal of Sport Culture and Science, 2(Special Issue 1), 745-756. https://doi.org/10.14486/IJSCS144
IntJSCS is published by International Science Culture and Sport Association (ISCSA).