Bu çalışmada farklı okul kademelerinden okul yöneticilerinin Covid-19 pandemisi sürecinde uygulanan uzaktan eğitime ilişkin yaşantı ve görüşleri incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim öğretim yılında Mersin ili Silifke ilçesinde ilkokul, ortaokul ve lise kademelerinde görev yapmakta olan 25 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde maksimum çeşitlilik örneklem türü tercih edilmiştir. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formunda kısa bir giriş, katılımcıların demografik bilgilerini içeren ısınma soruları ve 7 temel konuya ilişkin sorular yer almaktadır. Elde edilen nitel veriler okul yöneticilerinin uzaktan eğitim sürecine ilişkin genel görüşleri, öğrencilerin uzaktan eğitim sürecine katılma durumları, teknoloji kullanımında personel yetkinliği, veli iletişim ve işbirliğine ilişkin yaşantılar, akademik başarıya ilişkin görüşler, internet güvenliği ve siber zorbalık ile gelecekte uzaktan eğitim uygulamalarından yararlanma kategorileri temel alınarak betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Gelecek yıllarda da uzaktan eğitimin geleneksel eğitimin bir parçası olarak devam edeceği öngörülmektedir. Bu nedenle yapılan araştırma ile uzaktan eğitimlerin kalitesini arttırmaya yönelik çalışmaların planlanması açısından alana katkı sağlamak amaçlanmıştır. Araştırma sonucunda okul yöneticilerine göre salgın döneminin en iyi şekilde atlatıldığı ve uzaktan eğitimin, eğitim sisteminin bir parçası olarak devam edeceği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca okul yöneticilerinin uzaktan eğitime ilişkin yaşadıkları pek çok sorun tespit edilmiş ve uzaktan eğitimin kalitesini arttırmaya yönelik önerileri belirlenmiştir.
Desteğinize, ilginize ve emeğinize teşekkürler. İyi çalışmalar dilerim. İyi bayramlar. :)
In this study, the experiences and views of school administrators from different school levels regarding distance education applied during the Covid-19 pandemic were examined. The study group of the research consists of 25 school administrators working at primary, secondary and high school levels in Silifke district of Mersin province in the 2021-2022 academic year. A semi-structured interview form including a short introduction, warm-up questions including the demographic information of the participants, as well as questions on 7 basic subjects was used as a data collection tool. The data obtained was analyzed by using descriptive analysis technique under the following categories: general views on the distance education process, students' participation, staff competence in the use of technology, parent communication and cooperation, academic success, internet security and cyber bullying, and distance education applications in the future. It is foreseen that distance education will continue as a part of traditional education in the coming years. For this reason, it is aimed to contribute to the field in terms of planning studies to increase the quality of distance education. As a result of the research, it has been concluded that according to the opinions of school administrators, the pandemic period has been overcome in the best way and distance education will continue as a part of the education system. In addition, many problems experienced by school administrators regarding distance education have been identified and suggestions for increasing the quality of distance education have been determined.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 13, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
2002 INUEFD This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.