Amaç: Bu
araştırmanın amacı, spor bilimleri fakültesinde pedagojik formasyon eğitimi
alarak öğrenimine devam eden ve mezun olan rekreasyon, antrenörlük eğitimi,
spor yöneticiliği bölümü öğrencilerinin özyeterlikleri ile öğretmenlik
mesleğine yönelik tutumlarını farklı değişkenler açısından ortaya koyarak,
özyeterlik ile tutum arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Yöntem:
Araştırma, nicel araştırma modelinde tasarlanmış olup, ilişkisel tarama
yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmada veri toplamak için 321 katılımcıya,
Kişisel Bilgi Formu, Çapa,
Çakıroğlu ve Sarıkaya (2005)’nın “Öğretmen Özyeterlik Ölçeği” ile
Üstüner (2006)’in “Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır.
Verilere, Çarpıklık ve Basıklık ve Levene testleri yapılmıştır. Bu doğrultuda,
bağımsız değişkenlerin Skewness ve Kurtosis değerlerinin (+ - 1) arasında
olmasından dolayı verilerin analizinde parametrik testler kullanılmıştır. Buna
göre verilerin analizinde frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, pearson korelasyon testlerinden
yararlanılmıştır.
Bulgular ve Sonuç: Elde
edilen bulgular ışığında, Öğretmen Özyeterlik Ölçeği alt boyuları toplam puanı,
medeni durum ve kurs esnasındaki statü değişkenlerine göre anlamlı bir
farklılaşma görülmezken, ölçeğin
sınıf yönetimi alt boyutlarında kadın öğretmen adaylarının lehine ve yaş
değişkenine göre anlamlı bir ilişki görülmektedir. ‘‘Öğretmenlik Mesleğine
Yönelik Tutum Ölçeği’’ nden aldıkları toplam puan ile cinsiyet ve yaş
değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık tespit edilirken, medeni durum ile
kurs esnasındaki statülerine göre anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir.
Özyeterlik ve tutum ölçekleri arasındaki ilişkiye bakmak için yapılan korelasyon
analizi sonucunda; tutum ölçeği ile öğrenci katılımına ve öğretim stratejilerine yönelik
özyeterlik puanları arasında negatif yönde, yüksek düzeyde ve anlamlı bir
ilişki tespit edilmiştir. Tutum ölçeği toplam puanı ile sınıf yönetimine
yönelik özyeterlik puanları arasında olumlu yönde, yüksek düzeyde ve anlamlı
bir ilişki tespit edilmiştir.
Journal Section | Sporda Psiko-sosyal Alanlar |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 25, 2017 |
Submission Date | October 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 4 Issue: 3 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------