Fitness centres, especially in developed nations are means of exercising in a controlled environment that offers customised training facilities, along with helping the members to socialise. Although services and the rates differ from one to another, they all work with the same principal- obtaining membership of the attendants, longer the membership, better for both parties: members and club owners alike. This article will explore the fitness industry in Turkey briefly, by providing background information about the participants of the research. It will then move into portraying their involvement level with the fitness activities. Finally, the paper will present a summary and recommendations sections, based on the research findings. The data for the article collected from members of a fitness club in Adana during the 6 months period of time. Out of 200 questionnaires left, 79 returned by the participants, who were the members of the fitness club under scrutiny.
Fitness salonları, özellikle gelişmiş ülkelerde üyelerine kontrollü bir ortamda sundukları değişik alternatif metodlarla egzersiz yapmanın yanısıra üyelere sosyalleşme imkanları da sağlamaktadır. Her nekadar sağladıkları hizmetler ve aldıkları ücretler farklılıklar gösterse de bu tür merkezler genelde aynı prensiplerle çalışırlar: ne kadar uzun süreli sağlanırsa her iki taraf için de -gerek kulüp, gerekse üyelerin- menfaatine olan üyelik sistemi. Bu çalışma öncelikle konu hakkında teorik bilgi ve geri plan bilgisi oluşturacak çalışmanın katılımcıları hakkında özet bilgiler vererek Türkiye'deki fitness sektörünü genel olarak incelemeyi amaçlamaktadır. Daha sonra katılımcıların fitness çalışmalarına kendilerini kişisel olarak nasıl bağladıklarını ortaya koyacaktır. Son olarak, araştırma sonuçlarına dayanan özet ve öneriler kısmı çalışmada yer alacaktır
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 4, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume 3 (Special Issue 1) |