Ortadoğu’da yaşanan son gelişmelerin neticesinde Türkiye’de ve Dünya’da Arapça öğretiminin önemi giderek artmaktadır. Bunun yanı sıra, Arapça Yüce Kur’an-ı Kerim’in ve hadislerin dili olması nedeniyle Arap olmayan Müslümanların dinlerini anlayabilmeleri için bu dili öğrenmeleri gerekmektedir. Bütün bu ihtiyaçların sonucunda bazı ülkeler Arapça öğretmek için kurslar açmaktadırlar. Türkiye’de de ilkokul, ortaöğretim ve lisede Arapça dersleri bulunmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı bu dersler için müfredatlar yayınlamaktadır. Türkiye gibi bazı ülkeler de okullarında yabancı dil olarak Arapça öğretmektedirler. Bu çalışmada, yabancı dil olarak Arapça öğreten bu ülkelerle Türkiye arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları analiz etmeye çalıştık. Analizin sonucunda Türkiye’deki ilkokullarda Arapça öğretimi için hazırlanacak olan öğretim programı için bazı önerilerde bulunulmuştur.
Ortadoğu’da yaşanan son gelişmelerin neticesinde Türkiye’de ve Dünya’da Arapça öğretiminin önemi giderek artmaktadır. Bunun yanı sıra, Arapça Yüce Kur’an-ı Kerim’in ve hadislerin dili olması nedeniyle Arap olmayan Müslümanların dinlerini anlayabilmeleri için bu dili öğrenmeleri gerekmektedir. Bütün bu ihtiyaçların sonucunda bazı ülkeler Arapça öğretmek için kurslar açmaktadırlar. Türkiye’de de ilkokul, ortaöğretim ve lisede Arapça dersleri bulunmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı bu dersler için müfredatlar yayınlamaktadır. Türkiye gibi bazı ülkeler de okullarında yabancı dil olarak Arapça öğretmektedirler. Bu çalışmada, yabancı dil olarak Arapça öğreten bu ülkelerle Türkiye arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları analiz etmeye çalıştık. Analizin sonucunda Türkiye’deki ilkokullarda Arapça öğretimi için hazırlanacak olan öğretim programı için bazı önerilerde bulunulmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 27, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume 3 (Special Issue 2) |