Tourism sector is one of the sectors that gain momentum and importance with the globalization. One of the important sub branches of the tourism that attracts attention with 1-1-5 billion people and approximately 2 trillion world incomes is sport tourism. The first tourism movement is the start of Olympics in Ancient Greek and movement of people who want to watch these games. Due to the fact that this tourism type that emerges thanks to the sports activities, contributes the economic and social structure of that region, states carry out significant lobbying activities to host Olympics. The mass of the number of the sportsmen to attend to the sport activity and audience that come to watch these games and more importantly live streams from the place of the games contribute significantly to the promotion of that region. While eating and drinking, traveling, souvenirs expenses are direct incomes; it significantly contributes to the transportation and carriage sector. The appearance of before and after of the Olympic regions show great difference. One of the most important examples is the province of Mersin that hosts the latest Mediterranean games. While infrastructure and supra structure investments made for the preparation of city to the games in a brief time change the appearance of the city, national and international promotions significantly change the province. Olympic causes important development beyond measure. The objective of this study is to specify social and economic contributions of tourism type emerged by the sport activities on the region and raise awareness for its contribution to country promotion. The study bases significantly on the literature review. The study will have a solid structure by making use of the domestic and international statistical data. The scope of the study is Olympics in general and Mediterranean games in Mersin Province in particular.
Turizm sektörü özellikle küreselleşme ile birlikte hız ve önem kazanan sektörlerin başında yer almaktadır. 2 trilyon dolara yaklaşan dünya geliri ve yaklaşık 1-1,5 milyar insanın katılımıyla ilgileri üzerine çeken turizm sektörünün önemli alt çeşitlerinden biri de spor turizmidir. Antik yunanda olimpiyatların başlaması ve bu oyunları izlemek üzere uzak yollardan insanların hareket etmesi, bu alandaki ilk turizm hareketini oluşturmaktadır. Spor aktiviteleri sayesinde ortaya çıkan turizm çeşidi, gerçekleştiği bölgenin ekonomik ve sosyal yapısına olumlu katkılar sağlaması nedeniyle günümüzde de özellikle olimpiyatlara ev sahibi olabilmek için ülkeler ciddi kulisler yapmaktadırlar. Zira spor aktivitesine katılacak olan sporcuların sayısının çokluğu yanında bu oyunları izlemeye gelen seyirciler ve daha da önemlisi oyunların yapıldığı yerden yapılacak canlı yayınlar, o bölgenin tanıtımı açısından çok önemli fırsat ve katkılar sunmaktadır. Sporcuların ve izleyicilerin konaklama, yeme-içme, gezi, hediyelik eşya gibi alanlarda yapmış oldukları harcamalar doğrudan gelir oluştururken özellikle ulaşım ve taşımacılık sektörüne çok ciddi katkılar sunmaktadır. Olimpiyatların yapılacağı bölgenin olimpiyat öncesi ve sonrası görünümleri büyük farklar göstermektedir. En önemli örneklerden birisi ise son yapılan Akdeniz oyunlarına ev sahipliği yapan Mersin ilidir. İl’in kısa zamanda bu oyunlara hazırlanması için yapılan alt ve üst yapı yatırımları bir yandan şehrin çehresini değiştirirken diğer yandan yapılan ulusal ve uluslararası tanıtımlar sayesinde ilin çehresi ciddi oranda değişmiştir. Olimpiyatlar ise bu ölçeğin çok ötesinde gelişmelere sebep olmaktadır. Çalışmanın amacı, spor aktivitelerinin ortaya çıkarmış olduğu turizm türünün bölge ekonomisine sosyal ve ekonomik katkılarını tespit etmek ve bu sayede ülke tanıtımına katkısı konusunda farkındalık oluşturmaktadır. Çalışma büyük oranda literatür taramasına dayalı bir çalışmadır. Ancak konu ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklı istatistiki verilerden de yararlanılarak çalışma da somut bir yapıya kavuşturulacaktır. Genelde olimpiyatlar, özelde ise Mersin ili Akdeniz oyunları çalışmanın kapsamını oluşturmaktadır
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 15, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume 3 (Special Issue 2) |