The purpose of the work is Physical Education and Sports School students Doping is carried out to determine level of the knowledge. Muğla Sıtkı Koçman University Physical Education and Sports has been applied to the 120 people who teaching in this departmant have been assessed in the 120 surveys. To determine the knowledge level of doping, content validity of the questionnaire consisting of 32 questions, intelligibility and reliability in the 2006-2007 school year are made by Coskun Sargın, Cronbach's alpha reliability coefficient was found to be 0.92. (0.80 <x <1.00) is a highly reliable data collection tool. The information obtained from the survey in SPSS 16.0 package program frequency, percentage values are taken.
According to the data we have obtained as a result of analysis, the doping level of knowledge of students in the department and according to gender differences were observed (p <0.05). students about gene doping as a result they do not have sufficient information has emerged. The information obtained on our research findings and results of the evaluation will be presented in some detail.
Bu çalışmanın amacı, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin doping bilgi düzeylerinin saptanması amacıyla yapılmıştır. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğretim gören 120 kişiye uygulanmış olup 120 ankette değerlendirmeye alınmıştır. Doping bilgi düzeylerinin belirlenmesi için, Toplam 32 sorudan oluşan anketin kapsam geçerliliği, anlaşılabilirliği ve güvenirliliği 2006-2007 eğitim öğretim yılında Coşkun Sargın tarafından yapılmış olup, Cronbach Alpha güvenirlik kat sayısı 0,92 olarak saptanmıştır. (0,80 < x < 1,00 ) ise veri toplama aracı yüksek derecede güvenilir. Anketten elde edilen bilgiler SPSS 16.0 paket programında frekans, yüzde değerleri alınmıştır. Analizler sonucunda elde ettiğimiz verilere göre, öğrencilerin doping bilgi düzeylerinde bölüm ve cinsiyet değişkenine göre farklılıklar saptanmıştır (p<0.05). Gen dopingi hakkında öğrencilerin yeterli bir bilgiye sahip olmadıkları sonucu ortaya çıkmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 17, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Volume 2 (Special Issue 2) |