Bu araştırmanın amacı, 7-9 yaş arası ilkokul çocuklarına uygulanan 12 haftalık halk oyunları çalışmalarının fiziksel uygunluklarına etkisinin araştırılmasıdır. Araştırmanın örneklem grubunu Bursa, Rahmiye Malcıoğlu İlkokulunda öğrenim gören 74 gönüllü öğrenci oluşturmaktadır. Gönüllüler, Zeybek Grubu(ZG, n=24), Trakya Grubu (TG, n=24) ve Kontrol Grubu (KG, n=26) olarak üçe ayrıldı. ZG (ağır tempo) ve TG (hızlı tempo) 12 hafta, haftada ikişer saat olmak üzere halk oyunları eğitimi aldı. KG’na ise herhangi bir fiziksel aktivite yaptırılmadı. Gönüllülerinin fiziksel uygunluklarını belirlemek için çalışma öncesi (ön test) ve sonrası (son test) otur eriş, 30 metre koşusu, dikey sıçrama (anaerobik güç), illinois ve el pençe kuvveti testleri uygulandı. Araştırmamızdaki değişkenlerin gelişimini belirlemek için parametrik testlerden Paired Samples T test kullanıldı. Trakya ve Zeybek Gruplarının halk oyunları çalışması esnasında attıkları adım sayısı, kat edilen mesafe ve harcanan enerji miktarlarını karşılaştırmak için ise Independent Samples T test kullanıldı.
Sonuç olarak 12
haftalık halk oyunları çalışmalarının 7-9 yaş çocuklarının anaerobik güç,
esneklik, beceri ve sürat özellikleri ile vücut kompozisyonu üzerinde pozitif
etkisi olduğu, el pençe kuvvetine ise etkisi olmadığı söylenebilir. İki farklı
oyun grubunun motorsal özelliklerinin gelişimi, çalışma esnasında attıkları
adım sayıları, kat edilen mesafe ve harcadıkları enerji miktarı
karşılaştırıldığında ise hızlı oynayan grupta bulunan değerlerin daha fazla
olduğu belirlenmiştir.
Subjects | Sports Medicine |
---|---|
Journal Section | Hareket ve Egzersiz Bilimi |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2017 |
Submission Date | March 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 1 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------