Internet technology today shows a quick progress, and social networks increase their number of users on each day. Social networking, which is one of the main indicators of the technology era, attracts people of all ages while the virtual world goes beyond the real life via the applications it offers. Especially young people show an intense interest in social media which is an extension of the Internet technology. Social media addiction is increasing both in Turkey and all around the world. This study aims to determine the level of social media addiction in young people in Turkey, and to make suggestions on the prevention of the addiction while stating the current work carried out on the subject in Turkey. Survey type research model is used in the study, and social media addiction is examined in depth to determine causes of the addiction among young people. In this study, the addiction factor of the Social Networking Status Scale is used as a data collection tool to measure social media addiction among young people. The scale has three factors including addiction, ethics and convergence, and it is a reliable and valid scale, as the reliability and validity of the scale had been tested. The study is conducted on 271 students between the ages of 13-19. It has been found that gender (t=0.406; P>0.05) makes no significant difference in social media addiction while the factors of age (F=6.256; P<0.05), daily time spent on the Internet (F=44.036; P<0.05) and daily frequency of visiting social media profiles (F=53.56; P<0.05) make significant differences in addiction level. The results have showed that low addiction level of 14-year group increases with age up to 17 years, and the level decreases in 18-year group. Social media addiction level shows a dramatic increase also in the case of daily time spent on the Internet increases. More frequent daily visits to social media profiles increase the addiction as well. The study also provides suggestions on possible actions to prevent addiction.
İnternet teknolojisi günümüzde hızlı bir şekilde gelişim göstermekte ve sosyal paylaşım ağları her geçen gün kullanıcı sayısını arttırmaktadır. Teknoloji çağının en temel göstergelerinden biri olan sosyal paylaşım ağları her yaştan her kesimin ilgisini çekmekte; sunulan uygulamalar aracılığıyla sanal dünya reel hayatın önüne geçmektedir. İnternet teknolojisinin bir uzantısı olarak adlandırılan sosyal medyaya özellikle gençler yoğun bir şekilde ilgi göstermekte; gerek Türkiye’de gerekse de dünyada sosyal medya bağımlılığı giderek artmaktadır. Bu çalışmanın amacı gençlerin sosyal medya bağımlılık düzeylerini tespit etmek ve Türkiye’de bağımlılığın önlenmesine yönelik gerçekleştirilen çalışmalara yer verilerek konuya dair öneriler sunmaktır. Genel tarama modeli kullanılan bu çalışmada sosyal medya bağımlılığı konusu derinlemesine irdelenmiş ve gençlerin sosyal medya bağımlılığının nedenleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada gençlerin sosyal medya bağımlılığını ölçmek üzere kullanılan veri toplama aracı geçerlilik ve güvenirlilik çalışması yapılmış bağımlılık, etik ve yakınsama olmak üzere üç boyutu olan “Sosyal Paylaşım Ağlarında Konum Belirleme Ölçeği” isimli ölçeğin bağımlılık boyutu maddelerini içermektedir. Araştırmanın çalışma grubunu 13-19 yaş arasındaki 271 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada sonucunda sosyal medya bağımlılığının cinsiyet değişkenine (t=0,406; P > 0,05) göre anlamlı bir fark bulunmamasına karşın, yaş (F=6.256; P < 0,05), internette geçirilen günlük zaman (F=44,036; P < 0,05) ve günlük sosyal paylaşım ağlarındaki profilleri ziyaret sıklığı (F=53,56; P < 0,05) değişkenlerine göre anlamlı fark bulunmuştur. Sonuçlar 14 yaş grubunda düşük olan sosyal medya bağımlılığının 17 yaşına kadar yaş arttıkça arttığını ancak 18 yaşında düştüğünü, internette geçirilen günlük süre arttıkça sosyal medya bağımlılığın da anlamlı bir şekilde arttığını ve sosyal paylaşım ağlarındaki profilerin ziyaret sıklıkları arttıkça sosyal medya bağımlılığın da anlamlı bir şekilde arttığını göstermektedir. Çalışmada ayrıca, bağımlılığın önlenmesi amacıyla yapılması gerekenlere ilişkin öneriler sunulmuştur
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume 3 - Issue 3 |