Research Article
BibTex RIS Cite

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL KAYGI DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2017, Volume: 4 Issue: 2, 13 - 19, 01.10.2017

Abstract




















Bu araştırmanın amacı, üniversitelerin beden
eğitimi ve spor bölümlerinde okuyan öğrencilerin sosyal kaygı düzeylerini
cinsiyet, millilik ve bölümlere göre

incelemektir.
Araştırmanın evrenini Ahi Evran Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor
Yüksekokulunda Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği, Antrenörlük Eğitimi ve Spor
Yöneticiliği bölümlerinde okuyan yaklaşık 700 öğrenci, örneklemini ise 229
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak için Sosyal Kaygı Ölçeği
(SKÖ) kullanılmıştır. SKÖ, 3 alt boyut (Sosyal Kaçınma Kaygısı, Eleştirilme
Kaygısı, Bireysel Değersizlik Duygusu) ve 30 maddeden oluşmaktadır. Verilerin
analizinde betimleyici istatistik, t testi ve anova testi kullanılmıştır.
Araştırmanın bulgularına göre, katılımcıların sosyal kaygı düzeylerinin
cinsiyet, bölüm ve millilik durumlarına göre farklılaşmadığı belirlenmiştir
(p>0,05).

References

  • 1. Burger, J. M. (2006). Kişilik (Çev: İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu). İstanbul: Kaktüs Yayınları. 2. Ceylan, H. (2011). Üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerinin yordanması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. 3. Clark, D., Faılburn, C. (1997). Science and practice of cognitive behaviour therapy. Oxford: Oxford University Press. 4. Çağlar, M., Dinçyürek, S., & Arsan, N. (2012). Üniversite öğrencilerinin sosyal kaygılarının analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education). 43, 106-116. 5. Çakır, S. (2010). Bilişsel-davranışçı yaklaşıma dayalı olarak hazırlanan sosyal kaygıyla başa çıkma programının lise öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa. 6. Dayhoff, S. A. (2000). Diagonally-parked in a parallel universe. Working through social anxiety. New Mexico: Effectiveness-Plus Publications. 7. Gümüş, E. (2002). Sosyal kaygıyla başa çıkma programının üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. 8. Halawani, H. A. (2012). Comparıson of sport competıtıve anxıety levels of saudı arabıan natıonal team athletes wıth and wıthout dısabılıtıes ın competıtıons. Unpublished Doctoral Thesis, University of Arkansas, Arkansas. 9. İzgiç, F., Akyüz, G., Doğan, O., & Kuğu, N. (2000). Üniversite öğrencilerinde sosyal fobi yaygınlığı. Anadolu Psikiyatri Dergisi. 1(4), 207–214. 10. Karacan, E., Şenol, S., & Şener, Ş. (1996). Çocukluk ve ergenlik çağında sosyal fobi. 3P Dergisi, 4 (ek-1), 28-34. 11. Kashdan, B. T. (2007). Social anxiety spectrum and diminished positive experiences: Theoretical synthesis and meta-analyss. Clinical Psycholog. Review, 27, 348-365. 12. Kaya, A., Bozaslan, H., & Genç, G. (2012). Üniversite öğrencilerinin anne-baba tutumlarının problem çözme becerilerine, sosyal kaygı düzeylerine ve akademik başarılarına etkisi, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 208-225. 13. Leary, M. L. (1983). Social anxiousness: the construct and its measurement. Journal of Personality Assessment. 47(1), 66-75. 14. Leary, M. R., Kowalski, R. M. (1995). Social anxiety. New York: The Guilford Press. 15. Tunç, A. Ç. (2015). Sporun üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı ve öznel iyi oluş düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
Year 2017, Volume: 4 Issue: 2, 13 - 19, 01.10.2017

Abstract

References

  • 1. Burger, J. M. (2006). Kişilik (Çev: İnan Deniz Erguvan Sarıoğlu). İstanbul: Kaktüs Yayınları. 2. Ceylan, H. (2011). Üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerinin yordanması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir. 3. Clark, D., Faılburn, C. (1997). Science and practice of cognitive behaviour therapy. Oxford: Oxford University Press. 4. Çağlar, M., Dinçyürek, S., & Arsan, N. (2012). Üniversite öğrencilerinin sosyal kaygılarının analizi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education). 43, 106-116. 5. Çakır, S. (2010). Bilişsel-davranışçı yaklaşıma dayalı olarak hazırlanan sosyal kaygıyla başa çıkma programının lise öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa. 6. Dayhoff, S. A. (2000). Diagonally-parked in a parallel universe. Working through social anxiety. New Mexico: Effectiveness-Plus Publications. 7. Gümüş, E. (2002). Sosyal kaygıyla başa çıkma programının üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. 8. Halawani, H. A. (2012). Comparıson of sport competıtıve anxıety levels of saudı arabıan natıonal team athletes wıth and wıthout dısabılıtıes ın competıtıons. Unpublished Doctoral Thesis, University of Arkansas, Arkansas. 9. İzgiç, F., Akyüz, G., Doğan, O., & Kuğu, N. (2000). Üniversite öğrencilerinde sosyal fobi yaygınlığı. Anadolu Psikiyatri Dergisi. 1(4), 207–214. 10. Karacan, E., Şenol, S., & Şener, Ş. (1996). Çocukluk ve ergenlik çağında sosyal fobi. 3P Dergisi, 4 (ek-1), 28-34. 11. Kashdan, B. T. (2007). Social anxiety spectrum and diminished positive experiences: Theoretical synthesis and meta-analyss. Clinical Psycholog. Review, 27, 348-365. 12. Kaya, A., Bozaslan, H., & Genç, G. (2012). Üniversite öğrencilerinin anne-baba tutumlarının problem çözme becerilerine, sosyal kaygı düzeylerine ve akademik başarılarına etkisi, Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 208-225. 13. Leary, M. L. (1983). Social anxiousness: the construct and its measurement. Journal of Personality Assessment. 47(1), 66-75. 14. Leary, M. R., Kowalski, R. M. (1995). Social anxiety. New York: The Guilford Press. 15. Tunç, A. Ç. (2015). Sporun üniversite öğrencilerinin sosyal kaygı ve öznel iyi oluş düzeylerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Sporda Psiko-sosyal Alanlar
Authors

Turan Çetinkaya

Ayşe Aslı Honça

Publication Date October 1, 2017
Submission Date August 8, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Çetinkaya, T., & Honça, A. A. (2017). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL KAYGI DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. İnönü Üniversitesi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 4(2), 13-19.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------