Bu araştırmada farklı lise türlerinde öğrenim gören öğrencilerin İnternet kullanım durumları ile saldırganlık düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Örneklem Gaziantep ili Şahinbey ve Şehitkamil ilçelerindeki 9 faklı lise türünde öğrenim gören öğrencilerden, her sınıf düzeyinden tesadüfi olarak seçilmiştir; 603’ü kız, 411’i erkek, toplam 1014 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından hazırlanan İnternet Kullanım Durumları Anketi’ne ek olarak “Saldırganlık Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın verileri betimsel istatistik, oneway ANOVA ve t-testi ile test edilmiştir. Araştırma sonucunda liselerde öğrenim gören öğrencilerin İnternet kullanım durumlarına göre saldırganlık düzeyleri arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Öğrencilerin cinsiyet, İnternet kullanımı, İnternet kullanım yeri, İnternet kullanım amacı, İnternet kullanım süreleri, İnternet kullanım zamanları, genel olarak kullandıkları İnternet siteleri, İnternette oynadıkları oyun türleri, İnternette karşılaştıkları olumsuz içeriklere göre öğrencilerin saldırganlık ölçeği puan ortalamaları anlamlı bir şekilde değişmektedir. Araştırmada elde edilen bulgulara dayalı olarak uygulayıcılara ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
Herhangi bir kurumdan destek alınmamıştır.
Proje değildir.
İlgililere teşekkür ederim.
In this study students in different types of high school were investigated about relationship between Internet usage status and levels of aggression. Sample from nine different school types in districts of Gaziantep Sehitkamil and Sahinbey students were selected randomly from each grade 603 were female and 411 were male consists of a total of 1014 students. The tools used in data collection consisted of “Status of İnternet Use Survey” created by the researcher and “Aggression Scale” developed by Kocatürk. Analysis of data were tested with one-way ANOVA and t-test. In conclusion of research, there has been a relationship between usage of Internet and aggression level. Students’ aggression scale score have changed in a meaningful way by students’ gender, Internet usage, Internet usage location, purpose of Internet usage, Internet usage time, in general use Internet sites, types of games played the Internet, the negative content on the Internet. The researchers and the practitioners were provided proposals based on the findings of the study.
Proje değildir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Proje değildir. |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.